12.2 C
Athens
Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: VICTA, το καινοτομικό υβριδικό υποβρύχιο για αμφίβιες επιχειρήσεις

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: VICTA, το καινοτομικό υβριδικό υποβρύχιο για αμφίβιες επιχειρήσεις

- Advertisement -

Σε συνέχεια της σειράς άρθρων μας σχετικά με τις νέες απειλές και τη δυνατότητα καταδρομικών επιχειρήσεων σε αρχιπελαγικό περιβάλλον, είδαμε μια σύγχρονη λύση στο θέμα της μετακίνησης ειδικών δυνάμεων σε νησίδες και βραχονησίδες ή εχθρικές ακτές, που βρίσκονται υπό επιτήρηση: Μέσω υβριδικών υποβρυχίων, ουσιαστικά προηγμένες ναυτικές πλατφόρμες που μπορούν να πλησιάζουν την ακτή με υψηλή ταχύτητα, και λίγο πριν μπουν στην περίμετρο ανίχνευσης, να καταδύονται.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ανακατάληψη νησίδων και καταδρομικές ενέργειες με υβριδικά υποβρύχια

Αν και η ιδέα είναι καινοτομική δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες υλοποιήσεις της. Από τις λίγες αξιόλογες πλατφόρμες που κυκλοφορούν ξεχωρίσαμε να παρουσιάσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σκάφος VICTA της βρετανικής SubSea Craft, ως μια πολύ σύγχρονη λύση που πιθανά να ενδιαφέρει και τη Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων.

VICTA: σχεδιάγραμμα της εσωτερικής διάταξης με 2 θέσεις πληρώματος και 6 επιβατών, ενώ στην πρύμνη είναι το συγκρότητα κινητήρων (ντίζελ και ηλεκτρικού) και προωθητήρων

Το VICTA είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο, υβριδικό σκάφος, κατασκευασμένο για επιχειρήσεις σε δύσκολα παράκτια περιβάλλοντα όπως το ελληνικό. Το βασικό μοντέλο, έχει αποδειχθεί ότι επιτυγχάνει ταχύτητες έως και 40 κόμβους στην επιφάνεια για εμβέλεια έως 250 ναυτικά μίλια. Όταν χρειαστεί, μπορεί να καταδυθεί σε 2 μόλις λεπτά, διατηρώντας ταχύτητα πλεύσης κάτω από την επιφάνεια 5 κόμβων. Σε περίπτωση ανάγκης, μπορεί να επιτύχει για μικρό χρόνο, φθάνοντας τους 6 κόμβους. Χωρίς να θέλουμε να επεκταθούμε περισσότερο, υπό συνθήκες, είναι πιο γρήγορο από ένα 214ΗΝ!

Έτσι επιτρέπει τη γρήγορη και χαμηλής ορατότητας διείσδυση σε περιοχές που επιτηρούνται από τον εχθρό. Αφού καταδυθεί, μπορεί να διανύσει 25 ναυτικά μίλια υποβρυχίως, ενώ το μέγιστο βάθος που φθάνει είναι τα 30 μέτρα. Το μήκος του είναι 12 μέτρα, ενώ χωρά μέσα σε στάνταρ κοντέινερ 40 ποδών. Μπορεί να κινηθεί είτε απευθείας από λιμένα λόγω μεγάλης αυτονομίας, αλλά και να μεταφερθεί κοντά στη ζώνη επιχειρήσεων με ελικόπτερο Chinook, ή πλοίο.

Στη φάση της κατάδυσης, SubSea VICTA

Οι επιβάτες του, πρέπει να κάνουν χρήση φιαλών οξυγόνου σε κατάδυση, αλλά δεν απαιτείται να είναι υψηλής εκπαίδευσης βατραχάνθρωποι (αρκεί η γνώση χρήσης των φιαλών). Έτσι, μπορεί να παραμείνει σε κατάδυση όσο έχουν οξυγόνο οι επιβαίνοντες, 6 συν 2 το πλήρωμα. Πιθανότατα η εμβέλεια θα επεκτείνεται με έμπειρους βατραχανθρώπους (από τα σχολεία του ΣΞ και του ΠΝ), ενώ το σκάφος μπορεί να ενισχυθεί και με περισσότερες μπαταρίες για μεγαλύτερη αυτονομία υποβρυχίως. Οι πιο έμπειροι υποβρύχιοι καταστροφείς, θα μπορούν φεύγοντας από το σκάφος με χρήση των καταδυτικών στολών τους και του σχετικού εξοπλισμού, να προωθούνται ακόμη πιο βαθιά σε εχθρικά νερά, επεκτείνοντας έτσι την ακτίνα δράσης τους.

Ήδη κάτω από την επιφάνεια

Σε “ελληνικά μέτρα”, το σκάφος με ικανότητα μεταφοράς εξαμελούς ομάδας κρούσης, θα αποτελούσε ένα τρομερό πλεονέκτημα για την ΔΕΠ καθώς θα παρήγαμε μια σημαντική απειλή στο μήκος των τουρκικών ακτών και των εκεί κοντινών εγκαταστάσεων και στρατευμάτων, προσφέροντας μια ειδική προσέγγιση αποτροπής της τουρκικής επιθετικότητας. Καθώς κάθε παράκτια τουρκική δράση, θα έπρεπε να λάβει υπόψη της μια τέτοια απειλή ειδικών δυνάμεων, πολύ δύσκολα εντοπίσιμων.

Η γκάμα των αποστολών ενός τέτοιου σκάφους, περιορίζονται μόνο από την φαντασία της διοίκησης. Για παράδειγμα, ένα VICTA μπορεί να φορτωθεί με πυραύλους (SPIKE, AKERON, Javelin) και να πλήξει πλοία σε αγκυροβόλιο από απόσταση κάποιων χιλιομέτρων, χωρίς να εντοπίζεται μιας και θα έχει μόλις αναδυθεί (με χαμηλό ίχνος στην επιφάνεια λόγω προφίλ και συνθετικών υλικών). Οπότε ποιος θα μπορούσε να σταματήσει μια τέτοια δράση; Και όπως έχουμε δει, επιχειρήσεις ασύμμετρου πολέμου μπορεί να αλλάξουν τη ροή συμβατικών επιχειρήσεων, όπως έχει φανεί στο διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο της Ουκρανίας.

To cockpit του σκάφους

Και χωρίς χρήση όπλων, το σκάφος μπορεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα κατάδειξης laser στην ΠΑ, ώστε αυτή να φέρει χάος στην εχθρική ακτή. Δηλαδή με στοχοποίηση βομβών laser που θα αφεθούν από F-16 σε μεγάλη απόσταση. Για να ακυρωθεί π.χ. μια αποβατική επιχειρήση στο ξεκίνημα της χωρίς ελληνικές απώλειες. Ενώ γενικότερα είναι ιδανική πλατφόρμα για “αθόρυβη” παρατήρηση, συλλογή πληροφοριών, κ.ο.κ.

Από όσο μπορέσαμε να μάθουμε, το VICTA έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει ακόμη και 8 καταδρομείς. Με λιγότερους παρέχεται περισσότερος χώρος, επιτρέποντας τη δυνατότητα μεταφοράς όπλων, άλλου φορτίου ή αισθητήρων. Αυτή η επιλογή δίνει την ευελιξία για ακόμη μεγαλύτερο φάσμα αποστολών, π.χ. με χρήση μερικών σκαφών μαζί, για αποβίβαση πιο μεγάλης ομάδας ειδικών δυνάμεων. Όπου βέβαια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για απόβαση εν κρυπτώ σε βραχονησίδα ή μικρή νησίδα, όταν αυτό απαιτηθεί. Π.χ. σε μια σημειακή κρίση σε τέτοιο περιβάλλον, ως επανάληψη δηλαδή ενός σεναρίου “Ιμίων” ή κάτι παρόμοιου.

Το VICTA σε δοκιμές υψηλής ταχύτητας

Πρέπει να γίνει αντιληπτό, πως ένα σκάφος σαν το VICTA δεν μπορεί να προσβληθεί από εχθρικά πυρά εύκολα. Όταν είναι στην επιφάνεια…

Η συνέχεια στο Naval Defence

 

Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

22 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εκτοξευτές στα LCS Freedom αλλά με απώλεια του ελικοπτέρου MH-60R

H σελίδα μας εξασφάλισε μια φωτογραφία (πάνω), από ένα μοντέλο αμερικανικού πλοίου παράκτιων επιχειρήσεων κλάσης LCS Freedom, με εκτοξευτές Mk70 που ουσιαστικά είναι "κελιά"...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ποια όπλα θέλει η Αεροπορία για τα F-35Α και πόσο θα...

31
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΤο πρόγραμμα της προμήθειας 20 αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35 αποτελεί το πλέον κεντρικό στοιχείο των εξοπλιστικών που σχεδιάζει για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Φεβρουαρίου 1943: Επιχείρηση «Πρωινός άνεμος», η πρώτη...

3
To Deutsches Afrikakorps μαζί με ιταλικές μονάδες, καταδιωκόμενο από την 8η Βρετανική Στρατιά, επιτίθεται εναντίον προωθημένων θέσεων των Αμερικανών και Ελεύθερων Γάλλων στη Δυτική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εκτοξευτές στα LCS Freedom αλλά με απώλεια του ελικοπτέρου MH-60R

H σελίδα μας εξασφάλισε μια φωτογραφία (πάνω), από ένα μοντέλο αμερικανικού πλοίου παράκτιων επιχειρήσεων κλάσης LCS Freedom, με εκτοξευτές Mk70 που ουσιαστικά είναι "κελιά"...

Nanchang Q-5, το καλύτερο MiG-19 ήταν κινέζικο!

Το Nanchang Q-5, ή A-5 στην εξαγωγική του έκδοση (Fantan κατά ΝΑΤΟ), ήταν ένα κινεζικό αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης που αναπτύχθηκε από την Nanchang Aircraft...

Ναυτική βάση στην Ερυθρά Θάλασσα παίρνει η Ρωσία από το Σουδάν

Η κυβέρνηση του Σουδάν έχει ανακοινώσει ότι δεν υπάρχουν εμπόδια για την οριστικοποίηση συμφωνίας, που θα επιτρέψει στη Ρωσία να δημιουργήσει εκεί μια ναυτική...