20.2 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: VICTA, το καινοτομικό υβριδικό υποβρύχιο για αμφίβιες επιχειρήσεις

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: VICTA, το καινοτομικό υβριδικό υποβρύχιο για αμφίβιες επιχειρήσεις

- Advertisement -

Σε συνέχεια της σειράς άρθρων μας σχετικά με τις νέες απειλές και τη δυνατότητα καταδρομικών επιχειρήσεων σε αρχιπελαγικό περιβάλλον, είδαμε μια σύγχρονη λύση στο θέμα της μετακίνησης ειδικών δυνάμεων σε νησίδες και βραχονησίδες ή εχθρικές ακτές, που βρίσκονται υπό επιτήρηση: Μέσω υβριδικών υποβρυχίων, ουσιαστικά προηγμένες ναυτικές πλατφόρμες που μπορούν να πλησιάζουν την ακτή με υψηλή ταχύτητα, και λίγο πριν μπουν στην περίμετρο ανίχνευσης, να καταδύονται.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ανακατάληψη νησίδων και καταδρομικές ενέργειες με υβριδικά υποβρύχια

Αν και η ιδέα είναι καινοτομική δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες υλοποιήσεις της. Από τις λίγες αξιόλογες πλατφόρμες που κυκλοφορούν ξεχωρίσαμε να παρουσιάσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σκάφος VICTA της βρετανικής SubSea Craft, ως μια πολύ σύγχρονη λύση που πιθανά να ενδιαφέρει και τη Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων.

VICTA: σχεδιάγραμμα της εσωτερικής διάταξης με 2 θέσεις πληρώματος και 6 επιβατών, ενώ στην πρύμνη είναι το συγκρότητα κινητήρων (ντίζελ και ηλεκτρικού) και προωθητήρων

Το VICTA είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο, υβριδικό σκάφος, κατασκευασμένο για επιχειρήσεις σε δύσκολα παράκτια περιβάλλοντα όπως το ελληνικό. Το βασικό μοντέλο, έχει αποδειχθεί ότι επιτυγχάνει ταχύτητες έως και 40 κόμβους στην επιφάνεια για εμβέλεια έως 250 ναυτικά μίλια. Όταν χρειαστεί, μπορεί να καταδυθεί σε 2 μόλις λεπτά, διατηρώντας ταχύτητα πλεύσης κάτω από την επιφάνεια 5 κόμβων. Σε περίπτωση ανάγκης, μπορεί να επιτύχει για μικρό χρόνο, φθάνοντας τους 6 κόμβους. Χωρίς να θέλουμε να επεκταθούμε περισσότερο, υπό συνθήκες, είναι πιο γρήγορο από ένα 214ΗΝ!

Έτσι επιτρέπει τη γρήγορη και χαμηλής ορατότητας διείσδυση σε περιοχές που επιτηρούνται από τον εχθρό. Αφού καταδυθεί, μπορεί να διανύσει 25 ναυτικά μίλια υποβρυχίως, ενώ το μέγιστο βάθος που φθάνει είναι τα 30 μέτρα. Το μήκος του είναι 12 μέτρα, ενώ χωρά μέσα σε στάνταρ κοντέινερ 40 ποδών. Μπορεί να κινηθεί είτε απευθείας από λιμένα λόγω μεγάλης αυτονομίας, αλλά και να μεταφερθεί κοντά στη ζώνη επιχειρήσεων με ελικόπτερο Chinook, ή πλοίο.

Στη φάση της κατάδυσης, SubSea VICTA

Οι επιβάτες του, πρέπει να κάνουν χρήση φιαλών οξυγόνου σε κατάδυση, αλλά δεν απαιτείται να είναι υψηλής εκπαίδευσης βατραχάνθρωποι (αρκεί η γνώση χρήσης των φιαλών). Έτσι, μπορεί να παραμείνει σε κατάδυση όσο έχουν οξυγόνο οι επιβαίνοντες, 6 συν 2 το πλήρωμα. Πιθανότατα η εμβέλεια θα επεκτείνεται με έμπειρους βατραχανθρώπους (από τα σχολεία του ΣΞ και του ΠΝ), ενώ το σκάφος μπορεί να ενισχυθεί και με περισσότερες μπαταρίες για μεγαλύτερη αυτονομία υποβρυχίως. Οι πιο έμπειροι υποβρύχιοι καταστροφείς, θα μπορούν φεύγοντας από το σκάφος με χρήση των καταδυτικών στολών τους και του σχετικού εξοπλισμού, να προωθούνται ακόμη πιο βαθιά σε εχθρικά νερά, επεκτείνοντας έτσι την ακτίνα δράσης τους.

Ήδη κάτω από την επιφάνεια

Σε “ελληνικά μέτρα”, το σκάφος με ικανότητα μεταφοράς εξαμελούς ομάδας κρούσης, θα αποτελούσε ένα τρομερό πλεονέκτημα για την ΔΕΠ καθώς θα παρήγαμε μια σημαντική απειλή στο μήκος των τουρκικών ακτών και των εκεί κοντινών εγκαταστάσεων και στρατευμάτων, προσφέροντας μια ειδική προσέγγιση αποτροπής της τουρκικής επιθετικότητας. Καθώς κάθε παράκτια τουρκική δράση, θα έπρεπε να λάβει υπόψη της μια τέτοια απειλή ειδικών δυνάμεων, πολύ δύσκολα εντοπίσιμων.

Η γκάμα των αποστολών ενός τέτοιου σκάφους, περιορίζονται μόνο από την φαντασία της διοίκησης. Για παράδειγμα, ένα VICTA μπορεί να φορτωθεί με πυραύλους (SPIKE, AKERON, Javelin) και να πλήξει πλοία σε αγκυροβόλιο από απόσταση κάποιων χιλιομέτρων, χωρίς να εντοπίζεται μιας και θα έχει μόλις αναδυθεί (με χαμηλό ίχνος στην επιφάνεια λόγω προφίλ και συνθετικών υλικών). Οπότε ποιος θα μπορούσε να σταματήσει μια τέτοια δράση; Και όπως έχουμε δει, επιχειρήσεις ασύμμετρου πολέμου μπορεί να αλλάξουν τη ροή συμβατικών επιχειρήσεων, όπως έχει φανεί στο διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο της Ουκρανίας.

To cockpit του σκάφους

Και χωρίς χρήση όπλων, το σκάφος μπορεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα κατάδειξης laser στην ΠΑ, ώστε αυτή να φέρει χάος στην εχθρική ακτή. Δηλαδή με στοχοποίηση βομβών laser που θα αφεθούν από F-16 σε μεγάλη απόσταση. Για να ακυρωθεί π.χ. μια αποβατική επιχειρήση στο ξεκίνημα της χωρίς ελληνικές απώλειες. Ενώ γενικότερα είναι ιδανική πλατφόρμα για “αθόρυβη” παρατήρηση, συλλογή πληροφοριών, κ.ο.κ.

Από όσο μπορέσαμε να μάθουμε, το VICTA έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει ακόμη και 8 καταδρομείς. Με λιγότερους παρέχεται περισσότερος χώρος, επιτρέποντας τη δυνατότητα μεταφοράς όπλων, άλλου φορτίου ή αισθητήρων. Αυτή η επιλογή δίνει την ευελιξία για ακόμη μεγαλύτερο φάσμα αποστολών, π.χ. με χρήση μερικών σκαφών μαζί, για αποβίβαση πιο μεγάλης ομάδας ειδικών δυνάμεων. Όπου βέβαια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για απόβαση εν κρυπτώ σε βραχονησίδα ή μικρή νησίδα, όταν αυτό απαιτηθεί. Π.χ. σε μια σημειακή κρίση σε τέτοιο περιβάλλον, ως επανάληψη δηλαδή ενός σεναρίου “Ιμίων” ή κάτι παρόμοιου.

Το VICTA σε δοκιμές υψηλής ταχύτητας

Πρέπει να γίνει αντιληπτό, πως ένα σκάφος σαν το VICTA δεν μπορεί να προσβληθεί από εχθρικά πυρά εύκολα. Όταν είναι στην επιφάνεια…

Η συνέχεια στο Naval Defence

 

Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

22 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αεροπορία Στρατού: τα προβλήματα και οι προκλήσεις είναι πολύ πέρα από το Στεφανοβίκειο – Μέρος Α˙

Όπως γράψαμε σε πρόσφατα άρθρα μας στην έντυπη «Πτήση», αλλά αναφέραμε και σε άλλα fora, η μεγαλύτερη αλλά όχι και η μοναδική απώλεια της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αεροπορικό ισοζύγιο μετά το 2030

62
Αφορμή για τα όσα ακολουθούν είναι τα όσα είπε ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, στην συνέντευξη που του πήρε ο Σωτήρης Κυριακίδης του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3/15 Σεπτεμβρίου 1843: Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου,...

0
Η απόδοση Συντάγματος ήταν πάγιο αίτημα των Ελλήνων από την αρχή της επιβολής μοναρχικού πολιτεύματος. Έχοντας ήδη εμπειρία από τα επαναστατικά συντάγματα στην Επίδαυρο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ελληνόκτητο τάνκερ Sounion: ρυμουλκείται σε ασφαλές σημείο αγκυροβόλησης

Σε ασφαλές σημείο αγκυροβόλησης προς τα βόρεια της Ερυθράς Θάλασσας ρυμουλκείται με αργή ταχύτητα και ασφάλεια από το ελληνικό ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos» το ελληνόκτητο...

Ο ύποπτος για τη φερόμενη απόπειρα δολοφονίας του Τραμπ αναφέρεται ως “υποστηρικτής του ουκρανικού λαού”

Τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν τον Ράιαν Γουέσλι Ρουθ, από τον οποίο το Γαλλικό Πρακτορείο είχε πάρει συνέντευξη το 2022 στο Κίεβο όπου είχε...

Χαμάς: Έχουμε «υψηλές» δυνατότητες και μπορούμε να συνεχίσουμε τον πόλεμο με το Ισραήλ

Ανώτερο στέλεχος της Χαμάς διαβεβαίωσε χθες Κυριακή ότι οι δυνατότητες του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος ως προς τη συνέχιση του πολέμου με το Ισραήλ παραμένουν...