Στον προϋπολογισμό που υπέβαλε για το οικονομικό έτος 2026, η Αμερικανική Αεροπορία, υπάρχει πλέον και αίτημα για έρευνα ανάπτυξης εξωτερικών δεξαμενών καυσίμων για το μαχητικό F-35. Το αίτημα περιλαμβάνεται σε ένα γενικότερο κονδύλι “βελτιώσεων”, ύψους 432 εκατ. δολαρίων για το αεροσκάφος, αλλά το όλο θέμα έχει μεγάλη επικαιρότητας, καθώς έρχεται μετά τη σχετική όπως φαίνεται χρήση τέτοιων δεξαμενών από την Ισραηλινή Αεροπορία.
Όπως αναφέρει και το National Security Journal, φαίνεται πως οι Ισραήλινοι χρησιμοποίησαν για τις επιδρομές των F-35I τους κατά του Ιράν, δύο τύπους εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου. Μια σύμμορφη στην άτρακτο, χωρητικότητας 800 γαλονιών, σχέδιο της ΙΑΙ και της Lockheed Martin και μια με ανάρτηση στην πτέρυγα, 425 γαλονιών, κατασκευασμένη από την Elbit Systems.
Αυτές οι δεξαμενές (ανάλογα το συνδυασμό τους) μπορεί να προσφέρουν έως 40-50% αύξηση της εμβέλειας μάχης του αεροσκάφους, που σήμερα είναι κάπου στα 1.200 χιλιόμετρα. Καθώς το μέγιστο φορτίο καυσίμων των 18.500 λιβρών που μεταφέρεται εσωτερικά, ανεβαίνει στις 29.000 λίβρες -με δύο σύμμορφες των 800 γαλονιών.
Έτσι το αμερικανικό αίτημα για “εξωτερικές δεξαμενές για το F-35” μπορεί, εφόσον εγκριθεί να έχει και άμεση απάντηση, από την αμερικανοισραηλινή τεχνογνωσία που έχει παραχθεί. Κάτι που σαφώς ενδιαφέρει και την Ελλάδα, μιας και θα μπορεί να αξιοποιήσει τα μαχητικά που έχει παραγγείλει για ακόμη πιο σύνθετες και βαθιάς κρούσης αποστολές.
Έβαλαν οι Ισραηλινοί στα F-35I εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου για να φθάσουν στο Ιράν;