12 C
Athens
Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΑναβάθμιση της Ελλάδας ως ενεργειακού διαύλου για την Ευρώπη με δυο νέα...

Αναβάθμιση της Ελλάδας ως ενεργειακού διαύλου για την Ευρώπη με δυο νέα δίκτυα εξαγωγών

- Advertisement -

Δυο νέοι εμβληματικοί ενεργειακοί άξονες που αναβαθμίζουν το ρόλο της χώρας ως ενεργειακού διαύλου για την Ευρώπη αλλά και εξαγωγέα πράσινης ενέργειας μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης σύμφωνα με τον σχεδιασμό των Διαχειριστών των Συστημάτων Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου, ΑΔΜΗΕ και ΔΕΣΦΑ αντίστοιχα.

Πρόκειται για την ηλεκτρική διασύνδεση Green Aegean Interconnector που σχεδιάζεται με αφετηρία την Ελλάδα και κατάληξη τη Γερμανία και τον κάθετο διάδρομο φυσικού αερίου ο οποίος βασίζεται κατά κύριο λόγο στα υφιστάμενα δίκτυα και περιλαμβάνει τις αναγκαίες αναβαθμίσεις προκειμένου, με αφετηρία τη χώρα μας, να διοχετεύεται φυσικό αέριο προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η ηλεκτρική διασύνδεση σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό θα έχει αρχική δυναμικότητα 3 γιγαβάτ με προοπτική επαύξησης στα 6 έως 9 γιγαβάτ σε επόμενο στάδιο. Στόχος είναι η μεταφορά “πράσινης” ενέργειας από τον πλούσιο σε ήλιο νότο προς τον ευρωπαϊκό βορρά, με νέα γραμμή μήκους περίπου 1300 χλμ. για την οποία εξετάζονται δύο εναλλακτικές διαδρομές: μέσω Βαλκανίων (Ελλάδα – Β.Μακεδονία – Σερβία – Κροατία – Σλοβενία – Αυστρία – Γερμανία) ή με υποθαλάσσια διασύνδεση (Ελλάδα – Αδριατική – Κροατία – Σλοβενία – Αυστρία – Γερμανία).

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Ιωάννης Μάργαρης, ο Διαχειριστής προχωρά τις μελέτες για ωρίμανση του έργου προκειμένου να προχωρήσει σε επόμενο στάδιο η ένταξη του στο δεκαετές πλάνο του ευρωπαϊκού συνδέσμου των διαχειριστών (ENTSO-e) και στη λίστα των έργων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Δεν αποκλείεται η μετοχική συμμετοχή και άλλων διαχειριστών στο επιχειρηματικό σχήμα.

Το έργο ενισχύει τις εξαγωγικές δυνατότητες της χώρας αλλά και το βαθμό εκμετάλλευσης του δυναμικού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς η παραγόμενη ενέργεια που δεν μπορεί να απορροφηθεί από το ελληνικό σύστημα (π.χ. σε περιόδους έντονης ηλιοφάνειας και ισχυρών ανέμων) θα είναι διαθέσιμη για εξαγωγή αντί να απορρίπτεται. Αποκτά επίσης μεγαλύτερο ενδιαφέρον εφόσον συνδυαστεί με την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Αιγύπτου μέσω της οποίας προσδοκάται επιπλέον “πράσινη” ενέργεια σε ανταγωνιστικές τιμές.

Από την πλευρά του ΔΕΣΦΑ, όπως αναφέρουν πηγές του Διαχειριστή στο ΑΠΕ, ο στόχος που έχει τεθεί είναι σε ορίζοντα διετίας να αυξηθεί η δυναμικότητα εξαγωγών φυσικού αερίου από το ελληνικό σύστημα προς το Βορρά, σε 8,5 δισεκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Στο μεταξύ ως τις αρχές του επόμενου έτους θα έχει τεθεί σε λειτουργία ο νέος σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη ο οποίος (όπως και ο υφιστάμενος σταθμός στη Ρεβυθούσα) παρέχουν τη δυνατότητα εισαγωγής φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή και επανεξαγωγής μέσω του ελληνικού συστήματος προς τη Βαλκανική.

Η πρώτη παρουσίαση των δεδομένων για την ανάπτυξη του “κάθετου διαδρόμου” πραγματοποιήθηκε σε συνάντηση που διοργάνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο ΔΕΣΦΑ στη Θεσσαλονίκη, με συμμετοχή των εταιρειών Gastrade, ICGB, Bulgartransgaz, Transgaz, FGSZ και EUSTREAM (ως παρατηρητή), οι οποίες διαχειρίζονται τα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου και Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Σλοβακία, αντίστοιχα.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αναβάθμιση της εξαγωγής δυναμικότητας σε πρώτη φάση θα γίνει με την προσθήκη συμπιεστών στα υφιστάμενα δίκτυα. Όμως για να λειτουργήσει ο κάθετος διάδρομος, εκτός από τις τεχνικές προϋποθέσεις θα πρέπει να επιλυθούν και ρυθμιστικά ζητήματα. “Ένας παραγωγός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου που θέλει να εξάγει αέριο για παράδειγμα στην Μολδαβία θα πρέπει να περάσει από τους Διαχειριστές τεσσάρων συστημάτων (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Μολδαβία). Η διαδικασία θα πρέπει να βελτιωθεί”, τονίζουν. Σε επόμενη φάση όταν προσδιοριστούν οι ανάγκες της αγοράς και οι απαιτούμενες επενδύσεις το πρότζεκτ μπορεί να κατατεθεί και στην ΕΕ για αδειοδοτική και χρηματοδοτική υποστήριξη.

Τον επόμενο μήνα θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση των ενδιαφερομένων πλευρών στη Σοφία ενώ επίκειται και ο ορισμός ομάδας εργασίας.

 Κ.Βουτσαδάκης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμική εξάντληση σε Ουκρανία και Ρωσία: Λιποταξίες και άρνηση για υπηρεσία στο μέτωπο

Συμπληρώνονται σε λίγες εβδομάδες τρία χρόνια πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, με ιδιαίτερα αιματηρές μάχες και κυρίως με πολλές χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες που...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

29
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Δεκεμβρίου 1828/3 Ιανουαρίου 1829: Η ίδρυση της...

1
Δημοσιεύεται το διάταγμα του Ι. Καποδίστρια για την ίδρυση της Στρατιωτικής Σχολής των Ευελπίδων, για την παροχή ικανών και μορφωμένων στελεχών στον τακτικό στρατό....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Θωράκιση στα πάντα!, Προς γνώση και συμμόρφωση ενόψει ελληνικού «θόλου» και ΠΕΠ PULS

Ενδιαφέρον βίντεο από όχημα διοίκησης του γερμανικού αντιαεροπορικού συστήματος IRIS-T SLM της ουκρανικής αεράμυνας στο οποίο έχει προστεθεί θωράκιση.Αν και εκ των υστέρων τοποθετημένη...

Γάλλος ΥΠΕΞ: να βρεθεί “πολιτική λύση” με τους Κούρδους και να καταστραφούν τα χημικά όπλα της Δαμασκού

Ο επικεφαλής της γαλλικής διπλωματίας Ζαν-Νοέλ Μπαρό κάλεσε σήμερα, από τη Δαμασκό, τις νέες συριακές αρχές να βρουν μια «πολιτική λύση» με τους Κούρδους...

Η Denel αναβαθμίζει τους πυραύλους Umkhonto – το αντιαεροπορικό των φρεγατών ΜΕΚΟ

Η νοτιοαφρικανική Denel αναβαθμίζει τους πυραύλους επιφανείας-αέρος, Umkhonto, από τη διαθέσιμη έκδοση Block II σε νεότερη, με σκοπό να αποκτήσουν υπέρτερες ικανότητες αναχαίτισης.Το όπλο...