23.2 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΟυκρανικό Palianytsia - ρωσικό Molniya-1: νέα καμικάζι drone, για κάθε ανάγκη!

Ουκρανικό Palianytsia – ρωσικό Molniya-1: νέα καμικάζι drone, για κάθε ανάγκη!

- Advertisement -

Στον ακατάπαυστο “πόλεμο των drones”, όπως αυτός διεξάγεται στην Ουκρανία, και οι δύο αντιμαχόμενοι παρουσίασαν (ή ανέφεραν) πολύ πρόσφατα ένα καινούργιο σχέδιο ο καθένας, αλλά τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας μεταξύ τους. Όχι όμως πως “στρέφονται” προς τα εκεί, καθώς τόσο Ρώσοι όσο και Ουκρανοί έχουν αναπτύξει μεγάλη ποικιλία τέτοιων, σε όλες τις κατηγορίες και επίπεδα πολυπλοκότητας και διαρκώς συμπληρώνουν την γκάμα τους.

Αρχικά λοιπόν η ρωσική πλευρά έδειξε το Molniya-1, ένα περιφερόμενο πυρομαχικό σταθερής πτέρυγας, το οποίο ακολουθεί την σχολή της “απόλυτης απλότητας” κατασκευής, στα όρια του πρόχειρου, που όμως προσφέρει χαμηλό κόστος και επαρκή απόδοση για μια μόνο χρήση, όπως είναι αυτού του τύπου. Δείτε αρχικά το βίντεο χρήσης του:

Το μικρό ιπτάμενο έχει δύο παράλληλους αλουμινένιους σωλήνες ως άτρακτο, όπου επάνω τους στερεώνονται οι πτέρυγες, με ξύλινο σκελετό από κοντραπλακέ και επένδυση από πλαστικό φύλλο, όπως και το ουραίο, ίδιας κατασκευής. Πάνω στις πτέρυγες στο κέντρο τους στερεώνονται δύο μπαταρίες των 7.500 mAh, που τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ της έλικας, μαζί με το κύκλωμα καθοδήγησης, και στο εμπρόσθιο τμήμα μπαίνει το εκρηκτικό φορτίο, περίπου 3+ κιλών, συνήθως από όλμο 120 χιλιοστών ή κάτι παρόμοιο. Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως οι στερεώσεις των εξαρτημάτων και καλωδίων πάνω στο σκελετό γίνονται με κολλητική ταινία (!), πλαστικά δεματικά και απλές βίδες με πεταλούδα, αλλά είπαμε, όλη η κατασκευή είναι όσο το δυνατόν πιο χαμηλού κόστους.

Το Molniya-1 συνολικού βάρους 7-8 κιλών, συναρμολογείται επιτόπου στο πεδίο από δύτο άτομα και εξαπολύεται από μια απλή ράμπα ολίσθησης με κλίση, η οποία δίνει μέσω εκτόνωσης αέρα αρχική ταχύτητα. Το αεροσκάφος με εκπέτασμα 1,3 μέτρων, μπορεί να φθάσει σε κάπου 30 χιλιόμετρα εμβέλεια, είναι τύπου FPV (First Person View, οπτική πρώτου προσώπου), καθοδηγείται με τυπικό τηλεχειριστήριο μοντελιστών και κάσκα εικονικής προβολής.

Πόσο ακριβές είναι ένα τέτοιο κατασκεύασμα; Σε ένα πόλεμο φθοράς προφανώς αρκετά, για να χτυπά ότι στόχο ευκαιρίας βρει, ενώ ρωσικές ανακοινώσεις τονίζουν πως το λογισμικό του επιτρέπει την πτήση χωρίς παρεμβολές. Μάλιστα σε σχετική δημοσίευση του ρωσικού υπουργείου Άμυνας το drone χρησιμοποιείται ήδη στο Κουρσκ.

Πιθανά ένα πρωτότυπο του ουκρανικού Palianytsia

Άλλης προσέγγισης είναι το ουκρανικό Palianytsia, το οποίο μάλιστα ανέφερε σε λόγο του στις 24 Αυγούστου ο Βολοντιμίρ Ζελένσκι, ότι “σήμερα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά επιτυχημένα…ευχαριστώ όσους το παρήγαγαν… είμαι περήφανος για εσάς”.

Εδώ δεν έχουμε πολλές πληροφορίες, πέρα από ότι πρόκειται για ένα υβρίδιο μη επανδρωμένου αεροσκάφους/πυραύλου cruise. Καθώς κινείται με τζετ, χρησιμοποιώντας μάλλον ένα κινητήρα για τέτοια αεροσκάφη μοντελιστών, αλλά εξαπολύεται από το έδαφος, με “τροχοδρόμηση”, ακουμπώντας πάνω σε ένα τροχήλατο πλαίσιο, το οποίο μένει στο έδαφος, έως ότου το σκάφος αποκτήσει ταχύτητα απογείωσης.

Σχέδιο του Palianytsia

Ένα βίντεο που κυκλοφόρησε σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης απεικονίζει ένα τέτοιο όχημα, χωρίς όμως να είναι σίγουρο πως είναι το Palianytsia. Μάλλον πρόκειται για κάποιο αρχικό πρωτότυπο, που δείχνει όμως τη φιλοσοφία κατασκευής. Οι ουκρανικές πηγές μιλούν πάντως για εξελιγμένο όπλο μεγάλης εμβελείας, πάνω από 300 χιλιόμετρα και σχετικά υψηλής ταχύτητας λόγω κινητήρα τζετ, άρα πιο δύσκολου στην αναχαίτιση.

Η εκρηκτική κεφαλή αναφέρεται κάπου 20 κιλών οπότε το Palianytsia βρίσκεται στον αντίποδα του Molniya-1: με κατασκευή ακριβείας και πολύ υψηλότερου κόστους, αλλά και με τελείως διαφορετικές επιδόσεις και απειλή σε μεγάλο βάθος.

Ξαναλέμε πως και οι δύο πλευρές διαθέτουν πάρα πολλούς τύπους μη επανδρωμένων, οπότε τα παραπάνω “φρέσκα” δείγματα, δείχνουν πόσο η καινοτομία εντός σύγκρουσης και η ταχεία ενσωμάτωση της πολεμικής εμπειρίας μπορεί να δίνει συνεχώς νέες κατασκευές, που να ανταποκρίνονται σε κάθε ειδική ανάγκη.

Και να τονίσουμε πως η ανάπτυξη των μοντέλων εκατέρωθεν γίνεται σε διάστημα λίγων μηνών ή και εβδομάδων, ενώ σε κάποιες άλλες πιο μακρινές χώρες αναζητούν την ανακάλυψη… του “τροχού”, σε πολύχρονα προγράμματα αναζήτησης τεχνογνωσίας, χωρίς καν σαφή ορίζοντα ολοκλήρωσης.

Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ελληνικός θόλος αεράμυνας, ισορροπώντας μεταξύ αναγκαίου και “θολού”

Μερικά σχόλια περί "αντιαεροπορικού θόλου" που σχεδιάζεται και για την Ελλάδα και συζητείται έντονα αυτή την περίοδο:1. Κανένα αμυντικό σύστημα (θόλος στην περίπτωση μας),...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αφιέρωμα: 51 χρόνια από τον πόλεμο του Γιομ-Κιπούρ, 1973-2024

57
Των Κώστα Γρίβα, Μανώλη ΚυπραίουΣήμερα είναι η επέτειος της έναρξης μίας εκ των πλέον σημαντικών πολεμικών αναμετρήσεων την περίοδο μετά τον Β' ΠΠ που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

Αφιέρωμα: 51 χρόνια από τον πόλεμο του Γιομ-Κιπούρ, 1973-2024

57
Των Κώστα Γρίβα, Μανώλη ΚυπραίουΣήμερα είναι η επέτειος της έναρξης μίας εκ των πλέον σημαντικών πολεμικών αναμετρήσεων την περίοδο μετά τον Β' ΠΠ που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Όχι, 4η  FDI δεν «θυσίασε» τον εκσυγχρονισμό των MEKO 200HN, έβαλε όμως τον πήχη χαμηλά  

Το πρόσφατο άρθρο μας για το δυνητικό αντίκτυπο της απόκτησης και 4ης φρεγάτας κλάσης ΚΙΜΩΝ, στα υπόλοιπα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), της 20ης...

ΑΠΟΨΗ: Ελληνικός θόλος αεράμυνας, ισορροπώντας μεταξύ αναγκαίου και “θολού”

Μερικά σχόλια περί "αντιαεροπορικού θόλου" που σχεδιάζεται και για την Ελλάδα και συζητείται έντονα αυτή την περίοδο:1. Κανένα αμυντικό σύστημα (θόλος στην περίπτωση μας),...

Όρμπαν: Αν συνεχιστεί η παράτυπη μετανάστευση θα μεταφέρουμε τους μετανάστες στις Βρυξέλλες

Σε παρέμβασή του σε εκδήλωση του κόμματος της Λέγκα, στην βόρεια Ιταλία, ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν αναφέρθηκε, ανεβάζοντας για μια ακόμη φορά τους...