Σύμφωνα με το hartpunkt.de ο γερμανικός αμυντικός όμιλος TKMS, που κατασκευάζει τα γνωστά γερμανικά υποβρύχια Type 209/214/212/218 και τις παραλλαγές τους, μελετά μια “νέα γενιά” του πιο καλοπουλημένου υποβρυχίου διεθνώς, του Type 209 (6 τέτοια έχει ακόμη σε υπηρεσία το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό), με πάρα πολλές αλλαγές που το καθιστούν πολύ σύγχρονο.
Συνοπτικά οι κύριες αλλαγές του “Type 209 Next Generation” που προτείνεται, είναι:
- Χρήση μπαταριών ιόντων λιθίου για μεγαλύτερη εμβέλεια και παραμονή κάτω από νερό. Η αντικατάσταση μπορεί να γίνει και σε υπάρχοντα υποβρύχια της κλάσης, μιας και τα μπλοκ έχουν τις ίδιες διαστάσεις με τα υπάρχοντα μολύβδου.
- Νέος κύριος ηλεκτρικός κινητήρας 3,5 ΜW, υδρόψυκτος για μειωμένο θόρυβο και μεγαλύτερη απόδοση.
- Αντικατάσταση των 4 γεννητριών ντίζελ με 2 νέες, τύπου MTU 12V400.
- Νέα υδραυλικά και ηλεκτρικά συστήματα και χρήση ηλεκτροκινητήρα για τα πτερύγια της ουράς του σκάφους.
- Νέο σύστημα διαχείρισης μάχης ORCCA της Atlas Elektronik σε συνεργασία με την Kongsberg.
- Νέo σύστημα διαχείρισης ελέγχου του σκάφους.
- Δυνατότητα προσθήκης στην πλώρη του σκάφους, οριζόντιου θαλάμου εξόδου, διαμέτρου 1,5 μέτρων για χρήση από ομάδες βατραχανθρώπων, αλλά και για εξαπόλυση όπλων.
- Νέοι ιστοί ηλεκτρονικών και περισκοπίου με βελτιώσεις.
- Μείωση του ακουστικού ίχνους με ειδική επικάλυψη και εναλλακτική σχεδίαση του κύτους
Με όλα τα παραπάνω είναι μάλλον σαφές πως μιλάμε για ένα σχεδον νέο τύπο που θα διατηρεί μόνο τις βασικές διαστάσεις και δομές του σημερινού Type 209/1400. Άλλωστε το Type 209 ως μοντέλο παραμένει στη γκάμα της TKMS, σε ήδη βελτιωμένη έκδοση (σε σχέση με εκείνα που πωλήθηκαν σε προηγούμενες δεκαετίες), οπότε τώρα η εξέλιξη συνεχίζεται με την πρόταση για Νext Generation μοντέλο. Τα τελευταία Type 209/1400 που μπήκαν σε υπηρεσία ήταν το 2021, ένα σκάφος για το Αιγυπτιακό Ναυτικό και ένα για το Ινδονησιακό (το τελευταίο ήταν τύπου Jang Bogo, μια νοτιοκορεατική παραλλαγή της κλάσης).