Το πρώτο αμφίβιο ελικοπτεροφόρο πλοίο της Κίνας καθελκύστηκε επίσημα στη Σαγκάη χθες Τετάρτη, πλησιάζοντας στην ολοκλήρωση του έργου ναυπήγησής του και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ, αφού τα κύρια μέρη του έφτασαν στο ναυπηγείο και συναρμολογήθηκαν μέσα σε λιγότερο από δυο χρόνια!
Το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας δήλωσε σε ανακοίνωσή του ότι μετά από μια σύντομη τελετή που ξεκίνησε στις 9:20 π.μ. άρχισαν να αντλούνται τα ύδατα στην δεξαμενή στην οποία χτίστηκε το κύτος του πλοίου.
Οι συμμετέχοντες στην τελετή – αξιωματούχοι από τις κυβερνήσεις της κεντρικής και της Σαγκάης, αξιωματικοί από το Τμήμα Ανάπτυξης Εξοπλισμού της Κεντρικής Στρατιωτικής Επιτροπής και του Ναυτικού αλλά και στελέχη του κρατικού ναυπηγικού ομίλου China State Shipbuilding Corp, καθώς και οι σχεδιαστές και κατασκευαστές του πλοίου, παρακολούθησαν τη διαδικασία καθέλκυσης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες.
Όπως σημειώνει η αγγλόφωνη έκδοση της ιστοσελίδας China Daily, στην ορολογία της ναυπηγικής βιομηχανίας, η καθέλκυση αναφέρεται στη διαδικασία κατά τη διάρκεια της οποίας ένα σχεδόν ολοκληρωμένο πλοίο μετακινείται στο νερό.
Είναι ένα από τα σημαντικότερα στάδια της ναυπήγησης του πλοίου, διότι προκειμένου να καθελκυστεί, αυτό συνεπάγεται ότι οι μεγάλες υπερκατασκευές του έχουν προετοιμαστεί και έχουν γίνει όλες οι σημαντικές εργασίες.
Σύμφωνα με το Ναυτικό, το νέο πλοίο, το όνομα του οποίου παραμένει άγνωστο καθώς ο κινέζικος Στρατός συνήθως δημοσιοποιεί το όνομα του εκάστοτε πολεμικού πλοίου κατά την τελετή ένταξής του σε υπηρεσία, αναπτύχθηκε και ναυπηγήθηκε στο εσωτερικό της χώρας.
Το Ναυτικό πρόσθεσε ότι στην επόμενη φάση, οι μηχανικοί του θα ξεκινήσουν να εξοπλίζουν και να τελειοποιούν τα συστήματα του σκάφους και στη συνέχεια να διεξάγουν δοκιμές πρόσδεσης και δοκιμές στη θάλασσα.
Με εκτόπισμα περίπου 40.000 τόνους, τα πλοία της κλάσης είναι ευθέως ανάλογα με τα αμερικανικά LHD των κλάσεων Wasp και America, ενώ είναι σημαντικά μεγαλύτερα από όλα τα υπόλοιπα αντίστοιχα πλοία άλλων χωρών, τόσο στην Άπω Ανατολή όσο και στην Ευρώπη.
Η μόνη υστέρηση, προς το παρόν τουλάχιστον, είναι η έλλειψη αεροπορικής πτέρυγας μαχητικών αεροσκαφών. Κάτι τέτοιο δεδομένου του μικρού του καταστρώματος θα απαιτούσε ένα εξειδικευμένο αεροσκάφος βραχείας/κάθετης από προσγείωσης, ανάλογο του αμερικανικού F-35B ή των προγενέστερων Harrier.
Έχουν υπάρξει σποραδικές αναφορές στο κινέζικο διαδίκτυο ότι υπάρχει κάποιο τέτοιο σχέδιο ναυτικού μαχητικού υπό ανάπτυξη, αλλά τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.