Ανταγωνισμός επικρατεί μεταξύ των τουρκικών ναυπηγείων, τόσο στο να εξασφαλίσουν κρατικές παραγγελίες, όσο και να κάνουν εξαγωγές, με την στήριξη βέβαια του τουρκικού κράτους. Ένα από αυτά, της Dearsan, παρουσίασε πρόσφατα και ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο φρεγάτας, την F142 όπως την κωδικοποιεί (από το μήκος του πλοίου). Η Dearsan, με έδρα την Τούζλα, έχει ακουστεί για την κατασκευή των περιπολικών Tuzla για το Τουρκικό Ναυτικό, μια κλάση συνολικά 16 σκαφών (400 τόνων εκτόπισμα, ντιζελοκίνητων, μήκους 55 μέτρων, με πυροβόλο 40 χιλιοστών, εκτοξευτή για ανθυποβρυχιακές ρουκέτες και νάρκες), όπως και για την παραγωγή πολλών σκαφών για το Τουρκμενιστάν, ανάμεσα τους το μεγαλύτερο σκάφος του εκεί Ναυτικού, μια κορβέτα, πάνω στο σχέδιο C92 του ίδιου ναυπηγείου.
Παραδόθηκε η πρώτη κορβέτα του Τουρκμενιστάν, τουρκικής σχεδίασης
Όσο για το προτεινόμενο σχέδιο μεγάλης φρεγάτας αυτό έχει τις εξής προδιαγραφές: Μήκος 141,4 μέτρα, πλάτος 18,5, βύθισμα 4,6, εκτόπισμα 5.500 τόνων, μεγίστη ταχύτητα 27+ κόμβοι, ακτίνα δράσης 5.000 ναυτικά μίλια και πλήρωμα 188 ατόμων.
Ο οπλισμός του σκάφους είναι εκτεταμένος τουλάχιστον στην αρχική σύλληψη. Έτσι έχει 32 κελιά κάθετης εκτόξευσης, 16 πυραύλους επιφανείας-επιφανείας, δύο συστήματα εκτόξευσης τορπιλών, ένα κύριο πυροβόλο Leonardo Super Rapid, δύο πυροβόλα 35 χιλιοστών για εγγύς προστασία (υπονοείται εδώ το Gokdeniz της Aselsan) και δύο πυργίσκους με πολυβόλα 12,7 χιλιοστών. Η πρόωση προβλέπεται με ντίζελ, σε διάταξη CODAD, με 4 κινητήρες και 4 γεννήτριες. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό προβλέπεται πλήρης σουίτα παρεμβολών και αντιμέτρων, σόναρ τρόπιδος, ραντάρ 3D, ηλεκτροοπτικά, σύστημα εντοπισμού δυτών, ραντάρ καταύγασης στόχων, τακτικό σύστημα μετάδοσης δεδομένων, ελικόπτερο κ.λπ.
Γενικότερα όλα τα συστήματα που προτείνονται/αναφέρονται για την F142 ταιριάζουν με τα τρέχοντα προγράμματα τουρκικών όπλων: όπως οι πύραυλοι ATMACA, το σύστημα κάθετης εκτόξευσης MDAS, το ραντάρ AESA CAFRAD, το σύστημα μάχης ADVENT-GENESIS, τους πυργίσκους όπλων STAMP, τις τορπίλες ORKA, τα πακέτα ηλεκτρονικών της ASELSAN, κ.ο.κ.
Έχει μέλλον το συγκεκριμένο σχέδιο; Δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει, αλλά φαίνεται δύσκολο να εξελιχθεί για το Τουρκικό Ναυτικό, το οποίο έχει ήδη δρομολογημένα δύο μεγάλα προγράμματα: τις φρεγάτες κλάσης Istanbul (έχει φτιαχτεί ήδη η πρώτη) και το μελλοντικό αντιτορπιλικό TF-2000. Οπότε ένα νέο -τρίτο- σχέδιο πλοίου είναι μάλλον αδύνατο να ενταχθεί. Μια περίπτωση που ίσως ένα τέτοιο σχέδιο έχει πιθανότητες εξέλιξης -πάντα για την Τουρκία- είναι να διαπιστωθεί πως το TF-2000 είναι πολύ φιλόδοξο και ακριβό, οπότε να στραφούν τα σχέδια σε μια βαριά φρεγάτα με ικανότητες άμυνας περιοχής, όπως η συγκεκριμένη. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι χαρακτηριστικό πως η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία παράγει συνεχώς προτάσεις, τόσο «εσωτερικής» όσο και «εξωτερικής» κατανάλωσης.
Δύο τουρκικά περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης παρήγγειλε η Νιγηρία