Στις γνωστές “μαζικές” (όποτε είναι δυνατό) παραλαβές οπλικών συστημάτων που κάνει η Τουρκία ώστε να διαφημίσει και την τοπική αμυντική της βιομηχανία όπως και τα προγράμματα εξοπλισμού της, είχαμε στις 11 Ιανουαρίου 2025 μια τέτοια, από την κατασκευάστρια BMC.

Έτσι παραδόθηκαν συνολικά 100 τροχοφόρα 4X4, θωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού, 50 τύπου Vuran και 10 τύπου Kipri II για τον Τουρκικό Στρατό και 40 Vuran για την Στρατοχωροφυλακή.

 

Η καινοτομία εδώ ήταν πως τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα για πρώτη φορά με εγχώριο κινητήρα, τον TUNA, 400 ίππων, ο οποίος κατασκευάζεται από την BMC Power, θυγατρική του ομίλου BMC. Ο κινητήρας είναι ντίζελ, τετρακύλινδρος εν σειρά, κυβισμού 8,4 λίτρων με μεγίστη ροπή τα 1.600 Nm. H BMC Power έχει αναλάβει να εξελίξει μια σειρά διαφορετικών κινητήρων για στρατιωτικά οχήματα, με κορύφωση τον δωδεκακύλινδρο BATU των 1.500 ίππων που θα κινήσει το “εθνικό άρμα” Altay.

Τουρκικά τεθωρακισμένα και μη επανδρωμένα επιφανείας τώρα και με εγχώριους κινητήρες!

Με το κινητήρα πλέον εγχώριο τα οχήματα, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της BMC, Φουάτ Τοσιαλί, είναι κατά 95% “τουρκικής παραγωγής”, με ελάχιστα συστήματα εισαγωγής. Ο Τουρκικός Στρατός σχεδιάζει να παραλάβει κάπου 500 τέτοια οχήματα σε διάφορες εκδόσεις, από μεταφοράς προσωπικού, ως διοίκησης, φορείς όλμων, αντιαρματικών πυραύλων, ασθενοφόρων κ.ο.κ.