27.6 C
Athens
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΤουρκικά τεθωρακισμένα και μη επανδρωμένα επιφανείας τώρα και με εγχώριους κινητήρες!

Τουρκικά τεθωρακισμένα και μη επανδρωμένα επιφανείας τώρα και με εγχώριους κινητήρες!

- Advertisement -

Η τουρκική εταιρία BMC Power, θυγατρική της BMC (που έχει αναλάβει, ανάμεσα σε άλλα, το πρόγραμμα του άρματος μάχης Altay), εξελίσσει εδώ και καιρό μια σειρά από ντιζελοκινητήρες για στρατιωτικές εφαρμογές. Στόχος και εδώ βέβαια, η πλήρη “τουρκοποίηση” των αντίστοιχων εξαρτημάτων και συγκροτημάτων ισχύος.

Αποδέκτες των κινητήρων θα είναι η μεγάλη γκάμα οχημάτων και πλοίων που ήδη παράγονται στην Τουρκία, από τροχοφόρα και ερπυστριοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα, βαριά φορτηγά, αρματοφορείς, φορείς πυραύλων και ραντάρ, μέχρι περιπολικά για την Ακτοφυλακή, μικρά σκάφη του Ναυτικού και μη επανδρωμένα επιφανείας.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Anadolu έχει ήδη ξεκινήσει η αρχική διάθεση κινητήρων για στρατιωτικά οχήματα, συνολικά 97, οι οποίοι θα κατανεμηθούν ως εξής: 50 θα μπουν σε τεθωρακισμένα οχήματα BMC Vuran για τον Τουρκικό Στρατό (έχει παραγγείλει πάνω από 500 και τα παραλαμβάνει) και άλλοι 40 κινητήρες θα μπούν σε ίδια οχήματα, που όμως παραλαμβάνονται από την Στρατοχωροφυλακή (με τη σειρά της έχει παραγγείλει άλλα 200). Οι 7 εξτρά κινητήρες θα είναι απόθεμα.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι της σειράς ΤUNA, τετρακύλινδρος, 8,4 λίτρων και 400 ίππων. Η BMC Power αναπτύσσει ακόμη 3 σειρές κινητήρων:

  • ΑΖRA, εξακύλινδρος σε σειρά, 12,8 λίτρων, 600 ίππων, 1.600 Nm ροπής (για τροχοφόρα και ερπυστριοφόρα τάξης 10 τόνων)

  • UTKU, οκτακύλινδρος σε διάταξη V, 18,25 λίτρων, 1.000 ίππων, 2.900 Nm ροπής (για τα μεγάλα τουρκικά ΤΟΜΑ, όπως τα Pars, Arma, Kaplan, αλλά και τα αυτοκινούμενα πυροβόλα Firtina).

  • BATU, δωδεκακύλινδρος σε διάταξη V, 27,3 λίτρων, 1.500 ίππων, 4.600 Nm ροπής (για το άρμα Altay).

Οι UTKU και BATU είναι σε στάδια δοκιμών και εξέλιξης, οι TUNA (οι μικρότεροι) όπως είδαμε μπαίνουν σε αρχική παραγωγή, ενώ κοντά σε αυτό το στάδιο είναι και οι AZRA.Οι AZRA προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν και σε μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας, όπως τα Marlin που φτιάχνουν τα ναυπηγεία Sefine. Η “ναυτική” εκδοχή των AZRA ονομάζεται LEVEND και εδώ η πρόβλεψη είναι πως το 2024 μπορεί να γίνουν οι πρώτες παραδόσεις.

Φυσικά οι πιο μεγάλοι κινητήρες με ισχύ στους 1.000+ ίππους δεν είναι απλή υπόθεση και εδώ η τουρκική φιλοδοξία είναι σημαντική στο να τους ολοκληρώσει, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, ειδικά καθώς προβλέπεται να συνοδεύονται και από συγκρότημα κιβωτίου ταχυτήτων. Η εξελιγμένη μεταλλουργία που απαιτείται για τέτοιους κινητήρες είναι προνόμιο λίγων εταιριών παγκοσμίως και αρκεί να θυμίσουμε τις νοτιοκορεατικές περιπέτειες για να δημιουργηθεί “εγχώριο” τέτοιο μπλοκ κινητήρα-κιβωτίου 1.500 ίππων για το άρμα K2 Black Panther, που κατέληξε σε πολλές αναβολές για να λυθούν σημαντικά τεχνικά προβλήματα. Πάντως αυτό το συγκρότημα της Νότιας Κορέας είναι που έχει συμφωνηθεί να μπει στην πρώτη παρτίδα των τουρκικών αρμάτων Altay, μέχρι να ετοιμαστεί το εγχώριο πακέτο BATU.

Ανεξάρτητα από τις τεχνικές προκλήσεις που θα αναδειχθούν (και μπορεί να ανατρέψουν τους προγραμματισμούς), η εξέλιξη όλων των κινητήρων είναι σημαντικό βήμα για την τουρκική αμυντική βιομηχανία: που σταδιακά θα μπορεί να παρέχει πλήρες “πακέτο” στα οχήματα που κατασκευάζει, τόσο για τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας, όσο και για εξαγωγές, κλείνοντας κιόλας ένα σημαντικό σημείο εξάρτησης από το εξωτερικό.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

25 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
25 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ισραηλινός ο ελληνικός “θόλος” με συστήματα David’s Sling και SPYDER

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, το ΓΕΕΘΑ και το ΥΠΕΘΑ έχουν μάλλον καταλήξει στην επιλογή αντιαεροπορικού "πακέτου" που θα αντικαταστήσει τους πεπαλαιωμένους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ένα δράμα πολλών επεισοδίων

61
Καθώς υπάρχουν πολλοί αναγνώστες μας που δεν έχουν μια πλήρη εικόνα του τι έχει συμβεί με τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, παρότι και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Σεπτεμβρίου/9 Οκτωβρίου 1831: Αίμα στα σκαλιά της...

10
Δολοφονείται στα σκαλοπάτια της εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνος στο Ναύπλιο, ο κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καποδίστριας. Ο φόνος έλαβε χώρα καθώς ο κυβερνήτης συνοδευόμενος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο υπουργός Αμύνης κ. Δένδιας είδε από κοντά μια ιταλική PPA…

Για να... ξύσουμε λίγο την πληγή, ο υπουργός Αμύνης κ. Ν. Δένδιας βρέθηκε στην Βενετία για τη σύνοδο των ομολόγων του, της Πρωτοβουλίας Αδριατικής...

Στην Αλβανία ο Ερντογάν όπου θα εγκαινιάσει το μεγάλο τζαμί των Τιράνων

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναμένεται σήμερα και αύριο, Παρασκευή, στην Αλβανία και τη Σερβία, ένα ταξίδι στη διάρκεια του οποίου αναμένεται ότι...

Επιτέλους… δοκιμές εν πλω της πρώτης γαλλικής Belh@rra

Δοκιμές εν πλω  ξεκινά η φρεγάτα Amiral Ronarc‘h (D660), η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et d’Intervention) για το Γαλλικό Ναυτικό, που δρομολογεί έτσι,...