19.2 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΤουρκικά τεθωρακισμένα και μη επανδρωμένα επιφανείας τώρα και με εγχώριους κινητήρες!

Τουρκικά τεθωρακισμένα και μη επανδρωμένα επιφανείας τώρα και με εγχώριους κινητήρες!

- Advertisement -

Η τουρκική εταιρία BMC Power, θυγατρική της BMC (που έχει αναλάβει, ανάμεσα σε άλλα, το πρόγραμμα του άρματος μάχης Altay), εξελίσσει εδώ και καιρό μια σειρά από ντιζελοκινητήρες για στρατιωτικές εφαρμογές. Στόχος και εδώ βέβαια, η πλήρη “τουρκοποίηση” των αντίστοιχων εξαρτημάτων και συγκροτημάτων ισχύος.

Αποδέκτες των κινητήρων θα είναι η μεγάλη γκάμα οχημάτων και πλοίων που ήδη παράγονται στην Τουρκία, από τροχοφόρα και ερπυστριοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα, βαριά φορτηγά, αρματοφορείς, φορείς πυραύλων και ραντάρ, μέχρι περιπολικά για την Ακτοφυλακή, μικρά σκάφη του Ναυτικού και μη επανδρωμένα επιφανείας.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Anadolu έχει ήδη ξεκινήσει η αρχική διάθεση κινητήρων για στρατιωτικά οχήματα, συνολικά 97, οι οποίοι θα κατανεμηθούν ως εξής: 50 θα μπουν σε τεθωρακισμένα οχήματα BMC Vuran για τον Τουρκικό Στρατό (έχει παραγγείλει πάνω από 500 και τα παραλαμβάνει) και άλλοι 40 κινητήρες θα μπούν σε ίδια οχήματα, που όμως παραλαμβάνονται από την Στρατοχωροφυλακή (με τη σειρά της έχει παραγγείλει άλλα 200). Οι 7 εξτρά κινητήρες θα είναι απόθεμα.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι της σειράς ΤUNA, τετρακύλινδρος, 8,4 λίτρων και 400 ίππων. Η BMC Power αναπτύσσει ακόμη 3 σειρές κινητήρων:

  • ΑΖRA, εξακύλινδρος σε σειρά, 12,8 λίτρων, 600 ίππων, 1.600 Nm ροπής (για τροχοφόρα και ερπυστριοφόρα τάξης 10 τόνων)

  • UTKU, οκτακύλινδρος σε διάταξη V, 18,25 λίτρων, 1.000 ίππων, 2.900 Nm ροπής (για τα μεγάλα τουρκικά ΤΟΜΑ, όπως τα Pars, Arma, Kaplan, αλλά και τα αυτοκινούμενα πυροβόλα Firtina).

  • BATU, δωδεκακύλινδρος σε διάταξη V, 27,3 λίτρων, 1.500 ίππων, 4.600 Nm ροπής (για το άρμα Altay).

Οι UTKU και BATU είναι σε στάδια δοκιμών και εξέλιξης, οι TUNA (οι μικρότεροι) όπως είδαμε μπαίνουν σε αρχική παραγωγή, ενώ κοντά σε αυτό το στάδιο είναι και οι AZRA.Οι AZRA προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν και σε μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας, όπως τα Marlin που φτιάχνουν τα ναυπηγεία Sefine. Η “ναυτική” εκδοχή των AZRA ονομάζεται LEVEND και εδώ η πρόβλεψη είναι πως το 2024 μπορεί να γίνουν οι πρώτες παραδόσεις.

Φυσικά οι πιο μεγάλοι κινητήρες με ισχύ στους 1.000+ ίππους δεν είναι απλή υπόθεση και εδώ η τουρκική φιλοδοξία είναι σημαντική στο να τους ολοκληρώσει, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, ειδικά καθώς προβλέπεται να συνοδεύονται και από συγκρότημα κιβωτίου ταχυτήτων. Η εξελιγμένη μεταλλουργία που απαιτείται για τέτοιους κινητήρες είναι προνόμιο λίγων εταιριών παγκοσμίως και αρκεί να θυμίσουμε τις νοτιοκορεατικές περιπέτειες για να δημιουργηθεί “εγχώριο” τέτοιο μπλοκ κινητήρα-κιβωτίου 1.500 ίππων για το άρμα K2 Black Panther, που κατέληξε σε πολλές αναβολές για να λυθούν σημαντικά τεχνικά προβλήματα. Πάντως αυτό το συγκρότημα της Νότιας Κορέας είναι που έχει συμφωνηθεί να μπει στην πρώτη παρτίδα των τουρκικών αρμάτων Altay, μέχρι να ετοιμαστεί το εγχώριο πακέτο BATU.

Ανεξάρτητα από τις τεχνικές προκλήσεις που θα αναδειχθούν (και μπορεί να ανατρέψουν τους προγραμματισμούς), η εξέλιξη όλων των κινητήρων είναι σημαντικό βήμα για την τουρκική αμυντική βιομηχανία: που σταδιακά θα μπορεί να παρέχει πλήρες “πακέτο” στα οχήματα που κατασκευάζει, τόσο για τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας, όσο και για εξαγωγές, κλείνοντας κιόλας ένα σημαντικό σημείο εξάρτησης από το εξωτερικό.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

25 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
25 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1986: Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ

1
Ο αντιδραστήρας Νο 4 του πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνομπίλ στην Ουκρανία αστοχεί με αποτέλεσμα το χειρότερο πυρηνικό ατύχημα στην ιστορία. Αυτό συνέβη στη 01:23...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέα ρωσική επίθεση σε ουκρανικές ενεργειακές υποδομές- Η Μόσχα κατέρριψε ουκρανικά drones

Η Ρωσία εξαπέλυσε τη νύκτα της Παρασκευής προς Σάββατο «μαζική επίθεση» εναντίον ενεργειακών υποδομών στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τουλάχιστον δύο άνθρωποι, ανακοίνωσε...

Σολτς: «Να στείλουμε μήνυμα ενότητας»

Να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια «προκειμένου να μπορούμε να συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφάλειας», ζήτησε ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς κατά την συνάντησή...

Βουλγαρία: Aύξηση μισθού 30% θα λάβουν oι στρατιωτικοί από το 2025

Το κοινοβούλιο της Βουλγαρίας ενέκρινε οριστικά τις τροποποιήσεις του νόμου για την Άμυνα και τις Ένοπλες Δυνάμεις βάσει του οποίου οι στρατιωτικοί θα λάβουν...