18.1 C
Athens
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕΞΕΛΙΞΗ: Η Τουρκία προκαλεί και πάλι, φρεγάτες σε Αν. Μεσόγειο, ξεκινά "νέο"...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Τουρκία προκαλεί και πάλι, φρεγάτες σε Αν. Μεσόγειο, ξεκινά “νέο” 2020;

- Advertisement -

Του Βασίλη Νέδου από την Καθημερινή 

ε πρόσχημα την παραβίαση της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, η Αγκυρα ανέπτυξε τα τελευταία 24ωρα έως και πέντε πολεμικά πλοία σε περιοχή η οποία βρίσκεται μόλις έξω από τα όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, όπου πλέει τις τελευταίες ημέρες το υπό ιταλική σημαία πλοίο «Ievoli Relume», με σκοπό έρευνες για τη μελλοντική εγκατάσταση υποβρυχίων καλωδίων του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου (Great Sea Interconnector-GSI).

Η ανατολική Μεσόγειος αγγίζει ευαίσθητες χορδές της τουρκικής διπλωματίας και ως φαίνεται οδηγεί στην επιλογή δημιουργίας συνθηκών έντασης, πρόσφατα κατά την πόντιση υποβρυχίου καλωδίου οπτικών ινών από το «Teliri» και τώρα με βάση τις έρευνες του «Ievoli Relume», οι οποίες εξ ορισμού δεν επηρεάζουν την υφαλοκρηπίδα.

Η δημιουργία συνθηκών έντασης λίγο έξω από τα όρια των ελληνικών χωρικών υδάτων, πέρα από την πάγια τακτική της Αγκυρας να υπερασπίζεται στο πεδίο τις απόψεις περί εξωτερικών ορίων της τουρκικής υφαλοκρηπίδας –που κοινοποιήθηκαν με την επιστολή του πρώην μονίμου αντιπροσώπου της Τουρκίας στον ΟΗΕ Φεριντούν Σινιρλίογλου της 18ης Μαρτίου 2020 (Α/74/757)–, καταγράφεται λίγες ημέρες μετά τη ρητορική ένταση για το Κυπριακό, αλλά και τις μάλλον άκομψες παρεμβάσεις στα εσωτερικά της Ελλάδας με τις δημόσιες τοποθετήσεις και του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Δένδια.

Συγκεκριμένα, η παρουσία του ερευνητικού πλοίου προκάλεσε σταδιακά την ανάπτυξη δύο φρεγατών και μιας κορβέτας από το τουρκικό ναυτικό και συγκεκριμένα των «Gokova», «Gokcu» και «Beykoz». Αρχικά από την ελληνική πλευρά στην περιοχή των ερευνών βρισκόταν μόνο η κανονιοφόρος «Αήττητος», ενώ μετά την ενίσχυση της τουρκικής παρουσίας κρίθηκε απαραίτητη η αποστολή και της φρεγάτας «Νικηφόρος Φωκάς» στα στενά Κάσου – Καρπάθου, σε ικανή δηλαδή απόσταση από τις έρευνες του ιταλικού πλοίου.

Μετά τις 7.00 χθες το απόγευμα στην περιοχή έφτασαν δύο ακόμη πυραυλάκατοι του τουρκικού ναυτικού, δίνοντας την αίσθηση ότι η Αγκυρα επιθυμεί ακόμη και να ακυρώσει τις έρευνες του υπό ιταλική σημαία πλοίου. Από την Αθήνα επελέγη να μη δοθεί σήμα κλιμάκωσης, γι’ αυτό και στη συνέχεια απλά κατέπλευσε στην περιοχή ένα περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος.

Μάλιστα χθες καταγράφηκαν και τέσσερις παραβάσεις στο FIR Αθηνών από δύο ελικόπτερα και ένα UAV. Είναι, πάντως, ενδιαφέρουσα η επιλογή της Αγκυρας να ασκήσει πίεση στο συγκεκριμένο γεωγραφικό σημείο και, μάλιστα, για ένα έργο, το Great Sea Interconnector, το οποίο διχάζει την Αθήνα και τη Λευκωσία.

Το «Ievoli Relume» κινείται βάσει NAVTEX του σταθμού Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας (693/24), με στόχο «επιχείρηση έρευνας για την εγκατάσταση υποβρύχιου καλωδίου» και, με βάση τουλάχιστον την πορεία που εγκρίθηκε, καλύπτει μια περιοχή η οποία ξεκινάει από το μέσο της απόστασης Κρήτης – Κάσου και φθάνει έως τα νότια της Καρπάθου. Το σημείο στο οποίο έχει προκληθεί η ένταση με την αδικαιολόγητα υψηλή συγκέντρωση τουρκικών πολεμικών πλοίων βρίσκεται ουσιαστικά σε ένα μικρό κενό νότια του στενού Κάσου – Καρπάθου, το οποίο δεν καλύπτεται από ελληνικά χωρικά ύδατα που, όπως είναι γνωστό, έχουν έκταση 6 ναυτικών μιλίων.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

138 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
138 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Νοεμβρίου 2004: «Πορτοκαλί Επανάσταση», η Ουκρανία διχάζεται

12
Η μέρα το 2004 ήταν η επομένη των προεδρικών εκλογών στην Ουκρανία, όπου οι οι οπαδοί του ηττημένου Βίκτωρ Γιουσένκο, ξεκινούν διαδηλώσεις στην πρωτεύουσα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Switchblade 600 καταστρέφει ρωσικό αντιαεροπορικό TOR-M2 – βίντεο

Πολύ ενδιαφέρον βίντεο από τον λογαριασμό MAKS 24 στο X, δείχνει την αποτελεσματικότητα των ουκρανικών drones στην μάχη ενάντια στις ρωσικές δυνάμεις. Στο συγκεκριμένο,...

Τα νέα χρώματα του δεύτερου πρωτότυπου Hurjet… ως ελαφρού μαχητικού

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση του δεύτερου πρωτοτύπου (PT-2)  του  εκπαιδευτικού και (μελλοντικά) ελαφρού μαχητικού Hurjet.  Να θυμίσουμε ότι, ενώ το PT-1 είχε πετάξει στις...

Χρ. Στυλιανίδης: Ο ναυτιλιακός τομέας αναπόσπαστο και σημαντικό κομμάτι της “θετικής ατζέντας” στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης...