11.8 C
Athens
Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗTupolev Tu-2: το φημισμένο βομβαρδιστικό, μπήκε σε μαζική παραγωγή πριν καν γίνει...

Tupolev Tu-2: το φημισμένο βομβαρδιστικό, μπήκε σε μαζική παραγωγή πριν καν γίνει πρωτότυπο. Μέρος Α΄

- Advertisement -

Η Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία επιθυμούσε έως το 1940 να εντάξει στο στόλο της ένα ταχύ μεσαίο βομβαρδιστικό για την υποστήριξη νέων επιθετικών τακτικών του Κόκκινου Στρατού. Έτσι προέκυψε ήταν το Tupolev Tu-2 το οποίο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 29 Ιανουαρίου του 1941, ενώ το πρώτο της μαζικής παραγωγής βγήκε από το εργοστάσιο το Μάρτιο του επομένου έτους. Αποδείχτηκε ένα από τα σημαντικότερα αεροσκάφη του είδους του – μαζί ασφαλώς με το Petlyakov Pe-2 – κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, έχοντας εξαιρετικό σχεδιασμό και πολλές δυνατότητες. Μετά την ίδρυση του ΝΑΤΟ το 1949, το Τu-2 έλαβε την ονομασία «νυχτερίδα».

Ο εξαιρετικός κινητήρας Μ-82

H ιστορία του ξεκινάει σε ένα από τα καλύτερα εργοστάσια κατασκευής κινητήρων της ΕΣΣΔ, το Perm No.19 στο οποίο, τιμής ένεκεν, δόθηκε το όνομα του Στάλιν. Το 1938, οι επικεφαλής του προσωπικού κηρύχθηκαν «εχθροί του λαού» και κατέληξαν φυλακισμένοι. Στη δύσκολη περίοδο που ακολούθησε (1939-1940), ο A.D. Shvetsov διορίστηκε τεχνικός διευθυντής. Με την πρωτοβουλία του κυρίου σχεδιαστού I.P. Evich, γεννήθηκε εκεί ο M-82, όπου αποτέλεσε το βασικό κινητήρα του Tu-2. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του δεκατετρακύλινδρου αστεροειδούς διπλής σειράς ήταν η κοντύτερη διαδρομή εμβόλου, κάτι το οποίο μείωσε τη συνολική διάμετρο του κινητήρα από 1.375 σε 1.260 χλστ.

Το 1940, ο M-82 πέρασε επιτυχώς τις κρατικές δοκιμές και μπορούσε πλέον να τεθεί σε μαζική παραγωγή. Αποδείχθηκε αξιόπιστος, εύκολος στη χρήση και ανθεκτικός στα πεδία των μαχών. Το Δεκέμβριο του 1942 δημιουργήθηκε ο αναβαθμισμένος M-82F, και το 1943 βγήκε στην παραγωγή ο M-82FN, ο πρώτος σοβιετικός κινητήρας όπου διέθετε σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου στους κυλίνδρους αντί για καρμπυρατέρ (από την 1η Απριλίου του 1944, οι κινητήρες του Shvetsov έγιναν ευρύτερα γνωστοί ως ASh. Έτσι μετονομάστηκαν σε ASh-82).

O κινητήρας ASh-82FN

Οι M-82 δοκιμάστηκαν αρχικώς στο αεροσκάφος 103, το κατοπινό Tu-2. Πριν καν ολοκληρωθούν τα στάδια αξιολόγησης το Φεβρουάριο του 1941 και προτού εκδοθεί επίσημη απόφαση, η Επιτροπή της Αεροπορικής Βιομηχανίας (NKAP) εκκίνησε το πρόγραμμα της μαζικής παραγωγής του, εν γνώσει και του Κεντρικού Γραφείου Σχεδιασμού (TsKB).

Στις 17 Ιουνίου του 1941 εκδόθηκε η διαταγή της έναρξης παραγωγής του 103 και πέντε ημέρες αργότερα άρχισε ο πόλεμος. Η ταχεία προέλαση των Γερμανών επιτάγχυνε τις διαδικασίες εκκένωσης του εργοστασίου που μεταφέρθηκε στο Omsk. Ο Tupolev ανέλαβε τη συγκρότηση και οργάνωση ενός τεράστιου συγκροτήματος που απαιτούσε κεντρικά κτίρια συνολικής επιφανείας 30.000 τετ. μέτρων περίπου, δευτερεύοντα συμπληρωματικά άνω των 10.000 τετ. μέτρων, εργοστασιακό αεροδρόμιο, χώρο με 60 κοιτώνες εργατικού προσωπικού, εγκατάσταση δικτύων παροχής ρεύματος, θέρμανσης, νερού, τομείς σιτισμού και άλλα τέτοια, δευτερευούσης μεν σημασίας, αλλά εξίσου σημαντικά και χρονοβόρα.

Ο σχεδιαστής Andrei Nikolayevich Tupolev

Διαταγές για την έναρξη της παραγωγής του «103»

Βάσει των κυβερνητικών εντολών, το εργοστάσιο όφειλε να φτιάξει 45 αεροσκάφη εντός του τελευταίου τριμήνου του 1941. Ο Tupolev προνόησε ώστε να υπάρχουν σε κάθε τομέα ειδικοί με άριστες γνώσεις των χαρακτηριστικών του 103 για να είναι σε θέση να επιλύουν προκύπτοντα προβλήματα επί τόπου, χωρίς να χρειάζεται να καλούν προσωπικό από το γραφείο σχεδιασμού και να χάνεται πολύτιμος χρόνος. Το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους ξεκίνησε η κατασκευή των κυρίων μονάδων του αεροπλάνου.

H συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

8
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Ιανουαρίου 1996: Η κρίση στα Ίμια κορυφώνεται

9
Τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 31ης Ιανουαρίου, Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη μικρή Ίμια, που έχει μείνει αφύλακτη και υψώνουν την τουρκική σημαία.https://military-history.gr/1995-12-25-figen-akat/Στις 05:30 το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Agusta Bell AB.212 ASW, το ελικόπτερο των Ιμίων

Τα Ίμια έχουν δεθεί στη συνείδηση όλων μας με την απώλεια των 3 αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού - των Αντιπλοιάρχων Χριστόδουλου Καραθανάση και...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιανουαρίου 1939: Πρώτη πτήση του μαχητικού XP-38 Lightning της Lockheed

Πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση το XP-38, πρωτότυπο του μετέπειτα μαχητικού αναχαίτισης P-38 Lightning, ενός από τα πιο επιτυχημένα αεροσκάφη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.Γνωστό...

Sukhoi T-49, το αεροσκάφος που προετοίμασε μια νέα γενιά σοβιετικών μαχητικών

Οι περισσότεροι φίλοι της Αεροπορίας γνωρίζουν πως τα σοβιετικά αεροσκάφη της δεκαετίας του '60 όπως και τα παλαιότερα, είχαν -τα περισσότερα- την εισαγωγή αέρα...