Από τον πολιτικό τομέα αυτή τη φορά μια εξέλιξη της τουρκικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας. Όπως γράφει το Anadolu, δοκιμές τροχοδρόμησης έκανε ένα υπερελαφρό αεροσκάφος γενικής χρήσης, το Troy T200 («Τροία» δηλαδή…), της εταιρίας Ucaksan Aircraft Systems που ιδρύθηκε το 2018. Το μικρό αεροσκάφος θα δοκιμαστεί σύντομα σε πτήση με στόχο να ξεκινήσει η παραγωγή το 2024.
Uçağımız bir süreci daha başarı ile bitirdi. Türk Sivil Havacılığı için anlamlı bir gün oldu. Taksi süreci başarı ile tamamlandı. Hızlı bir taksi süreci yapmadık çünkü yapısı itibari ile hemen kalkmaya çalışıyor.Bundan sonraki süreç artık gökyüzü #havacılık #aviation #yerliuçak pic.twitter.com/5wLZW628Ik
— Uçaksan Aircraft Systems (@ucaksan_aero) May 5, 2023
Το σκάφος είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά, έχει μέγιστο βάρος απογείωσης τα 730 κιλά (430 είναι το βάρος κενό), μεγίστη ταχύτητα 200 χιλιόμετρα και πλεύσης τα 160, ενώ κινείται από έναν Rotax 914 UL των 115 ίππων. Το εκπέτασμα είναι 10,7 μέτρα, το μήκος 6,8 και το ύψος 2,9. Η εμβέλεια φθάνει τα 800 χιλιόμετρα ενώ μπορεί να απογειωθεί από διάδρομο 150 μέτρων και να προσγειωθεί σε μήκος 120.
Πρόκειται για ένα απλό αεροσκάφος, κατάλληλο για ιδιωτική χρήση, αλλά και για ρόλους εναέριας παρατήρησης (π.χ. δασών), αεροψεκασμού, εκπαίδευσης σε σχολή πιλότων κ.ο.κ. Ενδιαφέρον είναι πως η σουίτα ηλεκτρονικών του είναι σύγχρονη, της Garmin με πλήρες ψηφιακό πακέτο και «glass» πιλοτήριο. Η απορία βέβαια είναι γιατί ένα τέτοιο πρότζεκτ που δεν είναι υψηλής τεχνολογίας και χρησιμοποιεί γνωστά εξαρτήματα (όπως ο κινητήρας) από διεθνείς οίκους, να μην μπορεί να αναπτυχθεί και από μια ελληνική εταιρία.