Καλημέρα και καλό σας μήνα.
Υπενθυμίζουμε το ραντεβού στο περίπτερο για αύριο 02-02-2017.
Όπως έχουμε ήδη προαναγγείλει στο νέο τεύχος Φεβρουαρίου περιλαμβάνουμε και μια εκτεταμένη αναφορά στην Mega-αγορά μαχητικών της Μέσης Ανατολής με επιμέρους άρθρα σε αεροσκάφη και χώρες που παρουσιάζουν ειδικό ενδιαφέρον. Ένα από αυτά αφορά τα νέα σαουδαραβικά F-15SA που είναι τα ικανότερα μέλη της οικογένειας Eagle που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Επιπλέον αναφέρονται και ως πλήρως Fly-By-Wire (πηγή βέβαια πολλών προβλημάτων που προκάλεσαν και τις πολλές καθυστερήσεις στις παραδόσεις τους).
Ένα από τα οφέλη που προέρχεται από την παραπάνω αλλαγή είναι η αποδέσμευση των δυο εξώτερων υποπτερυγικών πυλώνων (No1 και No9) που προϋπήρχαν στην αρχική σχεδίαση του Eagle. Αν και κάποιες πηγές υποστηρίζουν ότι η «αχρήστευσή» τους σε όλα τα προηγούμενα μοντέλα F-15 ήταν αποτέλεσμα του ότι θεωρήθηκαν «πλεονασματικοί», η πραγματικότητα είναι ότι η ανάρτηση των περισσότερων φορτίων σε αυτούς δημιουργούσε προβλήματα αστάθειας που δεν επιλύει το νέο FBW. Το οπλικό φορτίο τους θα περιορίζεται βέβαια μόνο σε βλήματα αέρος-αέρος, αλλά τέσσερα από αυτά θα ενισχύουν την δυνατότητα αέρος-αέρος του μαχητικού αφήνοντας τους υπόλοιπους φορείς για φόρτο όπλων αέρος-εδάφους. Το F-15SA πιστοποιείται για την μεταφορά στους συγκεκριμένους πυλώνες AIM-9 αν και πιθανολογείται ότι είναι δυνατή και η φόρτωση ζευγών AIM-120.
Η παραπάνω φωτογραφία είναι από το δεύτερο πρωτότυπο του σαουδαραβικού προγράμματος. Η (άσχετη) «φωτογραφία της ημέρας» είναι μάλλον υπερβάλλων ζήλος της μονάδας της USAF.