21.8 C
Athens
Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΣαν σήμερα: 26 Σεπτεμβρίου 1981: η πρώτη πτήση του Boeing 767-200

Σαν σήμερα: 26 Σεπτεμβρίου 1981: η πρώτη πτήση του Boeing 767-200

- Advertisement -

Η ενεργειακή κρίση το 1973 και αργότερα στο τέλος της δεκαετίας οδήγησε τους κατασκευαστές αεροσκαφών να εξελίξουν πιο αποδοτικά μοντέλα μετά την ένταξη σε υπηρεσία του 747. Το ζητούμενο ήταν ο αντικαταστάτης των πρώτων διηπειρωτικών μοντέλων μεσαίου μεγέθους όπως το Boeing 707 και το DC-8.

Έχοντας ήδη δοκιμάσει και εκτιμήσει την αποδοτικότητα της ευρείας ατράκτου (τόσο σε ζητήματα άνεσης, όσο και σε χρόνους απο-επιβίβασης) η Boeing σχεδίασε ένα αεροσκάφος μεσαίας χωρητικότητας και εμβέλειας πολύ οικονομικότερο σε κατανάλωση καυσίμων.

Η εξέλιξη του ανώνυμου ακόμα τότε αεροσκάφους ξεκίνησε ως πρόγραμμα 7Χ7 στις 14 Ιουλίου 1978 και μετά την πρώτη πτήση στις 26 Σεπτεμβρίου 1981, έλαβε την πιστοποίηση στις 30 Ιουλίου του επόμενου χρόνου. Το δεκάμηνο αυτό διάστημα ανάμεσα στα δυο αυτά ορόσημα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό όχι μόνο για τη βραχύτατη διάρκειάς του αλλά και συγκρινόμενο με τα τρέχοντα προγράμματα της εταιρίας όπως το 777-X ή το 737-Max 10 που η ολοκλήρωσή τους έχει λάβει αρκετές παρατάσεις.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η γρήγορη ανάπτυξη του 767 η εταιρία προχώρησε σε δοκιμασμένες λύσεις επιλέγοντας αρχικά ως κινητήρες τους Pratt & Whitney JT9D, που προέρχονταν από το 747 και είχαν ξεπεράσει τα προβλήματα ένταξης σε υπηρεσία, ενώ αργότερα προστέθηκαν και κινητήρες άλλων κατασκευαστών. Η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή ήταν ίσως οι Rolls-Royce RB211, που επιλέχθηκαν από την Βρετανική British Airways, που αν και είχαν ταλαιπωρήσει την RR στα αρχικά στάδια εξέλιξης αποτέλεσαν την βάση για τη σειρά Trent που κινεί πολλά μοντέλα αεροσκαφών.Ούτε η άτρακτος δεν είχε ιδιαίτερες εκπλήξεις καθώς κατασκευάστηκε από συμβατικά υλικά με πλάτος αρκετό για 7 καθίσματα εν σειρά στην οικονομική θέση – ζεύγη στις εξωτερικές σειρές και τρία την κεντρική με δυνατότητα μεταφοράς περίπου 220 επιβατών σε πρώτη και οικονομική θέση. Αν και η διάταξη ήταν βολική για τους επιβάτες – υπήρχε μόνο μια θέση χωρίς παράθυρο ή διάδρομο  δυσκόλευε τη μεταφορά φορτίων καθώς το πλάτος της ατράκτου δεν μπορεί να φιλοξενήσει δίπλα δίπλα δυο τυπικά κιβώτια μεταφοράς φορτίου (LD3)  που είναι ο δημοφιλέστερος τρόπος διαχείρισης των εμπορευμάτων στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Υπάρχει όμως η δυνατότητα για τα μικρότερα λιγότερο διαδεδομένα LD2.

Η εμβέλεια του αρχικού μοντέλου ήταν 7.200 χιλιόμετρα αν και γρήγορα παράχθηκε και η έκδοση μεγαλύτερης εμβέλειας (-ER) που μπορούσε να συνδέσεις πόλεις σε αποστάσεις 7.580 χιλιομέτρων με πρώτο πελάτη την ισραηλινή El Al.

Ως συνήθως αρχικοί πελάτες του προγράμματος ήταν αμερικανικές εταιρίες με τη United να εντάσσει το αεροσκάφος στα δρομολόγια της λιγότερο από ένα χρόνο  μετά την πρώτη πτήση.

Τάσσος Αναστασιάδης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εξοπλισμός των F-16C/D με ρουκέτες APKWS για “κυνήγι” drone

Στον χώρο της ελληνικής άμυνας, οι συζητήσεις για την κατανομή των εξοπλιστικών πόρων έχουν ενταθεί τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα σε σχέση με το πρόγραμμα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η ‘ΠΤΗΣΗ’ στα άδυτα της Elbit – τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου...

10
Τις προηγούμενες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στις εγκαταστάσεις της Εlbit Systems στο Ισραήλ, όπου το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσαν συστήματα που έχουν ήδη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Σεπτεμβρίου 1983: Η μέρα που φτάσαμε κοντά...

4
Είναι η μέρα που λαμβάνει χώρα ένα μοναδικό περιστατικό λανθασμένου συναγερμού πυρηνικού πλήγματος στην ΕΣΣΔ. Ο υπολογιστής του κέντρου έγκαιρης προειδοποίησης σήμανε συναγερμό δύο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τι εκτιμά η Αθήνα για την τουρκική προσπάθεια να πάρει F-35

Του Βασίλη Νέδου από την "Καθημερινή"Η επιστροφή της Τουρκίας στο πρόγραμμα των μαχητικών πέμπτης γενιάς τύπου F-35 είναι στη λίστα των αιτημάτων του προέδρου...

Η Σλοβακία ψάχνει για ελαφρύ άρμα, δύο τα υποψήφια το ένα τουρκικό!

Μια πιο οικονομική λύση για απόκτηση αρματικού δυναμικού αναζητά η Σλοβακία, οπότε έχει στραφεί στην εξέταση "ελαφριών" τέτοιων, με δύο κύριες υποψηφιότητες έως σήμερα,...

Ο Νετανιάχου δεσμεύεται να συνεχίσει τον πόλεμο εναντίον της Χαμάς στη Γάζα

Στην ομιλία του σήμερα στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου δεσμεύτηκε να συνεχίσει τον πόλεμο του Ισραήλ εναντίον της...