Καμία επίδραση δεν έχει το “εμπάργκο” που επέβαλε” η Γερμανία και η Ισπανία στην Τουρκία, αφού οι “απαγορεύσεις” αφορούν συστήματα που εμπλέκονται με την -νεώτερη- εισβολή στη Συρία, που σα στόχο έχει τον εξανδραποδισμό των Κούρδων της χώρας. Θεωρητικά λοιπόν, οι Γερμανοί θα έχουν “θέμα” να στείλουν ανταλλακτικά για τα Leopard 2A4, αλλά δεν έχουν κάποιο θέμα με τη ναυπήγηση των υποβρυχίων 214ΤΝ.
Άλλωστε, τα υποβρύχια, εκτός του ότι δεν μπορούν να χτυπήσουν άμαχους στο Κομπανί, είναι ειρηνικά όπλα, όλοι το ξέρουν αυτό. Επίσης, οι Ισπανοί, που έχουν λάβει ένα εξαιρετικά μεγάλο συμβόλαιο για την σχεδίαση του TCG Anadolu, δεν έχουν λόγο σταματήματος παροχής υποστήριξης στα τουρκικά ναυπηγεία. Ας μην είμαστε ανόητοι, η πλήρης σειρά σχεδίων του Anadolu πρέπει να είναι εδώ και καιρό σε τουρκικά χέρια…
Ελπίζουμε να γνωρίζετε δε οι περισσότεροι, πως το Κουρδιστάν δεν έχει θάλασσα. Συνεπώς, δεν “παίζει” το ενδεχόμενο να υπάρχει κίνδυνος για τους Κούρδους από τα πλοία. Άρα, μια χαρά μπορεί να συνεχιστεί η ναυπήγηση των 214ΤΝ, άλλωστε, μην τα θέλουμε και όλα δικά μας. H Σαουδική Αραβία “έφαγε” στο κεφάλι ένα εμπάργκο, γιατί συνεχίζει τον πόλεμο, η Τουρκία όμως;
Η Γαλλία, με το “εμπάργκο”, έκοψε και τις παραδόσεις των κινητήρων TR-40, που χρησιμοποιούν οι SOM και ATMACA. Βέβαια η τουρκική ΤΕΙ παρουσίασε εξαιρετικό (στα χαρτιά) κινητήρα, αντίστοιχο ή και ανώτερο του TR-40, αλλά ακόμη δεν ξέρουμε αν έχει μπει σε παραγωγή, ή αν έχουν γίνει οι απαραίτητες δοκιμές. Μέχρι να γίνουν όλα αυτά, η παραγωγή SOM/ATMACA σταματά.
Τώρα, καθώς οι Ευρωπαίοι, είτε έκαναν πλήρες εμπάργκο, είτε μερικό (με τον “φερετζέ” που λέει “μόνο όπλα που χρησιμοποιούνται στη Συρία”), θα πρέπει κάποια στιγμή να πουν τι θα κάνουν με τα Airbus Α400Μ. Τα στρατηγικά μεταγωγικά έχουν την τιμητική τους στην Επιχείρηση “Πηγή Ειρήνης”, καθώς δεν φαντάζονται ελπίζουμε πως οι ενισχύσεις και τα πυρομαχικά για τη Συρία και το μέτωπο εκεί πηγαίνουν με το ΚΤΕΛ. Άρα, θα σταματήσουν οι παραδόσεις των Α400Μ, και το σημαντικότερο, θα σταματήσει η υποστήριξη των σχετικά νεότευκτων μεταγωγικών, που σηκώνουν το κύριο βάρος της τροφοδοσίας του Τουρκικού Στρατού και των “συμμάχων” τους. Θα είναι κάτι που μάλλον θα πρέπει να μας το πει η ίδια η Airbus…