9.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑTo P-3B "ενδιάμεσης λύσης" δεν θα είναι επιχειρησιακό ούτε τον Νοέμβριο, κανονικά...

To P-3B “ενδιάμεσης λύσης” δεν θα είναι επιχειρησιακό ούτε τον Νοέμβριο, κανονικά προχωρούν οι εργασίες στα υπόλοιπα P-3B MLU

- Advertisement -


Πολλοί είναι οι αναγνώστες που μας ρωτούν για το τι γίνεται με το πρόγραμμα αναβάθμισης των P-3B Orion, λόγω και των «ειδήσεων» που εμφανίζονται συχνά-πυκνά αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια ή εφευρίσκοντας “εξελίξεις”.
Στο θέμα υπάρχουν «καλά» και «κακά» νέα και θα ξεκινήσουμε από τα τελευταία αφού είναι αυτά που συνήθως προκαλούν τις εντυπώσεις, κι αυτά που διακινούνται πιο εύκολα.

Εκκίνηση για τα Orion


Το αεροσκάφος «ενδιάμεσης λύσης», το διαβόητο πλέον «744» παραμένει σε «εκκρεμότητα» από την εποχή που το είχαμε «βρει»  πίσω στον Ιούνιο σε ότι αφορά τόσο την πρώτη του πτήση μετά την γενική συντήρηση που υπέστη στο μεσοδιάστημα από τότε που εισήλθε στην ΕΑΒ τον Ιούλιο του 2016 όσο φυσικά και της παράδοσής του στο ΠΝ για αξιοποίηση.

«Βρήκαμε» το P-3 «744»…


Να θυμίσουμε ότι αυτό που εκκρεμούσε τότε ήταν οι δοκιμές κινητήρων πριν από την πρώτη πτήση. Η διαδικασία αντιμετώπισε διάφορες προκλήσεις και προβλήματα. Όπως είναι γνωστό η πρώτη δοκιμή ξεκίνησε αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.  Σημειώθηκε υπερθέρμανση σε έναν από τους Τ56, γεγονός βέβαια δεν είναι καμιά σχέση με τα fake news που είχαν κυκλοφορήσει τότε οι γνωστοί διακινητές σανού.  Οι δοκιμές συνεχίστηκαν μέσα στο καλοκαίρι με στόλο την παράδοση του Orion που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του ΠΝ (και κυρίως του ΓΕΕΘΑ) στην επιτήρηση των ζωνών εθνικού ενδιαφέροντος [όπως η τρέχουσα περίπτωση των τουρκικών προκλήσεων κοντά στην Κύπρο εντός της ελληνικής και κυπριακής υφαλοκρηπίδας].

Μετάθεση του… «στοιχήματος» για τo P-3B


Το «στοίχημα» όπως είχαμε σημειώσει σε νεώτερη ανάρτησή μας μετακινήθηκε για το Φθινόπωρο και πιο συγκεκριμένα για τον Νοέμβριο του 2018.  Δυστυχώς στην διαδικασία ελέγχων πριν από την πρώτη πτήση αποκαλύφθηκε ένα νέο πρόβλημα που είχε περάσει προηγουμένως απαρατήρητο, διάβρωση στην πτερυγική δεξαμενή (Νο5). Η επιδιόρθωσή της απαιτούσε αντικατάσταση δομικού στοιχείου (T-section) το οποίο παραγγέλθηκε και παραδόθηκε από τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν η αντικατάστασή του θα γίνει προσπάθεια να υλοποιηθεί μέσω των θυρίδων πρόσβασης (χωρίς δηλαδή μείζονα δομική αποσυναρμολόγηση) με την ελπίδα βέβαια ότι οι περαιτέρω έλεγχοι όταν γίνει η αποκατάσταση δεν θα αποκαλύψουν και άλλες διαβρώσεις. Οι τελευταίες θα πρέπει να σημειωθεί ότι εντοπίζονται στο άνω μέρος της δεξαμενής και όχι στην κάτω (όπου συνήθως ένα τέτοιο πρόβλημα δημιουργεί διαρροή) και αυτός ήταν ο λόγος που είχε περάσει απαρατήρητη.
Να θυμίσουμε ότι το «744» δεν έχει υποστεί άλλες επεμβάσεις πέραν της γενικής επισκευής για επιστροφή σε υπηρεσία. Η αντικατάσταση των πτερύγων στα τέσσερα αεροπλάνα MLU θα αποκλείσουν την ύπαρξη αντίστοιχων προβλημάτων σε αυτά.
Σε κάθε περίπτωση όμως το «στοίχημα» για πρώτη πτήση και παράδοση του «744» ώστε να πραγματοποιηθεί η πολυπόθητη παράδοση στο ΠΝ είναι μια… αρκετά αισιόδοξη προοπτική. Υπό αυτό το πρίσμα, αυτό το σκέλος του προγράμματος παρουσιάζει καθυστέρηση η οποία ανάλογα με την οπτική γωνία ξεπερνά τους 6-8 μήνες.

Στα καλά νέα τώρα σε ότι αφορά τα αεροπλάνα MLU, οι εργασίες προχωρούν κανονικά και μάλιστα η υλοποίηση, σύμφωνα με τις πληροφορίες, προηγούνται του χρονοδιαγράμματος.

Στην ΕΑΒ αυτή την στιγμή υπάρχουν πλέον εντός υποστέγου  δυο Ρ-3Β με τις εργασίες να βρίσκονται σε διαφορετική φάση στο καθένα. Στο πρώτο, που είχε εισέλθει στην διαδικασία την περασμένη άνοιξη (όταν το «744» βγήκε από το υπόστεγο) έχουν αφαιρεθεί οι παλαιές πτέρυγες και μετά τις απαραίτητες εργασίες θα τοποθετηθεί το καινούργιο σετ. Ας σημειωθεί ότι η αφαίρεση πτερύγων σε τόσο μεγάλο αεροπλάνο γίνεται –από όσο γνωρίζουμε- για πρώτη φορά στην ΕΑΒ.
Παράλληλα η ελληνική ISI που έχει αναλάβει την εξέλιξη του «πακέτου» ηλεκτρονικών αποστολής με ολοκλήρωση των απαρτίων που το συγκροτούν μέσω και της εξέλιξης του απαραίτητου λογισμικού βρίσκεται και αυτή στο χρονοδιάγραμμα. Αντίστοιχα την τήρηση του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχει ανακοινώσει και τη Rockwell International που έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό του πιλοτηρίου.

Αυτά είναι τα νέα που έχουμε για τα αεροσκάφη, και ως συνήθως είστε οι πρώτοι που τα μαθαίνετε…
Μείνετε συντονισμένοι και για άλλα νέα… σχετικά με το πρόγραμμα των F-16V και φυσικά πολλά περισσότερα και για το δυο θέματα στο νέο μας τεύχος ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018.
ΦΓΚ

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Φεβρουαρίου/1 Μαρτίου 1914: Ανακήρυξη της Αυτόνομης Βορείου...

0
Ανακηρύσσεται στο Αργυρόκαστρο η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, ως απάντηση στην απόδοση της περιοχής στο Αλβανικό κράτος από τις συνθήκες του Λονδίνου και το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Theon: Η μόνη αμυντική στη λίστα FT1000, των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών στην Ευρώπη για το 2024

Η Theon International ανακοινώνει ότι αποτελεί τη μόνη αμυντική εταιρεία που αναγνωρίστηκε σήμερα από τους Financial Times & Statista, ως μία από τις 1.000...

Τα νέα ιταλικά υποβρύχια Type 212 NFS θα έχουν μπαταρίες λιθίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση των ναυπηγείων Fincantieri, που έχουν αναλάβει την κατασκευή 4 νέων υποβρυχίων για το Ιταλικό Ναυτικό, κλάσης Type 212 NFS, αυτά θα...

Αποσύρεται το ιταλικό αεροπλανοφόρο Giuseppe Garibaldi

Τον τελευταίο του χρόνο υπηρεσίας διανύει το ιταλικό αεροπλανοφόρο C551 Giuseppe Garibaldi, καθώς την 1η Οκτωβρίου θα γίνει η απόσυρση του. Το σκάφος των...