18.9 C
Athens
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΚαταδρομικά Ticonderoga: Αρκετά κοντά στην Ελλάδα αλλά ίσως και μακριά οικονομικά;

Καταδρομικά Ticonderoga: Αρκετά κοντά στην Ελλάδα αλλά ίσως και μακριά οικονομικά;

- Advertisement -

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις για την αγορά των νέων φρεγατών για το Ναυτικό μας, είναι αυτή της «ενδιάμεσης λύσης», όπου ανάλογα το τι προσφέρεται εκτιμάται και η σχετική ενίσχυση του στόλου μας. Το μεγαλύτερο υποψήφιο σκάφος είναι βέβαια τα καταδρομικά Ticonderoga του Αμερικανικού Ναυτικού, τα οποία προβλέπεται να αποσυρθούν του χρόνου. Συγκεκριμένα έχουν προγραμματιστεί να βγουν εκτός υπηρεσίας 7 σκάφη ηλικίας από 30 έως 34 έτη και όπως σαφώς έχει δηλώσει η αμερικανική πλευρά είναι στο «τραπέζι» για προσφορά στην Ελλάδα.

Τζ. Πάιατ: FFG(X) και Ticonderoga στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ελλάδας-ΗΠΑ!

Εδώ όμως υπεισέρχεται μια ιδιαιτερότητα του αμερικανικού νομοθετικού συστήματος. Η απόσυρση αν και γνωστή και προγραμματισμένη, πρέπει να εγκριθεί από το Κογκρέσο στον επόμενο αμυντικό προϋπολογισμό όπου έχει εγγραφεί. Αυτό είναι μια τυπική αλλά δεδομένη διαδικασία, ώστε μετά να γίνει η όποια προσφορά διάθεσης σε συμμάχους.

Το ουσιαστικό όμως ζήτημα δεν είναι αυτό: Αντίθετα είναι το υψηλό κόστος διατήρησης των Tico. Μια ματιά στο πόσο αυτό είναι, μας έδωσε η χθεσινή κατάθεση του αντιναύαρχου Jim Kilby στην υποεπιτροπή Ναυτικής Ισχύος της Βουλής των Αντιπροσώπων. Εκεί (όπως γράφει το seapowermagazine.org) δήλωσε πως η διατήρηση των 7 Tico για μια πενταετία ακόμη θα κόστιζε περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Η διατήρηση τους μόνο για 2 χρόνια ακόμη θα έφθανε τα 2,87 δις, ενώ ο εκσυγχρονισμός των USS Hue City και USS Angio (τα πιο νέα σκάφη, 30 ετών) θα έφθανε το 1,5 δις δολάρια. Τα ποσά αυτά βέβαια δεν είναι μόνο κόστη λειτουργικά, προσωπικού και συντήρησης, αλλά περιλαμβάνουν και εργασίες μερικής αναβάθμισης. Προσοχή βέβαια εδώ, μην κάνουμε το λάθος να «διαιρέσουμε» τα ποσά αυτά με τον αριθμό των σκαφών και τα έτη για να βγάλουμε ένα μέσο όρο χρήσης. Τα αντίστοιχα ελληνικά κόστη θα είναι διαφορετικά και μικρότερα, γιατί η δική μας χρήση θα είναι άλλου τύπου, χωρίς ωκεάνιες αποστολές, με χαμηλότερο κόστος προσωπικού κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση όμως, έστω και με τα υψηλά αμερικανικά «τιμολόγια» με τις δικές τους προδιαγραφές, η αναφορά των ποσών δείχνει πως η διατήρηση ενός Ticonderoga ήταν και παραμένει «ακριβό σπορ».

Είναι αυτό το κόστος απαγορευτικό για την Ελλάδα; Εξαρτάται από αρκετές παραμέτρους. Από το πόσο η Ελλάδα θέλει αυτά τα σκάφη ναυτικής υπεροχής (που θα είναι κάτι πρωτόγνωρο στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο), πόσα χρόνια σκοπεύει να τα αξιοποιήσει -και πόσα χρόνια αυτά αντέχουν- τι υποστήριξη θα έχουν από τις ΗΠΑ, πόσο προσωπικό τελικά θα χρειαστούν, τόσο εν πλω όσο και τεχνικό στη συντήρηση τους, τι υποδομές ελλιμενισμού απαιτούν. Και φυσικά από το ποιος θα είναι ο λειτουργικός προϋπολογισμός του Ναυτικού μας τα επόμενα χρόνια. Γιατί καλό είναι να συζητάμε για νέες φρεγάτες, αντιτορπιλικά, καταδρομικά, κορβέτες, και ότι άλλο, αλλά με περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ το έτος κονδύλια για λειτουργικά έξοδα, όπως είναι τα τελευταία χρόνια, δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε τέτοιες προμήθειες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

94 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
94 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ας αγοράσουμε επιτέλους κάτι, φτάνουν οι φιέστες

Στο υπουργείο της Μεσογείων, εκεί που η βιοκλιματική πρόσοψη λάμπει σαν καινούργια (είναι καινούργια), τα πράγματα έχουν ησυχάσει. Τελειώνουν τα δρώμενα, οι παρελάσεις, τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: U212 NFS και U212 NFS EVO, η ιταλική εξέλιξη και...

21
Στον πολυδιάστατο χώρο της υποθαλάσσιας μάχης, δηλαδή στο βασίλειο των υποβρυχίων, όπου η ικανότητα stealth, η ενεργειακή αυτονομία και η ακρίβεια των αισθητήρων καθορίζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Νοεμβρίου 2009: H “ναυμαχία” του Daecheong στην...

0
Σε ένα από τα πολλά ναυτικά επεισόδια μεταξύ Βορείου και Νοτίου Κορέας, ένα βορειοκορεατικό περιπολικό παραβίασε στις 11:27 π.μ. της 10ης Νοεμβρίου 2009, τη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Αργεντινή θα αγοράσει γαλλικά υποβρύχια, λέει ο Χαβιέρ Μιλέι

Σε συνέντευξη στις 6 Νοεμβρίου ο Πρόεδρος της Αργεντινής, Χαβιέρ Μιλέι, ανέφερε πως θα αγοραστούν γαλλικά υποβρύχια για την ενίσχυση του Αργεντινού Ναυτικού.Σύμφωνα με...

Πρόωρη αποφυλάκιση για τον Νικολά Σαρκοζί

Το Εφετείο του Παρισιού αποφάσισε σήμερα την αποφυλάκιση του πρώην προέδρου της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος βρίσκεται εδώ και 20 ημέρες στη φυλακή...

Εκατομμύρια άνθρωποι χωρίς ρεύμα στην Ουκρανία έπειτα από ρωσικές επιθέσεις

Εκατομμύρια άνθρωποι στην Ουκρανία είναι αντιμέτωποι σήμερα με διακοπές ρεύματος έπειτα από ρωσικές επιθέσεις σε ενεργειακές υποδομές στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, δήλωσαν οι αρχές.Η...