13.5 C
Athens
Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΚαταδρομικά Ticonderoga: Αρκετά κοντά στην Ελλάδα αλλά ίσως και μακριά οικονομικά;

Καταδρομικά Ticonderoga: Αρκετά κοντά στην Ελλάδα αλλά ίσως και μακριά οικονομικά;

- Advertisement -

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις για την αγορά των νέων φρεγατών για το Ναυτικό μας, είναι αυτή της «ενδιάμεσης λύσης», όπου ανάλογα το τι προσφέρεται εκτιμάται και η σχετική ενίσχυση του στόλου μας. Το μεγαλύτερο υποψήφιο σκάφος είναι βέβαια τα καταδρομικά Ticonderoga του Αμερικανικού Ναυτικού, τα οποία προβλέπεται να αποσυρθούν του χρόνου. Συγκεκριμένα έχουν προγραμματιστεί να βγουν εκτός υπηρεσίας 7 σκάφη ηλικίας από 30 έως 34 έτη και όπως σαφώς έχει δηλώσει η αμερικανική πλευρά είναι στο «τραπέζι» για προσφορά στην Ελλάδα.

Τζ. Πάιατ: FFG(X) και Ticonderoga στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ελλάδας-ΗΠΑ!

Εδώ όμως υπεισέρχεται μια ιδιαιτερότητα του αμερικανικού νομοθετικού συστήματος. Η απόσυρση αν και γνωστή και προγραμματισμένη, πρέπει να εγκριθεί από το Κογκρέσο στον επόμενο αμυντικό προϋπολογισμό όπου έχει εγγραφεί. Αυτό είναι μια τυπική αλλά δεδομένη διαδικασία, ώστε μετά να γίνει η όποια προσφορά διάθεσης σε συμμάχους.

Το ουσιαστικό όμως ζήτημα δεν είναι αυτό: Αντίθετα είναι το υψηλό κόστος διατήρησης των Tico. Μια ματιά στο πόσο αυτό είναι, μας έδωσε η χθεσινή κατάθεση του αντιναύαρχου Jim Kilby στην υποεπιτροπή Ναυτικής Ισχύος της Βουλής των Αντιπροσώπων. Εκεί (όπως γράφει το seapowermagazine.org) δήλωσε πως η διατήρηση των 7 Tico για μια πενταετία ακόμη θα κόστιζε περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Η διατήρηση τους μόνο για 2 χρόνια ακόμη θα έφθανε τα 2,87 δις, ενώ ο εκσυγχρονισμός των USS Hue City και USS Angio (τα πιο νέα σκάφη, 30 ετών) θα έφθανε το 1,5 δις δολάρια. Τα ποσά αυτά βέβαια δεν είναι μόνο κόστη λειτουργικά, προσωπικού και συντήρησης, αλλά περιλαμβάνουν και εργασίες μερικής αναβάθμισης. Προσοχή βέβαια εδώ, μην κάνουμε το λάθος να «διαιρέσουμε» τα ποσά αυτά με τον αριθμό των σκαφών και τα έτη για να βγάλουμε ένα μέσο όρο χρήσης. Τα αντίστοιχα ελληνικά κόστη θα είναι διαφορετικά και μικρότερα, γιατί η δική μας χρήση θα είναι άλλου τύπου, χωρίς ωκεάνιες αποστολές, με χαμηλότερο κόστος προσωπικού κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση όμως, έστω και με τα υψηλά αμερικανικά «τιμολόγια» με τις δικές τους προδιαγραφές, η αναφορά των ποσών δείχνει πως η διατήρηση ενός Ticonderoga ήταν και παραμένει «ακριβό σπορ».

Είναι αυτό το κόστος απαγορευτικό για την Ελλάδα; Εξαρτάται από αρκετές παραμέτρους. Από το πόσο η Ελλάδα θέλει αυτά τα σκάφη ναυτικής υπεροχής (που θα είναι κάτι πρωτόγνωρο στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο), πόσα χρόνια σκοπεύει να τα αξιοποιήσει -και πόσα χρόνια αυτά αντέχουν- τι υποστήριξη θα έχουν από τις ΗΠΑ, πόσο προσωπικό τελικά θα χρειαστούν, τόσο εν πλω όσο και τεχνικό στη συντήρηση τους, τι υποδομές ελλιμενισμού απαιτούν. Και φυσικά από το ποιος θα είναι ο λειτουργικός προϋπολογισμός του Ναυτικού μας τα επόμενα χρόνια. Γιατί καλό είναι να συζητάμε για νέες φρεγάτες, αντιτορπιλικά, καταδρομικά, κορβέτες, και ότι άλλο, αλλά με περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ το έτος κονδύλια για λειτουργικά έξοδα, όπως είναι τα τελευταία χρόνια, δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε τέτοιες προμήθειες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

94 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
94 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Μέσα στην Olympic Cooperation 23, Έλληνες, Γάλλοι και Αμερικανοί εκπαιδεύονται!

Πριν μερικές ημέρες ολοκληρώθηκε η φετινή έκδοση της διεθνούς άσκησης Olympic Cooperation με γαλλική συμμετοχή.Παρακάτω μπορείτε να διαβάστε το ρεπορτάζ της έκδοσης του 2023,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ελληνικές αμυντικές δαπάνες για το 2025 – στάσιμες και με €2,5...

9
Στη Βουλή για επεξεργασία και συζήτηση έχει φθάσει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2025, οπότε ας δούμε τι κονδύλια περιλαμβάνει ειδικά για το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Δεκεμβρίου 1823: Η διακήρυξη του δόγματος Μονρόε,...

0
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέιμς Μονρόε (1758-1831), στην ετήσια ομιλία του στο Κογκρέσο αναφέρει ότι οι ΗΠΑ δεν θα αναμειχθούν στις υποθέσεις των ευρωπαϊκών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πρόταση μομφής κατά του Μπαρνιέ- Στα πρόθυρα κατάρρευσης η γαλλική κυβέρνηση

Ένα βήμα πριν την κατάρρευση φαίνεται να βρίσκεται η γαλλική κυβέρνηση, καθώς οι διαπραγματεύσεις των κομμάτων για το σχέδιο προϋπολογισμού δεν οδήγησαν σε κάποιον...

Συνάντηση Ν. Παναγιωτόπουλου με τη Γερμανίδα υπ. Εσωτερικών

Την Γερμανίδα υπουργό Εσωτερικών, Νάνσυ Φέζερ υποδέχτηκε στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ο υπουργός Νίκος Παναγιωτόπουλος.Κατά τη συνάντηση, οι δύο υπουργοί αντάλλαξαν απόψεις και...