Η Κίνα συνεχίζει να κάνει ταχύρυθμα μαθήματα γύρω από την επιχειρησιακή αξιοποίηση αεροπλανοφόρων μέσω του πρώτου της αεροπλανοφόρου, του μετασκευασμένου Liaoning.
Η Κίνα ξεκινάει (επίσημα) τη ναυπήγηση του τρίτου της αεροπλανοφόρου
Το πρώτο αεροπλανοφόρο που ναυπηγήθηκε εξ’ ολοκλήρου εγχωρίως κι έπεσε στο νερό το 2017 αναμένεται να μπει σε υπηρεσία εντός του τρέχοντος έτους με αποτέλεσμα το Ναυτικό της Κίνας να γίνει για πρώτη φορά μία ναυτική δύναμη πολλών αεροπλανοφόρων.
Αυτό σημαίνει ότι θα έχει ένα ή περισσότερα αεροπλανοφόρα διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή, σε σχέση με το να είχε μόνο ένα, οπότε και θα έχανε την ικανότητα για μεγάλα διαστήματα κάθε φορά που έπρεπε να αποσυρθεί για επισκευές και συντήρηση.
Η επόμενη γενιά αεροπλανοφόρων, μεταξύ των οποίων κι ένα το οποίο ξεκίνησε να ναυπηγείται το 2018, θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία και σύστημα εξαπόλυσης αεροσκαφών με καταπέλτη ικανό να απονηώνει διάφορους τύπους αεροσκαφών σταθερής πτέρυγας αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη.
Αυτές οι βελτιώσεις θα αυξήσουν εντυπωσιακά την ισχύ πυρός μιας δυνητικής ομάδας μάχης αεροπλανοφόρου όταν θα αναπτύσσεται επιχειρησιακά σε περιοχές πέρα από τις άμεση περιφερειακή «γειτονιά» της Κίνας.
Οι παραπάνω εκτιμήσεις τόσο όσον αφορά την χρονολογία παράδοσης του αεροπλανοφόρου όσο κι όσον αφορά τις ικανότητές του ανήκουν απ’ ευθείας στο αμερικανικό Πεντάγωνο και δημοσιεύθηκαν στην ετήσια ανασκόπηση αμυντικής ισχύος για την Κίνα για το 2019 που δόθηκε στην δημοσιότητα πριν λίγες μέρες.
H Κίνα ένα βήμα πριν την ναυπήγηση και πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου
Όσον αφορά το πρώτο εγχώριο κινέζικο αεροπλανοφόρο, αυτό όπως είπαμε έπεσε στο νερό το 2017, ολοκλήρωσε πολλές δοκιμές στη θάλασσα κατά τη διάρκεια του 2018 και θα ενταχθεί πιθανώς στο στόλο μέχρι το τέλος του 2019.
Είναι μια τροποποιημένη έκδοση του Liaoning οπότε διαθέτει έχει τους ίδιους περιορισμούς λόγω της έλλειψης καταπέλτη και της μικρής επιφάνειας καταστρώματος σε σχέση με τα αμερικανικά πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα.