Η απόπειρα πραξικοπήματος εναντίον της τουρκικής κυβέρνησης το 2016, αλλά και το νομοθετικό έργο της εποχής του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έχουν δημιουργήσει λειψανδρία στην Τουρκική Αεροπορία, τόσο σημαντική που το 2025 θα μπορέσει να επανέλθει στα επίπεδα του 2016.
Όπως υποστηρίζει η αντιερντογανική ιστοσελίδα «Nordic Monitor», ο λόγος πιλότων προς αεροσκάφη έφτασε στο ιστορικό χαμηλό του 0,37 τον Ιανουάριο του 2017, λίγους μήνες ύστερα από το αποτυχημένο πραξικόπημα. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, εκείνη τη χρονική στιγμή ίσως υπήρχε έλλειμμα 1.154 πιλότων. Το πρόβλημα ήταν ορατό και παλαιότερα, κυρίως επειδή μειώθηκε ο υποχρεωτικός χρόνος υπηρεσίας των πιλότων σε 13 έτη, με νόμο του 2012, μεγαλώνοντας το κύμα φυγής χειριστών προς τις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες.
Ενδεικτικά, 251 πιλότοι ζήτησαν να φύγουν με τον νόμο του 2012, ενώ εσωτερική μελέτη της αεροπορίας που το «Nordic Monitor» επικαλείται, κατέληγε ότι έλειπαν 554 πιλότοι το 2014, από τους οποίους 190 για μαχητικά, ώστε να αντιμετωπιστεί η σχετική αιμορραγία. Το ίδιο έτος ο λόγος πιλότων προς αεροσκάφη είχε ήδη πέσει στο 0,65, η ιστοσελίδα υποστηρίζει.
Κατά την ίδια πηγή, μέχρι τον Μάιο του 2016 υπήρχαν ενεργοί 1.275 πιλότοι, από τους οποίους οι 378 ήταν σε μαχητικά F-16 και F-4. Απαιτούνταν 1.829 όμως. Ακόμα και τώρα παραμένει άγνωστο πόσοι πιλότοι εκδιώχθηκαν από την κυβέρνηση με κατηγορίες εμπλοκής στο πραξικόπημα, αν και δημοσιεύματα τους υπολογίζουν σε 600 με 716. Μαζί με τους πιλότους, απομακρύνθηκαν ανώτεροι αξιωματικοί, έμπειρο προσωπικό εδάφους, αλλά και δόκιμοι ιπτάμενοι. Το αποτέλεσμα ήταν, ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό, ότι καθηλώθηκαν αρκετά μαχητικά επειδή δεν υπήρχαν πιλότοι, κάτι που φάνηκε στις τουρκικές πολεμικές επιχειρήσεις στη Συρία.
https://www.ptisidiastima.com/ptisi-ianoyarios-404/
Ροή Ειδήσεων
11/01/2020
17