35.6 C
Athens
Κυριακή, 6 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: "Αλουμινότρατες", "υπερπλοία" και λάσπη. Ποια φρεγάτα είναι τελικά η καλύτερη για...

ΑΠΟΨΗ: “Αλουμινότρατες”, “υπερπλοία” και λάσπη. Ποια φρεγάτα είναι τελικά η καλύτερη για το ΠΝ;

- Advertisement -

Tα πολεμικά πλοία είναι περίπλοκες μηχανολογικές κατασκευές, που δεν μπορούν να συγκριθούν με τη λογική της Ferrari. Μπορεί η Ferrari να έχει 0-100 τα 3,2 sec, και η Lamborghini να έχει τα 3,5 sec, άρα η Ferrari είναι γρηγορότερη, και η Lamborghini “κουβάς” (τυχαία τα νούμερα, μπορεί να είναι ανάποδα, αλλά δεν το εξετάζουμε εδώ). Έτσι μιας και όλοι μας μπορούμε να οδηγήσουμε αυτοκίνητα, έχουμε άποψη για τα αυτοκίνητα. Πόσοι όμως μπορούν να έχουν άποψη για κάτι περισσότερο περίπλοκο, όπως τα αεροσκάφη; Ας σκεφτούμε πόσες φορές έχουν γίνει “κρίσεις” για το F-35, το πλέον προηγμένο μαχητικό της Δύσης σήμερα. Πόσες φορές, από “κουβάς” μετατράπηκε στο “Ιερό Δισκοπότηρο της Άμυνας” και τούμπαλιν; Διαβάστε ένα άρθρο μας από το “ηρωϊκό” 2017…

Να F-35 κανείς, ή να μην F-35; Ιδού η απορία…

Δύσκολες είναι και οι όποιες συγκρίσεις στα μαχητικά αεροσκάφη. Πως μπορείς να συγκρίνεις για παράδειγμα ένα Rafale, με ένα Eurofighter; Άντε και τα συγκρίνεις, ποιες εκδόσεις “συγκρίνεις”, πάντα στη θεωρία; τις τελευταίες; τις αρχικές; κάτι ανάμεσα; Συγκρίνεις το αρχικά Rafale με ραντάρ PESA ή το τελευταίο με AESA; Βάζεις στη ζυγαριά το Typhoon Tranche 1, με το Rafale F1 ή το F3R; Και στην τελική, ακόμη κι όταν έχουν γίνει όλες οι συγκρίσεις, έχουμε αποτέλεσμα; Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε πως η τουρκική αεροπορία παραλαμβάνει Su-35TR, με το “κτηνώδους ισχύος” ραντάρ του. Σημαίνει πως θα νικήσει τα ελληνικά Rafale F3R, F-16V και πάει λέγοντας; Αν ναι, που; Πάνω από την Άγκυρα, πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο, με τα EMB-145AEW ενεργά, ή όχι; Με τους Meteor απέναντί του, ή “απλά” με τους MICA; Ωραίες υποθέσεις εργασίας!

ΑΠΟΨΗ: MICA NG σε συσκευασία Gowind, μια προσιτή λύση για το ΠΝ;

Αν αυτό τώρα το αναγάγουμε σε πολεμικά πλοία, πριν ολοκληρώσουμε τη σκέψη μας, ας σκεφτούμε τις χιλιάδες υποσυστημάτων που είναι τοποθετημένα σε ένα πολεμικό πλοίο. Είναι τόσες χιλιάδες οι παράγοντες, που δεν μπορεί κάποιος να βγάλει συμπέρασμα. Αυτός είναι κι ο λόγος που η επιλογή γίνεται από ομάδες ειδικών του Πολεμικού Ναυτικού, αρχιπλοιάρχους ή υποναυάρχους με δεκαετίες εμπειρίας, με δεκάδες, εκατοντάδες ασκήσεις σε πλοία, είτε μόνο με το ΠΝ, είτε με άλλα συμμαχικά ναυτικά. Πίσω από τους ανώτατους αξιωματικούς, δεκάδες ανώτεροι αξιωματικοί, που μελετούν υποσυστήματα σε τέτοιο βάθος επιπέδου διδακτορικού, που εμείς ούτε τα είχαμε φανταστεί.

Το Αμερικανικό Ναυτικό παραλαμβάνει τον νέο πύραυλο Tomahawk Block V

Η επιλογή ενός πολεμικού πλοίου, δεν είναι αγορά ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι ούτε καν αγορά ενός αεροσκάφους, μαχητικού ή πολιτικού. Είναι πολύ πιο δύσκολη, απείρως πιο σύνθετη, και σίγουρα, αναμφίβολα, πολύ πιο απαιτητική. Ας σκεφτούμε τα προγράμματα αγοράς πλοίων του Καναδά, ή της Αυστραλίας. Μιλάμε για δεκάδες δις δολαρίων/ευρώ, πολλαπλάσια της αγοράς Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους από αυτές τις χώρες. Το ποσό των 5 ως 5,5 δις που πρόκειται να ξοδέψει η χώρα μας, είναι κυριολεκτικά “τίποτα” μπροστά στα ναυπηγικά προγράμματα χωρών με αμυντικές προκλήσεις ίδιες ή ανώτερες της Ελλάδας.

ΑΠΟΨΗ: Το μοναδικό κριτήριο με το οποίο θα επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό τις νέες του φρεγάτες

Πριν μερικούς μήνες, αναλογιζόμενοι το πόσο μας αρέσει στους Έλληνες να διχαζόμαστε, γράψαμε ένα άρθρο περί οπαδισμού και πολεμικών πλοίων. Είχαμε γίνει μάρτυρες μιας περίεργης προσπάθειας, ευγενικά μιλώντας, απαξίωσης ενός πλοίου, από ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με το “άθλημα”. Χωρίς να μασήσουμε τα λόγια μας…

Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

241 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
241 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Θα έχουμε πράγματι το 2030, το ισχυρότερο Πολεμικό Ναυτικό στην ιστορία μας;

Οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, κατά την επιθεώρηση του Στόλου στις 24 Ιουνίου 2025, έχουν προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον σχετικά με...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Διαπραγματεύσεις Τουρκίας-Συρίας για ΑΟΖ προς όφελος του ψευδοκράτους – νέο...

47
Με την Τουρκία να έχει εμφανιστεί ως ο βασικός υποστηρικτής του νέου συριακού καθεστώτος του Αλ Σαράα, πλέον όπως φαίνεται προωθείται μεταξύ των δύο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Ιουλίου 1943: Επιχείρηση “Zitadelle”, η γιγαντομαχία του...

1
Η μάχη του Κούρσκ στο Ανατολικό Μέτωπο στο Β' Παγκόσμιο, θα είναι η μεγαλύτερη και πιο άγρια αρματομαχία της ιστορίας. Και επρόκειτο να είναι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο Σουηδικός Στρατός “γκαζώνει” με 1.000 Yamaha XT 250

Μια αρχική παραγγελία για 1.000 ελαφριές εντούρο μοτοσικλέτες Yamaha XT 250, έδωσε ο Σουηδικός Στρατός, με πρόθεση αυτή να φθάσει αργότερα έως και 2.500....

Κυρ. Μητσοτάκης: Αντιμετωπίσαμε πρωτόγνωρες κρίσεις αλλά δεν παρεκκλίναμε από τον βασικό μας στόχο: να γίνει η Ελλάδα πιο ισχυρή

Το μήνυμα ότι «θα συνεχίσουμε μέχρι το τέλος αυτής της τετραετίας με την ίδια πίστη ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη. Και...

Αντικύθηρα: σε εξέλιξη η πλήρης ανάπτυξη του Παρατηρητηρίου Γεωεπιστημών και Κλιματικής Αλλαγής PANGEA

Στο μικρό νησί των Αντικυθήρων, μια περιοχή- σταυροδρόμι ατμοσφαιρικών μαζών, έχει δρομολογηθεί η πλήρης ανάπτυξη της ερευνητικής υποδομής PANGEA (ΠΑΓΓΑΙΑ) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών,...