26.2 C
Athens
Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗTachikawa Ki-70 (Clara): η ιαπωνική ελπίδα που έσβησε εν τη γενέσει της

Tachikawa Ki-70 (Clara): η ιαπωνική ελπίδα που έσβησε εν τη γενέσει της

- Advertisement -

Από το 1941 και μετά, η Αυτοκρατορική Ιαπωνική Αεροπορία Στρατού βασίστηκε για τις αναγνωριστικές της αποστολές στο ταχύτατο δικινητήριο Mitsubishi Ki-46 «Dinah», όπου παρήχθη σε σύνολο 1.742 αεροσκαφών όλων των τύπων. Ωστόσο οι Ιάπωνες δεν επαναπαύθηκαν στις δάφνες που αυτό είχε ήδη αρχίσει να δρέπει στο θέατρο του Ειρηνικού, αλλά προώθησαν από νωρίς τα πλάνα αντικατάστασής του από το Tachikawa Ki-70, το οποίο έδειξε πολύ σύντομα πως δεν διέθετε στο ελάχιστο την ισχύ ώστε να υπερκεράσει τον προκάτοχό του, οδηγώντας τον στον παραγκωνισμό και τη λήθη.

Το Ki-70 ξεκίνησε ως ιδέα ελαφρού βομβαρδιστικού και κατόπιν μεταγωγικού, μέχρις ότου το Υπουργείο Αεροπορίας (kōkū Hombu) δημοσίευσε το Μάρτιο του 1939 τις προδιαγραφές για ένα αεροσκάφος αναγνωριστικών αποστολών με ταχύτητα, ευελιξία και ικανότητα ανόδου σε μεγάλο υψόμετρο για φωτογραφίες και χαρτογράφηση των περιοχών που αποτελούσαν ιαπωνικό στόχο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Επειδή το πρώτιστο ζητούμενο για τους Ιάπωνες ήταν η ταχύτητα, ο αντικαταστάτης του Ki-46 έπρεπε να είναι επίσης δικινητήριο με λεπτή άτρακτο υψηλής αεροδυναμικής γραμμής. O σκελετός του ομοίαζε με αυτόν του ελαφρού βομβαρδιστικού της Αεροπορίας του Ιαπωνικού Ναυτικού, το Mitsubishi G3M, γνωστού στους συμμάχους ως «Νell». Το ρύγχος του Tachikawa Ki-70 ήταν πλήρως διαφανές, για αυξημένη ορατότητα, με το πιλοτήριο να βρίσκεται ακριβώς πίσω και επάνω. Ακολουθούσε ο χώρος των δεξαμενών καυσίμου ώστε να διατηρείται το κέντρο βάρους κατά τον σχεδιασμό του. Προς το τέλος της ατράκτου, και μπροστά από το διπλό κάθετο ουραίο, βρισκόταν ένα ακόμη διαφανές τμήμα, με άμεση ορατότητα προς τα πλάγια και πίσω.

Η τομή του αεροσκάφους

Το πλήρωμα αποτελείτο από τρία μέλη (πιλότο, πλοηγό και πυροβολητή). Οι πτέρυγες ήταν ευθείες και κατέληγαν σε στρογγυλεμένες άκρες. Στη βάση τους έφεραν τα ατρακτίδια των δεκαοκτακύλινδρων αερόψυκτων αστερειδών κινητήρων Mitsubishi Ha-104M, ισχύος 2.070 ίππων έκαστος, οι οποίοι περιέστρεφαν τετράφυλλες έλικες. Ως προς τις διαστάσεις, το μήκος του ήταν 14,5 μέτρα, το ύψος 3,46 και το άνοιγμα πτερύγων έφτανε τα 17,8 μέτρα, ενώ το καθαρό βάρος του ήταν 13.000 λίβρες. Με στόχο να μη χάσει σε ταχύτητα και για να μην μειωθεί το ανώτατο υψόμετρο που μπορούσε να φτάσει, ο οπλισμός του ήταν ελαφρύς και λιτός, έχοντας ένα πολυβόλο διαμετρήματος 12,7 χιλ. και ένα δεύτερο μικρότερο των 7,7 χιλ. χειριζόμενο από τον πυροβολητή του οπισθίου θαλάμου.

Οι τετράφυλλες έλικες και το κάλυμμα του κινητήρα

Πτητικές δοκιμές και αποτελέσματα

Η εταιρεία Tachikawa Hikōki ΚΚ ολοκλήρωσε το πρώτο πρωτότυπο τον Φεβρουάριο του 1943, με δύο ακόμη να ακολουθούν. Λίγο αργότερα, εντός του έτους, έλαβε χώρα και η παρθενική του πτήση. Στις δοκιμές, όπου ανέλαβε το τμήμα της Αεροπορίας, το αεροσκάφος απεδείχθη, λόγω του μεγάλου όγκου του, αρκετά βραδύτερο από αυτό που επρόκειτο να αντικαταστήσει. Ο χειρισμός του, επίσης, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση. Τα πράγματα δεν έδειξαν καλύτερα ούτε με το δεύτερο πρωτότυπο. Σε μια προσπάθεια επίλυσης του σοβαρού και βασικού προβλήματος της ταχύτητας, αποφασίστηκε οι κινητήρες να αντικατασταθούν στο τρίτο πρωτότυπο με τους ισχυρότερους Mitsubishi Ha – 211 – I Ru των 2.200 ίππων. Η ταχύτητα μεν βελτιώθηκε, χωρίς όμως να εντυπωσιάσει, αλλά η αναξιοπιστία και δυσκολία στο χειρισμό παρέμεινε ως είχε· οπότε κρίθηκε πως δε συντρέχει λόγος περαιτέρω δοκιμών και βελτιώσεων με αποτέλεσμα το πρόγραμμα να εγκαταλείπεται οριστικά.

Κάτοψη της οπίσθιας ατράκτου με το τηλεχειριζόμενο πολυβόλο.

Το Ki-70, το οποίο στους συμμάχους ήταν γνωστό με το προσωνύμιο «Clara», έπιανε κατά τις δοκιμές μια τελική ταχύτητα 360 μιλίων την ώρα. Η ταχύτητα πορείας ήταν 305 μίλια, ενώ έφτανε σε υψόμετρο 36.100 ποδιών με ρυθμό ανόδου τα 3.280 πόδια ανά λεπτό. Συνεπώς, δεν πέρασε ποτέ σε γραμμή παραγωγής, ενώ η μοναδική χρήση του έμελλε να είναι μόνο για τα δοκιμαστικά τεστ.

Κάτοψη του θαλάμου του ουραίου πυροβολητού

Από μοντελιστικής πλευράς, το αεροσκάφος, αν και εντυπωσιακό σε εμφάνιση, δεν απασχόλησε καμία άλλη εταιρεία, πλην της ιαπωνικής Α&W Models η οποία παράγει σε ρητίνη και σειρά άλλων πρωτοτύπων, όλα σε κλίμακα 1/144.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Pagers που ανατινάζονται, μια νέα εποχή πολέμου αλλά όχι για την Ελλάδα;

Η εκπληκτικού "βάθους" και προμελέτης κίνηση του Ισραήλ να ανατινάξει χιλιάδες pagers, και μετά ασυρμάτους, αλλά και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, που είχαν στην κατοχή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αεροπορικό ισοζύγιο μετά το 2030

62
Αφορμή για τα όσα ακολουθούν είναι τα όσα είπε ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, στην συνέντευξη που του πήρε ο Σωτήρης Κυριακίδης του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Σεπτεμβρίου 1942: Η ανατίναξη των γραφείων της...

8
Ανατινάζονται από μέλη της αντιστασιακής οργάνωσης Π.Ε.Α.Ν. (Πανελλήνιος Ένωσις Αγωνιζομένων Νέων) τα γραφεία της φιλοναζιστικής οργάνωσης Ε.Σ.Π.Ο. (Εθνική Σοσιαλιστική Πατριωτική Οργάνωσις), που διενεργούσε στρατολόγηση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Boeing B-17 Fortress – o θρύλος των βομβαρδιστικών

Του Σωτήρη ΠουλήΤο κλασικό αυτό στρατηγικό βομβαρδιστικό ήταν το πρώτο αμερικανικό βαρέως τύπου και απαρχή μιας σειράς Ιπταμένων Φρουρίων που φθάνει μέχρι τις μέρες...

Grumman F7F «Tigercat», η δράση στην Κορέα

Από τον Οκτώβριο του 1944 έως τον Αύγουστο του 1945, παρήχθησαν εξήντα έξι Τigercat F7F-2N και όλα τέθηκαν σε υπηρεσία υπό την VMF (N)-533...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιουνίου 1936: Το πρώτο ελικόπτερο στον κόσμο, το Focke-Wulf Fw 61, απογειώνεται

H ιδέα της κάθετης απο-προσγείωσης γεννήθηκε ταυτόχρονα με το όνειρο της επανδρωμένης πτήσης αλλά ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Στη δεκαετία του 1920 ένας Iσπανός...