16.9 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗTachikawa Ki-70 (Clara): η ιαπωνική ελπίδα που έσβησε εν τη γενέσει της

Tachikawa Ki-70 (Clara): η ιαπωνική ελπίδα που έσβησε εν τη γενέσει της

- Advertisement -

Από το 1941 και μετά, η Αυτοκρατορική Ιαπωνική Αεροπορία Στρατού βασίστηκε για τις αναγνωριστικές της αποστολές στο ταχύτατο δικινητήριο Mitsubishi Ki-46 «Dinah», όπου παρήχθη σε σύνολο 1.742 αεροσκαφών όλων των τύπων. Ωστόσο οι Ιάπωνες δεν επαναπαύθηκαν στις δάφνες που αυτό είχε ήδη αρχίσει να δρέπει στο θέατρο του Ειρηνικού, αλλά προώθησαν από νωρίς τα πλάνα αντικατάστασής του από το Tachikawa Ki-70, το οποίο έδειξε πολύ σύντομα πως δεν διέθετε στο ελάχιστο την ισχύ ώστε να υπερκεράσει τον προκάτοχό του, οδηγώντας τον στον παραγκωνισμό και τη λήθη.

Το Ki-70 ξεκίνησε ως ιδέα ελαφρού βομβαρδιστικού και κατόπιν μεταγωγικού, μέχρις ότου το Υπουργείο Αεροπορίας (kōkū Hombu) δημοσίευσε το Μάρτιο του 1939 τις προδιαγραφές για ένα αεροσκάφος αναγνωριστικών αποστολών με ταχύτητα, ευελιξία και ικανότητα ανόδου σε μεγάλο υψόμετρο για φωτογραφίες και χαρτογράφηση των περιοχών που αποτελούσαν ιαπωνικό στόχο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Επειδή το πρώτιστο ζητούμενο για τους Ιάπωνες ήταν η ταχύτητα, ο αντικαταστάτης του Ki-46 έπρεπε να είναι επίσης δικινητήριο με λεπτή άτρακτο υψηλής αεροδυναμικής γραμμής. O σκελετός του ομοίαζε με αυτόν του ελαφρού βομβαρδιστικού της Αεροπορίας του Ιαπωνικού Ναυτικού, το Mitsubishi G3M, γνωστού στους συμμάχους ως «Νell». Το ρύγχος του Tachikawa Ki-70 ήταν πλήρως διαφανές, για αυξημένη ορατότητα, με το πιλοτήριο να βρίσκεται ακριβώς πίσω και επάνω. Ακολουθούσε ο χώρος των δεξαμενών καυσίμου ώστε να διατηρείται το κέντρο βάρους κατά τον σχεδιασμό του. Προς το τέλος της ατράκτου, και μπροστά από το διπλό κάθετο ουραίο, βρισκόταν ένα ακόμη διαφανές τμήμα, με άμεση ορατότητα προς τα πλάγια και πίσω.

Η τομή του αεροσκάφους

Το πλήρωμα αποτελείτο από τρία μέλη (πιλότο, πλοηγό και πυροβολητή). Οι πτέρυγες ήταν ευθείες και κατέληγαν σε στρογγυλεμένες άκρες. Στη βάση τους έφεραν τα ατρακτίδια των δεκαοκτακύλινδρων αερόψυκτων αστερειδών κινητήρων Mitsubishi Ha-104M, ισχύος 2.070 ίππων έκαστος, οι οποίοι περιέστρεφαν τετράφυλλες έλικες. Ως προς τις διαστάσεις, το μήκος του ήταν 14,5 μέτρα, το ύψος 3,46 και το άνοιγμα πτερύγων έφτανε τα 17,8 μέτρα, ενώ το καθαρό βάρος του ήταν 13.000 λίβρες. Με στόχο να μη χάσει σε ταχύτητα και για να μην μειωθεί το ανώτατο υψόμετρο που μπορούσε να φτάσει, ο οπλισμός του ήταν ελαφρύς και λιτός, έχοντας ένα πολυβόλο διαμετρήματος 12,7 χιλ. και ένα δεύτερο μικρότερο των 7,7 χιλ. χειριζόμενο από τον πυροβολητή του οπισθίου θαλάμου.

Οι τετράφυλλες έλικες και το κάλυμμα του κινητήρα

Πτητικές δοκιμές και αποτελέσματα

Η εταιρεία Tachikawa Hikōki ΚΚ ολοκλήρωσε το πρώτο πρωτότυπο τον Φεβρουάριο του 1943, με δύο ακόμη να ακολουθούν. Λίγο αργότερα, εντός του έτους, έλαβε χώρα και η παρθενική του πτήση. Στις δοκιμές, όπου ανέλαβε το τμήμα της Αεροπορίας, το αεροσκάφος απεδείχθη, λόγω του μεγάλου όγκου του, αρκετά βραδύτερο από αυτό που επρόκειτο να αντικαταστήσει. Ο χειρισμός του, επίσης, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση. Τα πράγματα δεν έδειξαν καλύτερα ούτε με το δεύτερο πρωτότυπο. Σε μια προσπάθεια επίλυσης του σοβαρού και βασικού προβλήματος της ταχύτητας, αποφασίστηκε οι κινητήρες να αντικατασταθούν στο τρίτο πρωτότυπο με τους ισχυρότερους Mitsubishi Ha – 211 – I Ru των 2.200 ίππων. Η ταχύτητα μεν βελτιώθηκε, χωρίς όμως να εντυπωσιάσει, αλλά η αναξιοπιστία και δυσκολία στο χειρισμό παρέμεινε ως είχε· οπότε κρίθηκε πως δε συντρέχει λόγος περαιτέρω δοκιμών και βελτιώσεων με αποτέλεσμα το πρόγραμμα να εγκαταλείπεται οριστικά.

Κάτοψη της οπίσθιας ατράκτου με το τηλεχειριζόμενο πολυβόλο.

Το Ki-70, το οποίο στους συμμάχους ήταν γνωστό με το προσωνύμιο «Clara», έπιανε κατά τις δοκιμές μια τελική ταχύτητα 360 μιλίων την ώρα. Η ταχύτητα πορείας ήταν 305 μίλια, ενώ έφτανε σε υψόμετρο 36.100 ποδιών με ρυθμό ανόδου τα 3.280 πόδια ανά λεπτό. Συνεπώς, δεν πέρασε ποτέ σε γραμμή παραγωγής, ενώ η μοναδική χρήση του έμελλε να είναι μόνο για τα δοκιμαστικά τεστ.

Κάτοψη του θαλάμου του ουραίου πυροβολητού

Από μοντελιστικής πλευράς, το αεροσκάφος, αν και εντυπωσιακό σε εμφάνιση, δεν απασχόλησε καμία άλλη εταιρεία, πλην της ιαπωνικής Α&W Models η οποία παράγει σε ρητίνη και σειρά άλλων πρωτοτύπων, όλα σε κλίμακα 1/144.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

38
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Blast from the past: F-102 με πυραύλους AIM-4 σε εσωτερική αποθήκη

Αν κάποιοι νομίζουν πως οι εσωτερικές αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος, είναι μια "καινοτομία" των F-22 & F-35, πλανώνται!To Convair F-102 Delta Dagger ήταν ένα από...

To T-6 Harvard πετά ξανά με τα χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας!

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» είχαν προβεί στη σύναψη σύμβασης, βάσει της οποίας παραχωρείται σε αυτό αεροσκάφος T-6...