Η Swiss έχει ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα ανακαίνισης καμπίνας για τα εναπομείναντα πέντε αεροσκάφη Airbus A340, ώστε να ομοιογενοποιηθούν οι εσωτερικοί τους χώροι με τον στόλο αεροσκαφών Boeing 777 μακρινών προορισμών της ελβετικής εταιρείας, νυν θυγατρικής της γερμανικής Lufthansa.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία τα μοντέλα A340-300 ήταν εξοπλισμένα με “εντελώς καινούργιες” καμπίνες και για πρώτη φορά διαθέτουν πρόσβαση στο internet για τους επιβάτες εν πτήση: «[Τώρα] προσφέρουμε σε όλους τους πελάτες μας την ίδια εμπειρία στον τομέα των αεροπορικών ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης στο διαδίκτυο εν πτήση, σε όλες τις μακρινές πτήσεις μας».
Τα μοντέλα A340 είναι εξοπλισμένα με καθίσματα πρώτης θέσης της Thomson Aero Seating VT36 “παρόμοια” με εκείνα των 777-300ER της Swiss και με τα ίδια επαγγελματικά καθίσματα Vantage όπως και στα υπόλοιπα δικινητήρια αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων. Η ZIM Flugsitz παρείχε τα καθίσματα της οικονομικής θέσης και η Panasonic το σύστημα ψυχαγωγίας εν πτήση (IFE).
Επιπλέον, η ελβετική εταιρεία έχει εγκαταστήσει νέες κουζίνες και χαμηλό ρυθμιζόμενο φωτισμό LED σε όλους τους χώρους της καμπίνας. Ο ιστότοπος της εταιρείας αναφέρει μια διάταξη καμπίνας οκτώ θέσεων στην πρώτη θέση, 47 στην μπίζνες και 168 στην οικονομική.
Η Swiss είχε δηλώσει το 2018 ότι το πρόγραμμα ανακαίνισης αντιπροσωπεύει επένδυση 100 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (93,4 εκατομμύρια ευρώ). Η Swiss αρνήθηκε να διευκρινίσει για πόσο χρόνο θα παραμείνουν τα Α340 στο στόλο της. Η εταιρεία χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο τετρακινητήριο τύπο για πτήσεις από τη Ζυρίχη στη Βοστώνη, το Γιοχάνεσμπουργκ και τη Σαγκάη. Από την 1η Μαρτίου, το αεροσκάφος θα διατεθεί για μία επιπλέον προς την Οσάκα της Ιαπωνίας.
Σύμφωνα με την βάση δεδομένων Cirium τα πέντε A340 της Ελβετίας κατασκευάστηκαν το διάστημα μεταξύ 2003-04. Ο στόλος της εταιρείας αρχικά περιλάμβανε στο μέγιστο αριθμό 15 αεροσκάφη A340 από το 2008 μέχρι και το 2016. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του στόλου έχει αντικατασταθεί τώρα από 777-300ER. Ορισμένα από τα A340 μεταβιβάστηκαν στην θυγατρική εταιρεία πτήσεων αναψυχής Edelweiss Air.
Ο στόλος της Ελβετίας για μακρινές αποστάσεις περιλαμβάνει τώρα 12 777-300ER και 14 A330-300, επιπλέον των A340. Το Α340 ωστόσο έχει πέσει διεθνώς σε «δυσμένεια» λόγω του συγκριτικά μεγάλου κόστους χρήσης σε σχέση με άλλα αεροσκάφη με μόνο δυο κινητήρες. Οι περισσότεροι χρήστες του το έχουν αποσύρει ή πρόκειται να το αποσύρουν το επόμενο διάστημα.
Η South African Airways θα (προσπαθήσει να) πουλήσει εννέα A340