Το Su-57 είναι γνωστό ήδη από το παρελθόν ότι προορίζεται να χρησιμοποιηθεί επιχειρησιακά με εξωτερικό ατρακτίδιο στοχοποίησης, το οποίο θα φέρεται σε ειδικό φορέα κάτω από την εισαγωγή αέρα του αριστερού κινητήρα.
Στο θέμα είχαμε αναφερθεί αναλυτικά όταν είχε παρατηρηθεί πρώτη φορά σε δοκιμή εν πτήση:
Όπως είχαμε τονίσει και τότε, η ύπαρξη αισθητήρων σε εξωτερικά ατρακτίδια επί φορέων στις πτέρυγες ή στην άτρακτο αποτελεί αναχρονισμό που συναντάμε μόνο σε αεροσκάφη προηγούμενης γενιάς.
Η ύπαρξη εξωτερικών φορτίων πολλαπλασιάζει το επιστρεφόμενο ίχνος ραντάρ με αποτέλεσμα ουσιαστικά να αχρηστεύει την όλη έννοια του «stealth». Βέβαια, όπως έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν, οι Ρώσοι ξεκάθαρα έχουν αποφύγει την αμερικανική προσέγγιση στην επίτευξη του ελάχιστου δυνατού ίχνους και έχουν καταφύγει σε μία σειρά συμβιβασμούς στην σχεδίασή τους, με αποτέλεσμα η ύπαρξη ενός ατρακτιδίου να μην είναι πραγματική είδηση ως προς αυτό.
Με λίγα λόγια, το Su-57 έτσι ή αλλιώς δεν μπορεί να φτάσει το χαμηλό ίχνος του F-22A, ούτε καν του F-35 με βάση τους σχεδιαστικούς του συμβιβασμούς, συνεπώς δεν υπήρχε και λόγος να καταφύγουν στην ακριβή λύση της ολοκλήρωσης των αισθητήρων στοχοποίησης στην άτρακτο με τρόπο που να μην μεγενθύνει το ίχνος.
Πηγή φωτογραφίας: