Η νοτιοκορεάτικη φρεγάτα Chungnam (FF-953) κλάσης Ulsan προσφέρεται για δωρεά στην διεθνή αγορά και αναζητά νέο χρήστη. Καθελκύστηκε το 1984 και Μπήκε σε υπηρεσία στις 26 Αυγούστου 1986 και παροπλίστηκε στις 27 Δεκεμβρίου 2017.
Δεν είναι γνωστό αν έχει υπάρξει ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη φρεγάτα και από ποιες χώρες. Στο παρελθόν η Νότια Κορέα έχει παραχωρήσει δωρεάν πολλά αποσυρθέντα πλοία σε ναυτικές δυνάμεις της Ν/Α Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.
Για το θέμα αυτό είχαμε αναφερθεί αναλυτικά στο παρελθόν με εκτενές αφιέρωμα πλοίων που παραχωρήθηκαν ακόμα και στην Αίγυπτο κι αποκτήθηκαν στην βάση της λογικής ότι ήταν ετοιμοπαράδοτα κι αξιόμαχα, παρά την ηλικία τους δίνοντας την δυνατότητα να βγάζουν υπηρεσίες κι αφήνοντας τις πιο δύσκολες αποστολές για νεότερα και πιο ισχυρά πλοία.
Η Chungnam πάντως είναι η τρίτη φρεγάτα της κλάσης Ulsan που αποσύρεται, πράγμα που είχε συμβεί πριν δυο χρόνια από κοινού με δυο κορβέτες κλάσης Po Hang. Όλα τα πλοία προσφέρονται για δωρεά και στην χειρότερη περίπτωση διατίθενται για εκπαίδευση και χρήση ως στόχοι κατά την διάρκεια ασκήσεων με πραγματικές βολές.
Εκτός της Chungnam (953) έχουν παροπλιστεί και οι Yeosu (765) και Jinhae (766). Η Chungnam μπήκε σε υπηρεσία το 1986, ενώ οι Yeosu και Jinhae το 1988 και 1989 αντίστοιχα.
Η κλάση Ulsan είναι πλοία 1.500 τόνων, με μήκος 102 μέτρα, πλάτος 11,5 μέτρα και βύθισμα κύτους 3,5 μέτρα. Κινείται με δύο ναυτικούς κινητήρες General Electric (GE) LM 2500 και δύο πετρελαιοκινητήρες MTU 16V 538 TB82 σε συνδυασμένη διάταξη CODOG. Η μέγιστη ταχύτητα τους φτάνει τους 34 κόμβους κι η συνήθης εμβέλεια τα 4.000 μίλια.
Το Ναυτικό της Νότιας Κορέας παρόπλισε την πρώτη φρεγάτα της κλάσης Ulsan το 2014, ενώ η δεύτερη φρεγάτα, η Seoul παροπλίστηκε το 2015. Η Νότια Κορέα διαθέτει αυτή τη στιγμή έξι φρεγάτες της κλάσης αυτής καθώς και 14 κορβέτες της κλάσης Po Hang.
Όλα αυτά τα πλοία αναμένεται να αντικατασταθούν από τις φρεγάτες πολλαπλού ρόλου που θα αποδώσει το πρόγραμμα ναυπήγησης FF-X (κλάση Incheon).
To τεύχος Ιουνίου της ΠΤΗΣΗΣ (397), τώρα διαθέσιμο ηλεκτρονικά στο Joomag
Ίσως η πρώτη φρεγάτα της Κύπρου?
Το έχω γράψει και εγω απο παλιά……αυτο που δεν είχα γράψει ειναι οτι το περου την εκανε περιπολικό ακτοφυλακής…….καλο εκτόπισμα οτι πρεπει για επακουμβησεις……
Ξαναδιαβάζοντας το προηγούμενο άρθρο είδα κάποια σχόλια ότι για εμάς προτεραιότητα έχουν οι Adelaide. Τότε ακόμα ελπίζαμε…
Μήπως οι Κύπριοι θα έπρεπε να ενδιαφερθούν ? Όποιος θέλει ΑΟΖ πρέπει να έχει και πλοία για επίδειξη σημαίας. Οι συμμαχίες μόνο δεν φτάνουν.
Προίκα έχει ἡ ορφανή;
(γιατί τα φέρνουμε κάπως δύσκολα βόλτα αυτήν την εποχή)
Η Κύπρος έχει στόλο, το περιπολικό από το Κατάρ.
Εδώ δεν ενδιαφερθήκαμε για Adelaide, F-122, San Giorgio, Sauro, Ολλανδικές M, Βραζιλιάνικα 209/1400…
Σε αυτή την ηλικία (1986) υπάρχουν και Jacob van Heemskerck (κλάση L) της Χιλής!
Για την Κύπρο είναι ένα θέμα, αλλά η παντελής έλλειψη α/α προστασίας δεν νομίζω να έχει κανένα νόημα.
Καλησπέρα σε όλους. Φήμες αρχίζουν να κυκλοφορούν δεξιά και αριστερά ότι το επόμενο διήμερο θα έχουμε μεγάλες εξελίξεις στο θέμα απόκτησης πλοίων του Π.Ν .Καινούργιων και μεταχειρισμένων. Γίνετε στενό μαρκάρισμα της χώρας να επιλέξει μεταξύ 3 λύσεων που είναι στο τραπέζι. Και στις 3 προτάσεις υπάρχουν άμεσα διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία και όχι τύπου Αδελαίδες. Πλοία που θα αλλάξουν άμεσα τις δυνατότητες του στόλου. Είμαι σίγουρος πως και η πτήση θα το επιβεβαιώσει κάποια στιγμή .Υπάρχει αρκετός καπνός και ελπίζω να υπάρξει και φωτιά.
H Κυπρος ακουει η προτιμα να μεινει με τον σαπιοτενεκε ”Αλασια ” που τους εδωσαν οι πονηροι του Ομαν αφαιρωντας και σχεδον τα παντα απο πανω τους πλην του ρανταρ ναυτιλιας και καποιων αλλων ασημαντων?
Μιλαμε για τετοια σοβαρη αποφαση αποδοχης ενος αχρηστου σκαφους που και 1000 Ευρω τον μηνα να στοιχιζει ειναι παθητικο για την νησο..
Εδω τιποτα ?
Καμια διερευνηση?
Δεν μας κανει?
Μας κανουν τα ταχυπλοα με τα πολυβολακια και τα σαπακια του 60 αλλα οχι ενα τετοιο σκαφος?
Καλησπέρα. Διαβάζοντας για τη φρεγάτα, ανακάλυψα ότι στη Wikipedia δίνεται εκτόπισμα για κενό και πλήρους φορτίου πλοίο. Η συγκεκριμένη λοιπόν δίδεται ως 1.446 τόνοι κενή και 2.350 τόνοι με πλήρες φορτίο.
Συμφωνώ με τους αναγνώστες που θεωρούν ότι πρέπει να υπάρξει αίτημα των Κυπρίων για το συγκεκριμένο πλοίο αλλά και για ένα ακόμα της ίδιας κλάσης (που θα αποδεσμευτεί από το Κορεάτικο Ναυτικό συντομότατα).
Απίστευτων δυνατοτήτων το Κορεάτικο Ναυτικό, με δεκάδες παραδόσεις μονάδων αυτόν τον αιώνα! Φαίνεται ότι πάνε για 3 τύπους φρεγατών, για συνολικά 20 μονάδες! Έχουν ακόμα σχέδια για 12 destroyer, τα έξι (Sejong the Great) εκτοπίσματος 10.600 τόνων με πλήρες φορτίο! Τέλος, έχουν 18 ενεργά υποβρύχια, τα 9 αντιγραφή του 209 και τα άλλα 9 αντιγραφή του 214. Και ενώ τα πιο παλιά είναι σε υπηρεσία μόλις από το 1993, παράγουν ήδη τον πρώτο δικό τους τύπο (4 μονάδες για αρχή)!
Για χώρες όπως το Μπαγκλαντές είναι οκ