Δυο προτάσεις παρουσιάστηκαν για την απαίτηση του νοτιοκορεάτικου Ναυτικού για την προμήθεια ενός νέου αεροπλανοφόρου από το 2033, μία για ένα αεροπλανοφόρο μεσαίου μεγέθους 70.000 τόνων κι ένα ελαφρύ 40.000 τόνων.
Η Νότια Κορέα προχωράει στο επόμενο βήμα για απόκτηση αεροπλανοφόρου
Το μεσαίο αεροπλανοφόρο θα έχει σχεδίαση διπλής νησίδας (υπερκατασκευής) όπως τα βρετανικά Queen Elizabeth, πλήρες εκτόπισμα 71.400 τόνων, μήκος 298 μέτρων και πλάτος 75 μέτρων. Θα μπορεί να μεταφέρει 1340 μέλη πληρώματος και 40 αεροσκάφη εκ των οποίων 32 σταθερής πτέρυγας και 8 ελικόπτερα. Το εκτιμώμενο κόστος προμήθειας ανέρχεται στα 5,4 τρισεκατομμύρια γουόν.
Το ελαφρύ αεροπλανοφόρο θα έχει πλήρες εκτόπισμα 41.500 τόνων. Θα έχει μήκος 238 μέτρα, πλάτος 62 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει 720 μέλη του πληρώματος. Η δε αεροπορική του πτέρυγα θα αποτελείται από 20 αεροσκάφη εκ των οποίων 12 σταθερής πτέρυγας και 8 ελικότπερα. Το εκτιμώμενο κόστος προμήθειας ανέρχεται στα 3,1 τρισεκατομμύρια γουόν.
Το θέμα είναι ότι με ελαφρύ αεροπλανοφόρο (Kyunghyang) έχει μήκος καταστρώματος μόνο 240 μέτρα, έστοι οι χειρισμοί είναι δύσκολοι εκτός από κάθετες και μικρής εμβέλειας από-προσνηώσεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ενόψει του σημερινού ποσοστού στρατιωτικής επέκτασης αρκετών χωρών της βορειοανατολικής Ασίας, το μελλοντικό πεδίο μάχης το 2033 ενδέχεται να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που είναι τώρα. Ως εκ τούτου, το μελλοντικό αεροπλανοφόρο θα πρέπει να μπορεί να επιχειρεί και με αεροσκάφη της κατηγορίας του F35-C του αμερικανικού Ναυτικού.
Ο κύριος ανταγωνιστής πάντως δεν φαίνεται ότι θα είναι τα ιαπωνικά αεροπλανοφόρα της κλάσης Izumo, αλλά τα κινέζικα αεροπλανοφόρα Liaoning και Shandong με πλήρες εκτόπισμα περί τους 60.000 τόνους.