Όλα δείχνουν πως βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο υποβολής προτάσεων για το πρόγραμμα των φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού. Αν το ΥΠΕΘΑ καταφέρει και διατηρήσει το χρονοδιάγραμμα που έθεσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός πριν λίγο καιρό, μιλώντας για Α’ Εξάμηνο του 2021, τότε θα έχουμε την γρηγορότερη διαδικασία επιλογής αμυντικού προγράμματος, και ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο αμυντικό πρόγραμμα στην ιστορία της Ελλάδας. Η περιπλοκότητα του θέματος δεν μπορεί καν να περιγραφτεί σε λίγες γραμμές, αλλά ας έχουμε στο μυαλό μας πως το μέλλον του Πολεμικού μας Ναυτικού κρίνεται από την εν λόγω προμήθεια.
Όπως έχουμε δει, παρά το γεγονός πως κάποιοι γκρινιάζουν για να γκρινιάζουν (δεν υπάρχουν προδιαγραφές, η προμήθεια έχει ήδη “δοθεί” στις ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία κοκ, δεν κάνουμε διαγωνισμό, δεν …), όλοι οι σοβαροί κατασκευαστές πλοίων της Δύσης έχουν υποβάλει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο τον ανθό των σχεδίων τους, σε ότι αφορά βέβαια τις φρεγάτες πολλαπλών ρόλων, στη Μεσογείων. Άρα, μια χαρά τα καταφέρνει και το ΠΝ αλλά και το ΥΠΕΘΑ. Ας σταματήσει η γκρίνια κι ας αφήσουμε το πρόγραμμα να εξελιχτεί, θερμή παράκληση.
Σήμερα όμως, θεωρούμε πως πρέπει να μελετήσουμε τις προτάσεις ως προς ένα και μοναδικό χαρακτηριστικό, που τις διαφοροποιεί μεταξύ τους. Έτσι, αν δούμε τις προτάσεις συνολικά, θα διαπιστώσουμε πως υπάρχουν τα “μεγάλα” παιδιά, και τα “μικρότερα”. H πρώτη κατηγορία συμπεριλαμβάνει προφανώς την κορυφαία F-110 6.100 τόνους, την FREMM-IT με εκτόπισμα 6.700 τόνους, αλλά και την “πολυμορφική” Arrowhead 140, που αναλόγως του οπλισμού της, μπορεί να φτάσει και τους 7.000 τόνους. Πλοία λοιπόν από 6.000 μέχρι 7.000 τόνους.
Από την άλλη, στη “μικρή” κατηγορία “συνωστίζονται” μάλλον τα “φαβορί” FDI, MMSC, SIGMA 11515HN, αλλά και η ΜΕΚΟ Α200. Θα κρατήσουμε μια αμφιβολία για την “άγνωστη” ΜΕΚΟ Α300, τουλάχιστον μέχρι οι Γερμανοί να “σπάσουν” τη σιωπή τους. Έτσι, με την FDI να “αγγίζει” τους 4.500 τόνους, με την MMSC-HN να είναι κοντά στους 4.300 με 4.400 τόνους, την SIGMA 11515HN στους 4.000 τόνους και τη ΜΕΚΟ στους 3.800 τόνους, τα πλοία για το ΠΝ εδώ “στριμώχνονται” ανάμεσα…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ