Όπως αναγράφει το meretmarine.com ξεκίνησε στη Γαλλία η αρχική παραγωγή της 2ης φρεγάτας FDI από τη Naval Group. Η πρώτη, η μελλοντική Amiral Ronarc’h για το Γαλλικό Ναυτικό, είναι ήδη σε εξέλιξη σε προκαταρκτικές εργασίες και αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει η κύρια συναρμολόγηση. Το δεύτερο τώρα σκάφος, θα είναι είτε το Amiral Louzeau για το Γαλλικό Ναυτικό, ή μπορεί να είναι το πρώτο σκάφος για το δικό μας! Θυμίζουμε πως η Γαλλική πλευρά στον (άτυπο) διαγωνισμό που διεξάγεται -με πολλά χτυπήματα πάνω και κάτω από τη μέση- για τις νέες ελληνικές φρεγάτες, έχει προτείνει τη 2η και 3η στη σειρά FDI παραγωγής να είναι οι δύο πρώτες Ελληνικές. Αν βέβαια πάρει το συμβόλαιο.
Εδώ λοιπόν μπαίνει ένα κρίσιμο θέμα. Προφανώς η 2η FDI είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο παραγωγής, ουσιαστικά μιλάμε για την αρχική συλλογή βασικών υλικών και υλών και τα πρώτα συμβόλαια σε υποεργολάβους. Όσο όμως παρατείνεται η «φρεγατιάδα» τόσο το συγκεκριμένο σκάφος θα διαμορφώνεται και προφανώς στη γαλλική της εκδοχή και όχι στην επιθυμητή ελληνική. Αυτά βέβαια στην τριετία που συνήθως κρατά μια κατασκευή φρεγάτας «διορθώνονται», αλλά έτσι ανεβαίνει και το κόστος. Το ίδιο ισχύει, με άλλες παραμέτρους, για όλες τις προσφερόμενες φρεγάτες όλων των ναυπηγείων. Όσο αργεί η επιλογή, τόσο χάνουμε slot ναυπήγησης στα διεθνή ναυπηγεία τα οποία είναι σε φάση μεγάλης παραγωγής διεθνώς και είναι λάθος να νομίζουμε πως μας «περιμένουν». Έτσι η παράταση της διαδικασίας, που ήδη κρατά πάνω από χρόνο και διεξάγεται με αρκετά μπερδεμένο τρόπο, απομακρύνει και τους χρόνους παράδοσης του όποιου πρώτου σκάφους.
Καλό λοιπόν είναι η όλη ιστορία να αρχίσει να κλείνει καθώς και να γίνει η εξαγγελία σύντομα, θα ακολουθήσει μια περίοδος τελικής διαπραγμάτευσης, διαμόρφωσης κ.λπ., φυσικά η κρίσιμη κατασκευή της «πρώτης» (εκεί θα εμφανιστούν και όλες οι παιδικές ασθένειες), οι δοκιμές και οι τελικές προσαρμογές. Αυτά δεν συμφέρει καθόλου το Ελληνικό Ναυτικό να κρατήσουν πολλά χρόνια, καθυστερώντας κι άλλο την ολοκλήρωση του προγράμματος.