7.3 C
Athens
Πέμπτη, 10 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕλικόπτερα Έρευνας-Διάσωσης… στο ίδιο (εξοργιστικό) έργο θεατές!

Ελικόπτερα Έρευνας-Διάσωσης… στο ίδιο (εξοργιστικό) έργο θεατές!

- Advertisement -

Παρακολουθώντας εδώ και μερικές ώρες την αντιμετώπιση από τον κρατικό μηχανισμό της τεράστιας καταστροφής στον πλημμυρισμένο θεσσαλικό κάμπο και την προσπάθεια διάσωσης εγκλωβισμένων που έχουν καταφύγει σε σκεπές σπιτιών για να σωθούν, δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί κανείς –πέρα από την γενική συνεισφορά των Ενόπλων Δυνάμεων που είναι σημαντική«που είναι όλα τα ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης που διαθέτουμε;».

Ένα ελικόπτερο που επιχειρούσε, όταν οι καιρικές συνθήκες το επέτρεψαν, ήταν ένα από τα Super Puma του Πυροσβεστικού Σώματος και αργότερα και ένα Bell 214ST ιδιωτικής εταιρίας, αλλά γι’ αυτό θα επανέλθουμε παρακάτω. Επίσης κάποια στιγμή εμφανίστηκε και ένα Super Puma της Αεροπορίας, για απεγκλωβισμό σε χωριό των Τρικάλων.

Που είναι όμως όλα τα άλλα ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας, τα Super Puma της 384 Μοίρας Έρευνας-Διάσωσης, στα καθήκοντα της οποίας εμπίπτουν ακριβώς οι συνθήκες που εξελίσσονται αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλία;

Η 384ΜΕΔ διαθέτει στα χαρτιά (όπως δυστυχώς αποδεικνύεται στην προκειμένη περίπτωση) 12 AS.332C1. Πόσα είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα και γιατί δεν κινητοποιήθηκαν μαζικά στην αντιμετώπιση της καταστροφής, είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που ζητά επίσημη απάντηση, διότι οι πληροφορίες λένε ότι οι διαθεσιμότητες  κινούνται σε (πάρα) πολύ χαμηλά νούμερα, εδώ και χρόνια.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια περίπτωση ανάλογη, αν όχι και χειρότερη με αυτήν που «αποκαλύφθηκε» με τα C-130 πριν από αρκετούς μήνες (με την μετακίνηση της ΕΜΑΚ στις σεισμοπαθείς περιοχές της Τουρκίας), όταν τότε έγινε δημόσια γνωστό ότι ο στόλος των Hercules που αξιοποιούσε η 354ΜΤΜ είχε διαθεσιμότηταένα αεροσκάφος, από τα 15 που διαθέτει, πάλι στα χαρτιά! Τότε βέβαια η Ελλάς είχε πέσει από τα σύννεφα (εθνικό μας σπορ) για ένα ζήτημα που ήταν γνωστό σε όσους ήθελαν να ακούσουν από τις αρχές της δεκαετίας του 2010, αλλά είχε επιλεγεί να κρυφτεί κάτω από το χαλί.

Για να σας βγάλουμε από την απορία η διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων της 384ΜΕΔ κινείται -δυστυχώς- σε κοντινά επίπεδα, που είναι επίσης γνωστό εδώ και μια τουλάχιστον δεκαετία.

Λέγεται μάλιστα ότι κάποια Super Puma ακινητούν από το 2012-2013 και -όπως και στην περίπτωση μερικών C-130B- έχουν κανιβαλιστεί σε τέτοιο σημείο που μάλλον είναι δύσκολο ή και αδύνατον (αντιοικονομικό σίγουρα) να επιστρέψουν σε υπηρεσία. Σε ποιους πέφτουν αυτές οι ευθύνες για την κατασπατάληση δημόσιας περιουσίας; Τα περισσότερα υπόλοιπα AS.332C1 καθηλώθηκαν σταδιακά στο μεσοδιάστημα, χωρίς ενεργά συμβόλαια υποστήριξης (FOS, Follow On Support) και -κυρίως- χωρίς προγραμματισμό για γενική συντήρηση, με αποτέλεσμα την κατάσταση που προαναφέραμε.

Ένας διαγωνισμός για την κάλυψη αυτής της ανάγκης ξεκίνησε το 2017 και πέρασε μέσα από τα γνωστά 40 κύματα που περνούν τέτοιοι διαγωνισμοί της Ελλάδα, για να καταλήξει το 2022 να κατακυρωθεί. Στη συνέχεια όμως χρειάστηκαν 8 μήνες για να έλθει για επικύρωση στη Βουλή και έκτοτε εκκρεμεί… και τα ελικόπτερα δεν πετούν.

Αυτοί είναι οι λόγοι που τα Super Puma της 384ΜΕΔ απουσιάζουν στους αριθμούς που χρειάζονται, στην καταστροφή που άφησε πίσω η κακοκαιρία «Ντάνιελ».

Στο μεταξύ η ΠΑ έχει ξεκινήσει διαδικασίες για την προμήθεια νέου υλικού, χωρίς να φαίνεται ξεκάθαρο εάν αυτό θα αφορά ελικόπτερα Έρευνας-Διάσωσης Μάχης (που δεν απέκτησε ποτέ) ή απλώς και άλλα (καινούργια) ελικόπτερα Έρευνας Διάσωσης, όπως δείχνουν κάποιες υποψηφιότητες. Προφανώς και το υλικό θα πρέπει να αντικαθίσταται, αλλά μήπως πριν δαπανηθούν για άλλη μια φορά μερικές εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ για καινούργια ελικόπτερα, να γίνει προσπάθεια αποκατάστασης και επιστροφής σε υπηρεσία όσο το δυνατόν περισσότερων Super Puma;

Αν αναρωτιέστε και για τα έξι ελικόπτερα του Λιμενικού, που επίσης θα μπορούσαν και έπρεπε να προσφέρουν στην αποστολή Έρευνας-Διάσωσης, δυστυχώς διάγουν «βίους παράλληλους» με τα Super Puma της ΠΑ και ο νοών νοείτω.

Να επιτρέψουμε όμως και στην εμφάνιση σήμερα το απόγευμα στον τόπο της καταστροφής στη Θεσσαλία, ενός Bell 214ST ιδιωτικής εταιρίας, που μετέφερε διασωθέντες. Το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι μισθωμένο για πυρόσβεση. Οπότε θα πει βέβαια κάποιος ότι σε καταστάσεις ανάγκης, ειδικά όταν υπάρχει η απόλυτη ένδεια μέσων όπως προαναφέρθηκε, «επιστρατεύεται» κάθε τι διαθέσιμο. Bell 214ST όμως της ίδιας ιδιωτικής εταιρίας, είχε εμφανιστεί και πριν από μερικές εβδομάδες να εκτελεί αεροδιακομιδή τραυματία από το φαράγγι της Σαμαριάς (το γνωστό τραγικό περιστατικό με ξένο τουρίστα).

Και το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι εάν έχουν εκχωρηθεί τέτοια καθήκοντα έρευνας-διάσωσης και αεροδιακομιδών σε ιδιωτικές εταιρίες και πότε. Δεδομένου ότι τα ελικόπτερα αυτά έχουν ξένο (αμερικανικό) νηολόγιο, είναι πιστοποιημένα για την μεταφορά επιβατών, έστω και διασωθέντων από θεομηνία, πολύ δε περισσότερο τραυματιών σε αποστολές αεροδιακομιδών; Προβλέπεται από τη σύμβασή τους; Διότι εάν η απάντηση είναι αρνητική τότε και εάν – ο μη γένοιτο- συμβεί κάτι, θα πέφτουμε πάλι όλοι από τα σύννεφα.

Αλήθεια με την ευκαιρία να ρωτήσουμε και δημόσια, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνηση της συντριβής του μισθωμένου για πυρόσβεση (μολδαβικού νηολογίου) ελικοπτέρου στη Σάμο  τον Ιούλιο του 2022; Γίνεται ή η αρμόδια ελληνική αρχή αποποιήθηκε του «πικρού ποτηρίου» με τυπικές διαδικασίες και γιατί; Διότι στο περιστατικό, που συνέβη στην ελληνική επικράτεια, έχασαν τη ζωή τους δυο άνθρωποι, ένας από αυτούς Έλληνας πολίτης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί πετούν τα Super Puma της Πυροσβεστικής κι όχι τα Super Puma της ΠΑ;

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

144 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
144 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
skapeti

Κράτος μπανανία, πολιτικοί φιληκοοι των ξένων(και εσωτερικής οικονομικής ελίτ), πολίτες χειροκροτητές ανίκανων ΠΘ μπας και τους δώσουν κανένα pass.

JimmyD

Άψογο άρθρο! Να ζητάμε χρήματα αλλά να πιάνουν τόσο επιτέλους! Είναι χρήματα Ι Ε Ρ Α!

x-m

Ελικόπτερα Έρευνας-Διάσωσης θα έχουμε μετά από περιστατικό στο Αιγαίο που θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί η τουρκία. Τότε ναι, θα τρέξουμε….με κάτι φοβερές απευθείας αναθέσεις λόγω κατεπείγοντος, κάτι ειδικούς νόμους για να παρακαμφθεί το ισχύον νομικό πλαίσιο……συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια…….

Το αστείο είναι ότι κάποιοι ακόμα πιστεύουν ότι θα είχε γίνει το οτιδήποτε (από τα ελάχιστα που έγιναν) στο χώρο των ΕΔ αν δεν είχε υπάρξει ο Έβρος και το καλοκαίρι το 2020……..

Observer-GR

Σεβαστέ και αγαπητέ κε Φαίδωνα,

διακρίνω μια κάποια αγανάκτηση αλλά θεωρώ ότι και οι μη υποψιασμένοι τα γνωρίζαμε από καιρό, βλέποντας ποια προγράμματα υλοποιούνται για συντήρηση, εκσυγχρονισμό, αναβάθμιση όλων των όπλων-σωμάτων των Ε.Δ. και της δημόσιας διοίκησης ή αγορών που εξαγγέλλονται και δεν υλοποιούνται ή για ανύπαρκτα μέσα όπως CL-515.

Μεγαλώσαμε σε μια χώρα που τείνει από το κακό στο χειρότερο σε ένα βαρέλι χάους χωρίς πάτο και δυστυχώς εναλλακτική λύση δεν υπάρχει.

Δυστυχώς η χώρα έχασε μια τεράστια ευκαιρία από το 2019 που βγήκαμε από την επιτήρηση, χάσαμε και τις τεράστιες οικονομικές ευκαιρίες λόγω Covid και Ουκρανίας.

Δυστυχώς για το μέλλον της χώρας και των παιδιών μας δεν υπάρχει κάποια άλλη σοβαρή λύση, πορευόμαστε και όπου μας πάει…..
Κλείνω με το Μότο
Λυπάμαι για όλα όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα και φοβάμαι για όλα όσα πρόκειται να συμβούν, από ένα κράτος βιτρίνα των ΜΜΕ.

Partakias

Ετούτη εδώ η περίπτωση πρέπει να είναι η μοναδική, ή έστω η πρώτη μετά από υπερβολικά πολύ καιρό, που ο ευπροσήγορος Φαίδων μετατρέπεται σε κάτι μεταξύ Eric Adams Dave και Mustain, για να το πω με όρους heavy metal. Πάει να πει, είμαστε ένα επίπεδο προ του πάτου.
Και το αφήνω εδώ.

ZELDA

Συγχαρητηρια για την αναφορα σας στην προθεση της Π.Α. να παραγγειλει 10+ black hawk για CSAR αποστολες.Δεν ξερω τι σκεφτονται οι μεγαλοκαραβαναδες της Π.Α. και οι υπολοιποι αμερικανοχαζοχαρουμενοι γνωστοι-αγνωστοι του ΥΠΕΘΑ γι αυτη την παραγγελια,αλλα δεν χρειαζετα να εισαι προφητης για να ξερεις πως σε μια δεκαετια το πολυ δεν θα πετανε ουτε τα μισα.Πρωτα κοιτας να εχεις λειτουργικα τα υπαρχοντα συστηματα και μετα αν το σηκωνει η τσεπη σου προχωρας σε νεες παραγγελειες.

Bridger

“Ένας διαγωνισμός για την κάλυψη αυτής της ανάγκης ξεκίνησε το 2017 και πέρασε μέσα από τα γνωστά 40 κύματα που περνούν τέτοιοι διαγωνισμοί της Ελλάδα, για να καταλήξει το 2022 να κατακυρωθεί. Στη συνέχεια όμως χρειάστηκαν 8 μήνες για να έλθει για επικύρωση στη Βουλή…”

Η επιτελικότητα του κράτους είναι σίγουρα καλό πράγμα, αλλά είναι να μη σου κολλήσει. Νομίζω ότι καλό θα ήταν να αφήσουμε τα πράγματα να “βρωμίσουν” για κανένα δωδεκάμηνο ακόμη, ώστε μετά να λυθεί ο γόρδιος δεσμός με κάποια απ’ευθείας ανάθεση, σε μια θεαματική επίδειξη “αποτελεσματικότητας” των διοικούντων του κράτους που περιγράφει το άρθρο.
 

p270

Κάποιοι λένε οκ δεν μασάμε πάμε και για πόλεμο θα τους κάψουμε θα τους λιωσουνε και άλλες τέτοιες ανοησίες και δυστυχώς δεν πορουμε να επιχειρήσουμε ούτε σε ειρηνική περίοδο ώστε να σώσουμε πολίτες με ίδια μέσα
Τελικά ίσως θα έπρεπε να πάνε τα ελικόπτερα του ναυτικού
Αλήθεια αυτά γιατί δεν πήγαν;

Tasos

Επιτέλους! Η ΠΤΗΣΗ που όλοι αγαπήσαμε!

kosmo76

Η γνωστή μας μιζέρια και ανευθυνότητα. Μ ‘αρέσει που μερικοί τα χρεώνουν πάντα όλα σε ιθύνοντες επί συγκεκριμένων κυβερνήσεων, των έτσι ή των αλλιώς, και δεν αντιλαμβάνονται τη γενικευμένη μας την τύφλα.

Λέτε στα παιδιά σας να κοιτάζουν να ζήσουν κι εκείνα καλά αλλά και οι άλλοι καλά, και όχι εις βάρος των υπολοίπων, και να ζητάνε δικαιοσύνη για όλους κι όχι μόνο για την πάρτη τους.
Εγώ αυτό κάνω, και ελπίζω σε καλύτερες μέρες, στο μακρινό μέλλον.

F-117

Νομίζω πρέπει να επέμβει εισαγγελέας με τετοιες αποκαλύψεις

kyrNG

Το ακόμα πιο εξοργιστικό είναι ότι ο ίδιος ο υπουργός παραδέχθηκε ότι στα ενάερια μέσα συμπεριλαμβάνεται και ένα (1), ΈΝΑ ελικόπτερο των ενόπλων δυνάμεων. Μάλλον αναφέρεται στο S-70 που φάνηκε στα δελτία ειδήσεων.

Δηλαδή ούτε το ΠΝ (με τα πόσα Aegean Hawk), δεν μπορούσε να βοηθήσει, ούτε φυσικά και η ΠΑ (με τα άφαντα Super Puma), αλλά ΟΥΤΕ και ο ΕΣ!!!! Δεν βρέθηκε ένα (1) ελικόπτερο του ΕΣ να βοηθήσει; Ένα;

Η δε “μπηχτή” ότι οι ένοπλες δυνάμεις άργησαν να επέμβουν γιατι ειδοποιήθηκαν μόλις το πρωι από το Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής (ή όπως τέλοσπάντων λέγεται), μας εκνευρίζει ακόμα περισσότερο.

Δεν παρατάμε λέω εγώ την κορβετιάδα. Τι δύο τι τρεις κορβέτες. Σάμπως θα δουλεύουν και αυτές σε λίγα χρόνια, ή απλά θα επιπλέουν στο ναύσταθμο;

Μήπως να πάρουμε στα σοβαρά (επιτέλους) την πολιτική προστασία, και να θυσιάσουμε ένα “fancy” πρόγραμμα ή έστω να το μειώσουμε αριθμητικά, μπας και αξιωθούμε και αγοράσουμε νέα επίγεια πυροσβεστικά μέσα, μπας και συντηρήσουμε τα εναέρια μέσα (ελικόπτερα και αεροσκάφη) που έχουμε, μπας και εγκατασταθεί ένα πραγματικό κέντρο διοίκησης και συντονισμού για καταστροφές; Και μετά με ό,τι περισσέψει αγοράζουμε και νέα α/φη και ελικόπτερα.

Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ. Ένα Super Puma της Πυροσβεστικής, μισό Super Puma της ΠΑ και ένα Aegean Hawk του ΠΝ δεν φαίρνουν την άνοιξη….

denmeenimerosan

Πού είναι τα ελικόπτερα είναι το ερώτημα η ποιός τα παντελονιάζει πάλι σκιλ ελικικού,όσο για το που είναι τα ελικόπτερα ευκολάκι είναι στις τσέπες των πονηρών ανά την επικράτεια,άκου λέει που είναι τα κόπτερα

dimitrisx

Το συμπέρασμα είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν λειτουργούσαν οι ένοπλες δυνάμεις από τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού της. Αλλά με πολύ προσεκτικό σχεδιασμό κρύφτηκε το ξεχαρβάλωμα της περιόδου των μνημονίων με αποκορύφωμα την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

stepa2

Ποιος να εξοργιστει κε ΦΓΚ στην χωρα οπου οι συντοπιτες πωλουν την εξαδα τα εμφιαλωμενα 5 ευρω επωφελουμενοι μιας καταστροφης ?Εχουμε διαβρωθει πληρως αγαπητε.Σε καθε κοινωνικο επιπεδο.Η δουλεια να κλεινει, οι μιζες να μπαινουν στις τσεπες των επιτηδειων με τις διαφορες ιλουστρασιον αγορες, και απο εκει και περα …βλεπουμε.Κρατος ασυστολων και πεσμενων.πισινων ειμαστε ,με τους ιθαγενεις να ακολουθουν στο μετρο που τους αναλογει τα παραδειγματα της “ηγεσιας”.Για ποια ε/π να μιλησουμε, ποιον επιασε ο πονος για την Δημοσια περιουσια και δεν το ξερουμε…τα κοροιδα να ειναι καλα να πληρωνουν.

Vk77

Ντροπή, από τύχη ζούμε και κάποιοι θέλουν και f35.

S244

Και θέλουμε και F-35 τρομάρα μας…. Όλα για τη μόστρα που θα πουλάνε κάποιοι, ότι επί εποχής διακυβέρνησής τους αγοράσαμε το σούπερ-ντούπερ αεροσκάφος. Και πολύ φοβάμαι ότι και τα Ραφάλ κινδυνεύουν να πάθουν ότι τα Μιράζ 2000.

denmeenimerosan

Εγώ ξέρω που είναι 40 σούπερ πούμα ολοκαίνουρια με τα κεριά καί γιγαντοκορδέλα ΣΤΗΝ ΜΥΚΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΛΛΑ 30 ΣΤΑ ΚΥΚΛΑΔΟΝΗΣΙΑ ΚΑ 7-8 ΣΤΑ ΜΠΙΤΣΟΜΠΑΡΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ 10αριά στην Κρήτη και άλλα 10 στην Χαλκιδική άκου λέει που είναι τα σούπερ πούμα θέτε να σας πώ που είναι 40 Απάτσι,καί 15 C130j

Tdmrider

Μετά λέμε γιατί οι πολιτικοί είναι υποχωρητικότητα στους εχθρούς. Ίσως δυστυχώς να έχουν πολύ σοβαρή επίγνωση του πραγματικού κράτους …

Kosta81

Οι πολιτικοί και ορισμένα περιοδικά που έχουν εμμονή με τα F-35 δεν καταλαβαίνουν πόσο μεγάλα είναι τα προβλήματα στην Ελλάδα.

zap

Think out of the box: να δημιουργηθει υπουργειο follow on support. μονο ετσι θα υπαρχει ενας υπολογος για ολο αυτο το χαλι …

Erdi

Από ότι φαίνεται, προκύπτουν ποινικές ευθύνες σε μόνιμους ή/και αιρετούς διοικούντες….
Κάποιος εισαγγελέας υπάρχει ή επειδή η υπόθεση δεν αφορά κάποιο ζωντανό / ρατσισμό δεν ασχολείται κανένας…
Υγ. Μόνο σεισμός μας έμεινε….

Aris

Μην μου την διάσωση τάραττε!!!
Τα Marathon τα είδατε να κωλωνουν πουθενά;
Τι να τα κάνεις τα ελικόπτερα;;;
Πάντως η κυβέρνηση παρέλαβε καμμένη γη απο την προηγούμενη, οπότε κάπου δικαιολογείται…

Hermes_w

Ο Φαίδων πήρε το όπλο του! Καιρός ήταν. ΠΤΗΣΗ από τα παλιά.
Πυροσβεστική. Από το 2012 έχει αναλάβει την τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη του στόλου της η εταιρεία AEROSERVICES μέσω διαγωνισμών που κάνει το ΝΑΤΟ. Διαθεσιμότητες στο Θεό. Τα ίδια και η Αστυνομία.
ΠΑ. Ένα με δύο διαθέσιμα στα δώδεκα για την τελευταία δεκαετία! Συντήρηση μόνη της η ΠΑ και φυσικά η παμέγιστη ΕΑΒ, με απευθείας αναθέσεις χωρίς να διαθέτει καμμία πιστοποίηση.
Από το 2017 τρέχει διαγωνισμός που η ΠΑ ζητάει την μάνα της και τον πατέρα της!
Τον Ιούνιο του 2021 βγαίνει νικήτρια στον διαγωνισμό η AEROSERVICES, μοναδική Ελληνική εταιρεία που συμμετείχε στον διαγωνισμό. Και τότε συμβαίνει το πρωτοφανές από γεννέσεως Ελληνικού Κράτους, ο τότε ΓΓ ΓΔΑΕΕ πτεραρχος Λάιος αποφασίζει να κάνει καινούργιο διαγωνισμό για να βρεί ανταγωνίστρια εταιρεία στην AEROSERVICES, με την οποία προφανώς ήθελε να τους βάλει να παλέψουν στο παγκράτιο για να βγει νικητής. Στην ερώτηση αν και μετά από το παγκράτιο βγεί νικητής, θα ξανακάνει και άλλο διαγωνισμό για να βρει αντίπαλο και σε αυτόν τον νικητή, δεν απαντούσε.
Τέσσερις αποφάσεις έβγαλε το Συμβουλιο της Επικρατείας που γελοιοποιούσαν την ΓΔΑΕΕ. Μετα την τελευταία απόφαση πράγματι ο Παναγιωτόπουλος έκανε οκτώ μήνες να φέρει το θέμα στην Βουλή.
Ακόμη δεν έχουν τελειώσει…
Η ΠΑ φαίνεται να μην βιάζεται. Θέλει δικαιολογία για να αγοράσει καινούργια ελικόπτερα ιδίως αν προέρχονται από Ιταλία. Τα Blackhawk δεν τους κάνουν. Θα προχωρήσουν φυσικά με απευθείας ανάθεση όπως και με την εταιρεία αποστράτων της ΠΑ που της ανέθεσαν άνευ οιοσδήποτε εμπειρίας την συντήρηση των C130!!!
Τώρα για το θέμα των μισθωμένων της πολιτικής προστασίας, είναι σίγουρο ότι δεν έχουν το δικαίωμα να μεταφέρουν ιδιώτες, καθότι δεν προβλέπεται στην Άδεια Εμπορικής Εκμετάλλευσης που έχουν και συνεπώς είναι ανασφάλιστα.
Νομίζω μάλιστα, χωρίς να είμαι βέβαιος, ότι στα ρώσσικα που νοικιάζουν δεν είναι ούτε τα πληρώματα ασφαλισμένα. Εξ όσων γνωρίζω οι οικογένειες των δύο νεκρών από το ατύχημα πέρυσι στην Σάμο δεν έχουν αποζημιωθεί ακόμη.
Αλλά αν ήταν ασφαλισμένα ή όχι θα φανεί στο πόρισμα που από την Ελληνική Νομοθεσία αλλά και του ICAO διεξάγει η Ανεξάρτητη Αρχή Διερεύνηση Ατυχημάτων. Βέβαια δεν κατάλαβα το υπονοούμενο του Φαίδωνος στο τέλος περί “αποποιήσεως”, αλλά θα επανέλθω…

Tango.Alpha

Μήπως ήρθε η ώρα να παραδεχτούμε ότι, μετά τη διάθεση μέσων για εκπαίδευση των Ικάρων, το κράτος δεν μπορεί ούτε μέσα SAR να διαθέσει σε αποστολές για τους κατοίκους του που τα πληρώνουν.

Αναρωτιέμαι λοιπόν αν η λύση είναι η ιδιωτικοποίηση της Ερευνας και Διάσωσης τουλάχιστον με τη διάθεση μέσων και την αγορά από το κράτος ωρών πτήσης ώστε να εκτελούνται οι αποστολές;

Arionas

Εισαγγελείς μερίδιο ευθύνης 50%

Ιδιοκτήτες ΜΜΕ πανελλήνιας εμβέλειας μερίδιο ευθύνης 20%

Πολίτες που ψηφίζουν η Όχι μερίδιο ευθύνης 20%

Αρχηγοί όλων των Σωμάτων Ασφαλείας μερίδιο ευθύνης 5%

Μεγαλοεπιχειρηματίες μερίδιο ευθύνης 4%

Πρόεδρος της δημοκρατίας μερίδιο ευθύνης 1%

Εννοείται πως οι πολιτικοί δεν έχουν κανένα μερίδιο ευθύνης μίας και όλοι οι παραπάνω η τους αφήνουν τα κάνουν την δουλειά τους ανενόχλητα η τους καλύπτουν η απλά εκτελούν οι πολιτικοί της εντολές τους η τους εκλέγουν…

Για μια ακόμη φορά η πτήση με τα άρθρα της στέκεται στο ύψος τον περιστάσεων πολλά μπράβο στον ιδιοκτήτη για το αδέσμευτο της κριτικής του..

ThanosD

Η σκληρή αλήθεια .Οι ΕΔ δυνάμεις δεν είναι αυτές που πολλοί πιστεύουμε. Μια ωραία βιτρίνα και απο πίσω το χάος όπου στήνονται χοροί γύρω απο τα χρήματα που είναι χρήματα δικά, μας και εμείς οι αφελείς το χειροκροτάμε.την ανικανότητα την φιλαργυρί ακαι την φαυλότατων υπευθύνων. Όπως έγραψε πριν απο λίγο μια φίλη μου “Πυρκαγιές, πνιγμοί, λιμοί, δολοφονίες κι αντί να παραιτείται η πολιτική, παραιτείται η κοινωνία…!
Πάμε για άλλα…”.Ιδανικοί αυτόχειρες..

THE ROCK

Τα ρεζιλικια μας εν ώρα σοβαρής κρίσης για άλλη μια φορά. Εντομεταξυ για πια καινούργια μιλάμε? Στην λίστα που βγήκε στον δημοσιότητα δεν είδα πουθενά ελικόπτερα κανενός είδους. Επίσης ας μας πουν τις διαθεσιμοτητες των Σινουκ και των NH 90.Θελω να δω κάτι…

dimitrisx

Φωτιές; Που είναι τα ελικόπτερα; Πλημμύρες; Που είναι τα ελικόπτερα; Ασθενείς στα νησιά; Που είναι τα ελικόπτερα; Έχουμε βασίσει στην αντιμετώπιση των πάντων στα εναέρια μέσα. Το προσωπικό των δήμων, περιφέρειας που είναι; Ποιος διαχειρίζεται και συντηρεί τα αναχώματα στους ποταμούς ώστε να μην σπάσουν; Αν ειμασταν στην θέση της Ολλανδίας θα ειμασταν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, και η δικαιολογία θα ήταν…..μα αφού είμαστε στις επονομαζόμενες κάτω χώρες τι να κάνουμε. Ο κρατικός μηχανισμός κινείται σαν παίρνει μπρος ως βραδύκαυστο φυτίλι. Εδώ για ρίξουμε μπετά από την μεριά της θάλασσας και να στηρίξουμε τις βάσεις τότε που φτιαχνόταν το στάδιο Ειρήνης και φιλίας φέραμε Ολλανδούς μηχανικούς. Πολυμήχανος λαός και θαλασσινός λέμε!! Την εποχή των μνημονίων καταργήθηκε ο οργανισμός διαχείρισης αποξήρανσης της Κωπαΐδας, μήπως καταργήσαμε και φορείς που είναι επιφορτισμένοι με την διαχείριση των υδάτινων πόρων; Μήπως κινδυνεύουν και άλλες περιοχές; Μήπως αυτές οι αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στους δήμους και τις περιφέρειες και αυτοί τους οποίους πόρους, τους διαθέτουν για κάθε λογής εμποροπανήγυρη που είναι και ποιο πιασαρικοι;

alexmark

Tο θέμα των Super Puma είναι γνωστό από χρόνια και θα το πληρώσουμε κάποια στιγμή όταν χρειαστεί μαζική διάσωση στο Αιγαίο σε ναυτικό ατύχημα και οι απέναντι θα εκμεταλλευτούν την ανεπάρκεια μας και σε αυτόν τομέα (υμών των πανέτοιμων για παρελάσεις μουσειακού υλικού κατά βάση). Ομως τι συμβαίνει με τα ελικόπτερα του λιμενικού. Εδώ μας παρουσίαζαν την επιστροφή τους ως δεδομένη διότι κάποια ιδιωτική εταιρεία είχε αναλάβει τη συντήρησή τους. Τελικά ήταν άλλο ένα επικοινωνιακό παίγνιο, από αυτά με τα οποία βομβαρδιζόμαστε εδώ και πολύ καιρό στην ευρωβαλκανική αυτή χώρα;

george12

“Yπάρχει καλύτερη Ελλάδα και την θέλουμε”. Σποτάκι από το κυβερνών κόμμα από τις εκλογές του 2000. Δεν ξέρω για εσάς πάντως εγώ ακόμα την ψάχνω αυτή την Ελλάδα. 

Σε λίγες εβδομάδες θα έχουμε εκλογές πάλι…
Σταματήστε να ψηφίζετε με γνώμονα το ρουσφέτι και την παράταξη. 
Αυτός που θα ψηφίσετε, έχει όρεξη να προσφέρει? Έχει τις ικανότητες? Είναι τίμιος?

Όσο για την πολεμική αεροπορία, μόνο θλίψη από την μεγάλη μου αγάπη. Όταν βλέπεις περιστατικά Νέας Αγχιάλου σε κάνει να αναρωτιέσαι αν είναι μονό τα λεφτά το πρόβλημα και δεν μπορούμε να συντηρήσουμε μερικά ελικόπτερα ή αν όντως και οι Άριστοι…χάλασαν και αυτοί…

harval

Η διαθεσιμοτητα των C-130 στο μηδεν. Εδω και χρονια ακινησια.
Η διαθεσιμοτητα των Super Puma στο μηδεν.
Η διαθεσιμοτητα των Super Puma πυροσβεστικης μετριοτατη.
Ο εκσυγχρονισμος Μεκο στο περιμενε.
Σχεδον ολα τα μεσα απαξιωμενα μετα την πρωτη δεκαετια λειτουργιας.
Και οταν πια ειναι ασυμφορη η επαναφορα τους δινουμε δις για καινουργια. Και η ιστορια επαναλαμβανεται.
Η Αστυνομια ανυπαρκτη.
Η βια στα κοκκινα.
Ποδοσφαιρο στο μηδεν.
Μπασκετ σε πτωση.
ΕΚΑΒ αστα να πανε.
Πανεπιστημιακο μπαχαλο.
Συνδικαλιστες μοναδικοι στον κοσμο.
Αμωμοι και υψηλου επιπεδου δημοσιοι υπαλληλοι και λειτουργοι.
Δικαιοσυνη ταχυτατη και τυφλη (θεοτυφλη)
Ατιμωρησια, ασυδοσια, μη εφαρμογη των νομων, εθνικα σπορ.
Προταση.
1) Πολιτεια ΗΠΑ. Θετικα. Απειρες βασεις προστασιας, Αμερικανικες επενδυσεις και ειρηνη μακρας διαρκειας. (απειρης θα ελεγα) . Αρνητικα , η επικινδυνότητα με Ρωσια, ο Αμερικανικος τροπος ζωης, καταργηση κοινωνικου κρατους, μεγαλες μαζες Ελληνων θα φτωχοποιηθουν.
2) Ομοσπονδο κρατιδιο Γερμανιας. Θετικα η ενισχυση της οικονομιας , η ανοδος του γενικου μεσου ορου βιοτικου επιπεδου, ειρηνη καλης , αλλα οχι εγγυημενης διαρκειας, εφαρμογη των νομων. Αρνητικα. Απολυτότητα, ασταθης και συμφεροντολόγος κυριαρχος ιστορικα αποδεδειγμενο, αρκετα εμπλεκομενος με Τουρκια.
3) Επικρατεια Γαλλιας. Θετικα. Δημοκρατια, αμυνα, πολιτισμος, ελευθερια εκφρασης, πιστος σχετικα αφεντης.
Αρνητικα. Μεγαλη εσωτερικη ασταθεια του αφεντικου, μεγαλα φυλετικα προβληματα, εντονα φαινομενα γκετοποιησης, πολιτικη ασταθεια λογω υπαρξης ισχυρων ακραιων κομματων.
Think out of the box.
1)Ομοσπονδια με Ισραηλ. Θετικα. Αμυνα, τεχνολογια, βιοτικο επιπεδο, ειρηνη (ολιγον αιματηρη) αλλα ισχυρη, επαρκεια ενεργειας, διεθνες κυρος. Αρνητικα. Τρομοκρατια, μονιμη στρατιωτικη θητεια, μονιμη ημι-εμπολεμη κατασταση..
2)Βιλαετι Τουρκιας. Θετικα. Μονιμη ειρηνη, αριστη αμυνα, διεθνες κυρος,επαρκεια ενεργειας, κοντινες συνηθειες με γειτονες Μικρας Ασιας (Κωνσταντινουπολη, παραλια), επιλυση Κυπριακου, ολη η Αν. Μεσογειος δικη μας. Αρνητικα. Αναγκη μεριμνας να μην εισέλθουν εντος οι γκριζοι λυκοι, αρχικη μειωση βιοτικου επιπεδου, μεγαλες διαφορες με Τουρκομανους Ανατολιας..

Νομιζω οτι οι παραπανω λυσεις λυνουν το προβλημα της συγχρονης Ελλαδος. Οσο για τους Ελληνες που αγαπουν την πατριδα με υγιη τροπο, θελουν ειρηνη, θελουν να μιλουν Ελληνικα, να φοιτούν σε καλα Ελληνικα σχολεια, με υψηλο βιοτικο επιπεδο, θελουν επαφη με αλλους πολιτισμους αλλα και διατηρηση Ελληνικης κουλτουρας προτεινω μαζικη μεταναστευση και συνένωση με ομογενεια Αμερικης, Αυστραλιας, Καναδα.
Βλεπετε αλλη λυση?
Βλεπετε να αλλαζουμε σαν λαος ?
Βλεπετε να μονιαζουμε ?
Βλεπετε να συμφωνούμε ?
Βλεπετε να εχουμε κοινη λογικη ?
Βλεπετε να εχουμε αφησει πισω την ακραια κομματικοποιηση ?
Βλεπετε να δεχομαστε για υπεύθυνους των δεινων μας και τους εαυτους μας ?
Βλεπετε να μην βλεπουμε την εκαστοτε κυβερνηση σαν μπαμπακα στα δυσκολα ?
Βλεπετε να εχουμε ευγενεια ψυχης και ηθος ?
ΥΓ
……Παρολα αυτα ας το παλέψουμε για αλλη μια φορα, για να τους μπαινουμε στο ματι.

Nikolaos

Όταν είχα προ καιρού γράψει εδώ περί ψευδοκράτους, όρμησαν κάποιοι να με φάνε.

Επειδή είμαι λειτουργός του, και “δεν δικαιούμαι να ομιλώ”.

Μόνο που εγώ εκπληρώνω ευόρκως τα καθήκοντά μου, κατά τρόπο εμπειρικώς επαληθεύσιμο: Δυο μαθητές μου είναι καθηγητές Νομικής, τουλάχιστον 25 άριστοι πολιτικοί δικαστές και ισάριθμοι άριστοι διοικητικοί δικαστές, ένας διευθυντής δικαστικού τράπεζας, και αντίστοιχους αριθμούς έχουν δεχθεί με προσωπικές μου συστάσεις πανεπιστήμια όπως NYU, Cambridge, Oxford, UCL, Μόναχο, Χαϊδελβέργη, Τυβίγγη, Freiburg, Σορβόννη, Λουβαίν κλπ. Συν αναρίθμητοι εξαιρετικοί δικηγόροι, πολλοί σε διεθνή δικηγορικά γραφεία στις μεγαλύτερες μητροπόλεις του κεφαλαίου. Ελληνόπουλα που μου ήρθαν από τα σχολειά μας. Παιδιά υπαλλήλων, παιδιά εμπόρων, παιδιά μεροκαματιάρηδων. Όχι γεννημένα με αργυρό κουτάλι στο στόμα.

Άλλοι πάλι όχι. Δεν εκτελούν ευόρκως τα καθήκοντά των.

Επομένως:

Ύψιστη επιταγή του πατριωτισμού η αναζήτηση της αλήθειας και ο στιγματισμός της ανεπάρκειας.

Αν θεωρούμε την ανεπάρκεια ανεκτή, σημαίνει ότι θεωρούμε και το ενδεχόμενο του μελλοντικού εξανδραποδισμού μας ανεκτό.

Είμαστε Ταϊλάνδη. Ναι, το γνωστό αρχαίο και πολυπληθές βασίλειο του Σιάμ, με τον βασιλιά που κυκλοφορεί με τον μισό κώλο απέξω, με χαμηλοκάβαλα, crop-top και σαγιονάρες στους δρόμους και στα πολυκαταστήματα του Μονάχου (όπου περνά 9 μήνες το χρόνο διότι … του αρέσει) με τη γκομενίτσα του παρέα, που κάνει την σωματοφύλακά του πτέραρχο και αναγκάζει τη γυναίκα του να την προσκυνήσει … που έχει, αυτός και η πέριξ του διεφθαρμένη φάρα, ιδιοκτησία τη χώρα …. που έχουν τη μεγαλύτερη ποικιλία ελικοπτέρων επί Γης, από Sikorsky S-58 του πρώιμου Βιετναμικού Πολέμου με turboshaft ως ό,τι πιο νέο υπάρχει, και όταν έρχεται η ώρα του D-check απλώς παίρνουν νέα.

Είμαστε και Βενεζουέλα προ Τσάβες (όχι ότι ήταν καλύτερο κουμάσι αυτός …), και πάλι με ζηλευτό στόλο όλων των τύπων ελικοπτέρων της παγκόσμιας παραγωγής.

Μπράβο, κ. Καραϊωσηφίδη! Σήμερα ένοιωσα περήφανος που στηρίζω αυτό το λαμπρό, έγκριτο, ανεξάρτητο βήμα με όλες τις μικρές μου δυνάμεις! Σας βγάζω το καπέλο.

Ατυχώς, όσοι από μας στηρίζουμε τις δόκιμες, γνώριμων και οικονομικών διαδικασιών συντήρησης επιλογές ιπταμένων μέσων, δεχόμαστε συχνά τον ψόγο ότι ελαυνόμεθα από ιδεολογικά ελατήρια, ήτοι τη συμπάθεια προς τις ΗΠΑ.

Γνωρίζουμε ότι τα δόντια της Ελλάδος δεν είναι για πολυέξοδα μέσα. Ότι θα καθηλωθούν.

Το Sherman κέρδισε τον πόλεμο, όχι το Panther, ούτε το Tiger, που ήθελε τρία βαρέα ημιερπυστριοφόρα για να ρυμουλκηθεί!

Την ειρήνη και τον πόλεμο τους κερδίζουν μέσα που λειτουργούν. Που λειτουργούν με τα διαθέσιμα κονδύλια, όχι με ιδεατά, ανύπαρκτα κονδύλια ενός παχέος πορτοφολιού που δεν υπήρξε ποτέ. Και αν υπήρξε χρησιμοποιήθηκε για να δώσει ο “Γέρος της Δημοκρατίας” αστρονομικές προεκλογικές αυξήσεις στους Δ.Υ., για να χαρίσει η Χούντα τα αγροτικά δάνεια και να δώσει δανεικά και αγύριστα στη μισή Ελλάδα, για να κάνει ΑΜΚ ο Καραμανλής σε δημευμένες ιδιωτικές περιουσίες, για να διπλασιάζει τους ΔΥ ο Ανδρέας Παπανδρέου, για να μονιμοποιήσει 250.000 συμβασιούχους ο Κώστας Καραμανλής και να δίνει αυξήσεις 6% το χρόνο από έλλειμμα …

Όσο για τους εισαγγελείς, τους οποίους φίλοι καλούν σε επέμβαση, αν δεν αλλάξουν μυαλά, καλύτερα ας μείνουν στα ενδιαφέροντά τους (καταργήθηκε και το αξιόποινο της “εξύβρισης των θείων”, βάσει του οποίου είχαν ασκηθεί διώξεις για χιούμορ περί τους λογής “γέροντες”, οι οποίοι είναι βέβαια “θεία” στη διαδεδομένη πλέον φρικτή αίρεση και παραθρησκεία …).

Διότι την τελευταία φορά που ανακατώθηκαν εισαγγελείς στην εθνική άμυνα, προφυλάκισαν τον Υπουργό χάριν στον οποίον υπήρχε στις δύο κρίσεις του 2020 ακόμη Πολεμικό Ναυτικό, και μάλιστα επειδή έκριναν (ως προδικαστικό ζήτημα ξεπλύματος) ότι ήταν απιστία το φρεσκάρισμα έξι φρεγατών, που άλλως θα ακινητούσαν.

Δεν υπάρχει σωτηρία, αφήστε το …

koukouroukou

Ε, τώρα γίνεται να μην γραφεί και ένα “Ωραίος ο Φαίδων” ?

Hello Greece

Από το κείμενο είναι λογικό να διερωτάται ο οποιοσδήποτε:
Υπάρχει κάτι που έγινε σωστά τα τελευταία 15 χρόνια; ή απλά όλα κρύβονται μονίμως κάτω από το χαλί;
Τελικά τα νέα ελικόπτερα κρύβουν κάτω από το χαλί την πλήρη εγκατάληψη στην τύχη τους των Super Puma!
Παίρνω το θάρρος και βλέποντας τα προβλήματα με μια ποιό ευρεία και πλατιά ματιά διερωτόμαι:
Μπορεί να θεωρηθεί αύτη σαν μια πάγια πρακτική που θα επιτρέψει σε μια χώρα να αντιμετωπίζει «φουρτούνες»; Αυτό, γιατί δεν είναι πάντα δυνατό να λύνονται όλα, βάζοντας βαθειά το χέρι στην τσέπη την τελευταία στιγμή, απαιτώντας ετοιμοπαράδοτο υλικό και υπηρεσίες, πληρώνοντας το βαρός σε χρυσάφι! Ούτε η πολιτική έχει την μαγική ράβδο να το πετύχει μονίμως κάποια στιγμή τα χρήματα θα τελειώσουν ή θα απαντήσουν «δεν..»!
τίθεται πλέον σοβάρα το θέμα της ακαδημαϊκής και της τεχνοκρατικής ανεπάρκειας μέσα στον κρατικό μηχανισμό, σε ιθύνοντες και υπεύθυνους οι οποίοι κατέχουν μια «θέση» και που επικουορύν τους ηγετες στις αποφάσεις τους: Να επιτρέπουν στον οποιοδήποτε ηγέτη να μπορεί να βασίζεται σε αυτούς και να λαμβάνει αποφάσεις με βάση μια διαδικασία λήψης αποφάσεων η οποία να βασίζεται σε αμιγώς τεχνοκρατικά συστήματα τα οποία έχουν ενσωματώσει και την εμπειρία από το παρελθόν περιορίζοντας το «λάθος» σε όλες τις μορφές του.
Ο λεγόμενος «σχεδιασμός» πάσχει. Πάσχει ακριβώς από αυτές τις ελλείψεις και κενά.
Δεν έχει σημασία πλέον ποιός είναι στο «τιμόνι» της οποιασδήποτε «θέσης» αλλά η αδυναμία του να πραγματοποιήσει τα ποιό βασικά και απλά πράγματα.
Τα Τέμπη, η ΕΑΒ, το Μάτι, τα C130, τα P3H, τα Super Puma, τα προβλήματα με τις πυρκαγιές μέχρι χτες και σήμερα με τα έντονα κλιματικά φαινόμενα, συνθέτουν και δημιουργούν μια πολύ άσχημη εντύπωση για τις δυνατότητες και την θέληση της Ελληνικής Πολιτείας να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις πολλού πριν συμβεί το «κακό». Δεν είναι ότι το προσωπικό σε ευρεία βάση δεν προσπαθεί να περιορίσει τις ζημιές όταν συμβεί μια καταστροφή ή κάτι το ανάλογο, αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό, αλλά είναι άλλο, κάτι το ριζικά διαφορετικό.
Τόσο πολύ το «ωχ αδερφέ, δεν βαριέσαι;! … μήπως θα συμβεί και κάτι;!» έχει επηρεάσει αρνητικά πολλούς που είτε είναι μέλη του κρατικού μηχανισμού ή ακόμη και της πολιτικής ηγεσίας;! Γιατί ακόμη και αυτό, μπροστά στα όσα έχουν συμβεί, πλέον αποκτάει ένα ιδιαίτερο ειδικό βάρος και βοηθάει την επιλογή του «… κάτω από το χαλί».
Μπορεί λοιπόν μια χώρα να έχει μέλλον με ανάλογη νοοτροπία και μυαλά; Μήπως πλέον είναι καλύτερα να μπει μια επιγραφή «ΤΕΛΟΣ» και όλοι να στραφούμε σε μια άλλη γεωγραφική περιοχή του πλανήτη που τα πράγματα λειτουργούν καλύτερα και οι «άνθρωποι» αποδεικνείονται άνθρωποι; Γιατί ακόμη και το δραματικό γεγονός με το (ακατανόμαστο) πλοίο στον Πειραιά, δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες ακόμη και εκεί που δεν περιμέναμε ότι θα συμβεί.
Μετά πάλι θα φταίνε οι ξένοι;
Κρίμα.

M.L.

Δεν κάνει γι’ αυτή τη δουλειά (ούτε αυτό) το παιδί.

Γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;

KBTHUNDER

Έχουν δοθεί τόσα δις και πετάνε λιγότερο από 10 ελικόπτερα …
Γιατί πιστεύω ότι η μόνη λύση είναι η απόλυτη ομοιότυπια ένα ελικόπτερο για ναυτικό, αεροπορία, αεροπορία στρατού , πυροσβεστική , έκαβ λιμενικό και πολιτική προστασία. .

Hermes_w

Και κάτι άλλο αγαπητέ Φαίδων.
Βλέποντας τα βίντεο με τις διασώσεις πολιτών διέκρινα τα εξεις:
Στο βίντεο με την αποβίβαση διασωθέντων από το Super Puma του Πυροσβεστικού Σώματος, υπήρχε διασώστης του ΠΣ με ανοιγμένα τα χέρια καθολητην διάρκεια της αποβίβασης, προκειμένου να εμποδίσει την τυχόν πρόσβαση στο ουραίο στροφείο που ήταν εν κινήσει. Επίσης κάθε ένας που έβγαινε από το ελικόπτερο συνοδεύονταν από διασώστη του ΠΣ. Άψογη εφαρμογή των κανονισμών για να μην δούμε και άλλους αποκεφαλισμούς σαν αυτόν που έγινε με τον 20χρονο Βρετανό τουρίστα. Υπόθεση που μάλλον η Επιτροπή Ατυχημάτων κάνει γαργάρα.
Αντίθετα όσοι έβγαιναν από το άσπρο Bell212 της γνωστής εταιρείας που μισθώνει μέχρι και μαχαιροπίρουνα στο ΠΣ ήταν χύμα στο κύμα.

Doriskos07

Κυβέρνηση με πλειοψηφία από το 19 κ έχει μέχρι το 27,κ δε μπορεί να κάνει έναν διαγωνισμό για fos από ελικόπτερα μέχρι τεθωρακισμένα εκτός αν είμαστε στα δικαστήρια κ με τους Γάλλους δικαιολογίες για να μην κάνουν τίποτε,αν δε το 20 δεν φτάναν κοντά σε πόλεμο ούτε ραφαλ fdi η ακόμα κ της αμ.φρεγατες από τα λιντλ,τα βλέπεις κ στο μεταναστευτικό ίδιο πρόγραμμα με ΣΥΡΙΖΑ απλά δε λένε ότι λιαζονται κ φοράν γραβάτα. Δυστυχώς η φιλοπατρια έχει αντικατασταθεί από την φιλοτομαρια την οποία διακατέχει κ την σημερινή κυβέρνηση. Δυστυχώς δεν μπορούν να κάνουν το αυτονόητο δηλαδή την συντήρηση των υπαρχόντων υλικών κ το μόνο που κάνουν πολιτικοί κ στρατιωτικοί είναι να φωτογραφίζονται με οπλικά συστήματα,κ από κάτω να χοροπηδούν σαν 5χρονα οι πολίτες η ενοιοτε να πετάνε την πιπίλα ο ένας στον άλλον γιατί είναι ευρωπαϊκό η αμερικανικό.

fga

Το επίπεδο των ενόπλων δυνάμεων σχεδόν πάντα αντανακλά το επίπεδο της χώρας. Είμαστε μια χώρα τριτοκοσμική. Οι ένοπλες δυνάμεις μας βασίζονται στην λέξη ήρωας. Αυτό όμως πλέον είναι ξεπερασμένο. Πλέον οι σύγχρονες ένοπλες δυνάμεις βασίζονται στις λέξεις σχεδιασμός, εκπαίδευση, υποστήριξη. Ένας πολεμάει 3-5 τον υποστηρίζουν. Γι αυτούς ο ΕΣ ακόμα και σήμερα χρησιμοποιεί υποτιμητικά την λέξη βοηθητικός. Από εκεί και πέρα η ΠΑ πρέπει να επαναφέρει οπουδήποτε το εργοστάσιο βάσης. Η ΕΑΒ να παραμείνει μόνο για να εκσυγχρονίζει και να φτιάχνει με διεθνείς σύμβασης εξαρτήματα. Φυσικά πρέπει και οι στρατηγοί κάποια στιγμή να χτυπήσουν το χέρι στο τραπέζι. Οι πολιτικοί το μόνο που νοιάζονται είναι ότι πουλάει σαν είδηση. Κανένας δεν ασχολείται με την στολή και το όπλο του στρατιώτη. Κανένας για το αν υποστηρίζονται τα πλοία και τα αεροσκάφη, κανένας για το ταπεινό RM70, όλοι όμως ασχολούνται με τα άοπλα rafale, τα άοπλα ΦΟΥ35. Αυτό πουλάει σαν είδηση αυτό θα αγοράσουν οι πολιτικοί. Και όταν θα έρθει ο πόλεμος θα διαπιστώσουν όλοι ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός. Οι ΕΔ πλέον έχουν μεγάλο ποσοστό αποτυχίας στο να ανταποκριθούν στον ρόλο τους. Πρέπει να γίνουν τεράστιες αλλαγές.

Alcibiades

Ούτε super puma, ούτε super cougar.
Μια κιβωτό χρειαζόμαστε.
Να μπούμε όλοι μέσα να σωθούμε.

pastourman

Τι εξοργιζεστε; Μηπως ζουσατε τα προηγουμενα χρονια σε μια Ελλαδα σουηδικου τυπου και τωρα πεφτετε απο τα συννεφα; Το παραπανω φαινομενο ειναι γνωστο, παγιωμενο και συνηθες σε οσους εχουν επαφη με δημοσιο υλικο που απαιτει συντηρηση. Οταν εχω υπηρεσιακα μηχανακια που απαιτουν συντηρηση των εξευτελιστικων 100-200 ευρω το διμηνο και ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΠΟΥ ΤΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΣΑΠΙΖΟΥΝ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ τοτε αναλογικα τι να σκεφτω για ελικοπτερα κτλ; Να λεμε ενα τεραστιο ευχαριστω στους τουρκους που μας σπρωχνουν να εχουμε ενα τμημα της τακτικης πολεμικης αεροποριας οπως πρεπει τουλαχιστον…

kyrNG

“Για να σας βγάλουμε από την απορία η διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων της 384ΜΕΔ κινείται -δυστυχώς- σε κοντινά επίπεδα, που είναι επίσης γνωστό εδώ και μια τουλάχιστον δεκαετία”

Τελικά μας έλυσε την απορία το χθεσινοβραδινό άρθρο της Καθημερινής

kazabubu

Αγαπητη ‘ΠΤΗΣΗ’ μήπως είναι καιρός να ξανακάνετε ένα άρθρο για αυτά τα περίφημα ελικόπτερα του Λιμενικού τα οποία με εξαίρεση τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν τα έχουμε δει να πετάνε ποτέ….

zap

Εαν βγει ποτε στο φως το ποσο σε χρηματα που χρειαζεται η Ελλαδα για να στρωσει ολα τα κακως κειμενα θα τρομαξει και ο Θεος ο ιδιος.

Η απελπισια μου ειναι μεγαλη, πριν καποια χρονια ειχα ξεκινησει να σχολιαζω βαζοντας στο τελος την εκφραση “ρε 100 χρονια μνημονιααα”

γιατι μας αξιζουν, γιατι δεν αξιζουμε τιποτα καλυτερο, γιατι ειναι και μορφη τιμωριας και μορφη μαζοχισμου (αφου αν θελεις και μπορεις, ξεφευγεις) γιατι ειχαμε μεγαλη ιδεα για τον εαυτο μας και γιατι δεν μας εχει φυγει. Γιατι δεν μπορουμε να χωρισουμε 2 γαιδαρων σανο αλλα θελουμε να ειμαστε μεγαλο ευρωπαιοι …

Κυριοι.. να λεμε μερικες αληθειες. Που ειναι τα εναερια μεσα ρωταει το αρθρο. Να πω και μερικα αλλα..γενικα οχι για την περιπτωση

Που ειναι η αστυνομια; Εχει οχηματα, εχει εκπαιδευση, εχει μορφωμενα στελεχη; Εχει μεσα;
Που ειναι η πυροσβεστικη; τα νεα της οχηματα, τα νεα δογματα, ο εξοπλισμος του μεσου πυροσβεστη
Που ειναι το ΕΚΑΒ; Εχετε δει ασθενοφορο στην βορεια ευρωπη; πως ειναι; Τι κουβαλα μεσα; Ποσα ειναι;
Που ειναι η δημοσια διοικηση; Τα κτηρια της; οι υπαλληλοι της, το πως σου μιλουν, τι ικανοτητες εχουν, τι πρεπει να κανεις για να φερεις σε περας μια υποθεση.
Τα νοσοκομεια;
Τα αεροδρομια;
Τα ταξι;
Τα πεζοδρομια;
οι δρομοι;
οι σηματοδοτες;
οι στασεις του λεωφωρειου;
Τα γ$%^%ενα σκουπιδα, που πουθενα στην βορεια ευρωπη δεν εχω δει τετοιο χαλι με τα σκουπιδια …πουθενα!!

Οι κοινωνιες φαινονται απο τα μικρα πραγματα και διαλαλουν το ειναι τους με τα μεγαλα…

Η Ελλαδα θελει ενα τρις χρημα να ρεει ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ για επισκευες και μερεμετια για να ερθουμε στο ιδιο επιπεδο με αλλες χωρες της ευρωπης…

Αύτο ειναι να δουλευουμε 20 χρονια και να μην τρωμε … και επειδη αυτο δεν γινεται…
Καλυτερα να τα παρατησουμε, να φυγουμε απο εδω, να το κλεισουμε το μαγαζι, να κατεβασουμε ρολα..
Ετσι και αλλιως η Ελλαδα δεν μεγαλωνει πληθυσμιακα.. το αντιθετο μαλιστα…

Σε λιγες δεκαετιες η Ελλαδα θα ειναι μικροτερη πληθυσμιακα απο μεγαλες μητροπολεις του κοσμου (ηδη ειναι εδω που τα λεμε) …οποτε ας ζητησουμε με ευγενεια να ανταλλαξουμε τωρα την Ελλαδα με μια αγονη περιοχη των ΗΠΑ διπλα σε τιποτα ιθαγενεις, να μας βαλουν και εμας σε reservation, να εχουμε και εμεις το συνταγματικο δικαιωμα να φερουμε οπλα, να φυγουν οι μισοι Ελληνες να πανε στο Χολυγουντ που εχουν ψωνιο ετσι και αλλιως και οι αλλοι μισοι να αλληλοσκοτωθουν να τελειωνουμε με αυτο το κουρασμενο κεφαλαιο της ανθρωπινης ιστοριας, που του δοθηκαν τοσες ευκαιριες και τις πεταξε ολες.

Κουρασαμε τον κοσμο με το ποιοι ειμαστε και δεν παει αλλο.

FilipposGR

Οι αριθμοί των ελικοπτέρων, όπως και όλων των συστημάτων που διαθέτουμε, στα χαρτιά είναι επαρκείς. Στην πράξη η διαθεσιμότητα τους είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αυτά για κάποιους που οραματίζονται Ναυτικά με 50 μονάδες κρούσης, Αεροπορίες με 200 μαχητικά και Στρατούς με 1500 άρματα!

Manolis

Παλι η προηγουμενη κυβερνηση Τσιπρα θα φταιει. Και αν αυτη δεν υπηρχε, θα επρεπε να την εφευρουμε…

ndial

Ουτε SAR σε ικανους αριθμους πτητικων μεσων ρε “λεβεντες” του κρατους; Με 1,2,3 (αντε 4 απο το απογευμα και μετα) ελικοπτερα; Αιντε και ειδαμε λειτουργικο ενα Super PUMA της ΠΑ, ενα της Πυροσβεστικής και ενα S70 του ΠΝ να επιχειρουν εχθες (πρωι ή απογευμα, ποσως ενδιαφερει), και ενα Bell απο ιδιώτη… Αυτα ειναι τα άμεσα διαθεσιμα για να αντιμετωπιστουν οι κρισεις αυτου του επιπεδου;

Αλλα για φαντασου…εδω και εναν χρονο “σκοτωνονται” ΣΞ, ΠΝ με ΠΑ αν το κόπτερο θα ειναι Ιταλικο ή Αμερικανικο (ειτε για SAR ειτε για CSAR ειτε both), και περα βρέχει… (στην κυριολεξια)… Oοοοπτε και αν… Με το πασο σας κυριοι (πολιτικοί και στρατιωτικοι υπευθυνοι των … αποφασεων προμηθειας – δεν ομιλω για εκεινους τους ηρωες που επιχειρουν ηδη σε τετοιες καταστασεις με τα υπαρχοντα πτητικα μεσα).

Και για να μην ξεχνιομαστε: η Πυροσβεστική έχει δυο Super Puma, ενώ η ΠΑ έχει 12. ΝΑ ΤΑ ΕΧΕΤΕ ΠΕΝΑ ρε, με FOS κτλ, να τα εχετε ΠΡΙΓΚΊΠΙΣΣΕΣ και οχι μπιμπελο στα υποστεγα! Νισαφι…

D1m

Συγχατηρήρια για το άρθρο σας. Πολύ σωστά τα λέτε, δια της πλαγίας οδού σε ένα ελικόπτερο ιδιωτικής εταιρείας με ούτε καν Ευρωπαικό Νηολόγιο του εγχωρείται το δικαίωμα να εκτελεί έρευνα-διάσωση εντός Ελληνικού FIR. Η ΥΠΑ κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, η Πυροσβεστική κάνει τα στραβά μάτια, το ΓΕΕΘΑ είναι αναρμόδιο και στο πρώτο συμβάν, όπως πάλι σωστά επισημαίνετε, όλοι θα κοιτιώνται μεταξύ τους για το ποιός αποζημιώνει ποιόν. Μάλλον θα είμαστε πάλι όλοι εμείς τα κορόιδα, διότι αυτοί που εγκρίνουν αυτά τα αίσχη θα βρίσκονται με σύνταξη σπίτια τους ….περίπου όπως στα Τέμπη.

NikolakiEfentis

Ο περισσότεροι από εμάς αντιληφθήκαμε γρήγορα την κατάσταση με τα SAR ε/π, με το που προβλήθηκαν οι πρώτες διασώσεις.

Τα ερωτήματα που αναφέρετε κύριε Καραϊωσηφίδη, τα είχαμε εκφράσει πολλοί από εμάς στα πρόσφατα άρθρα για την, εντελώς ακατανόητη σ’ εμάς τους απέξω και ξανά άνευ διαγωνισμού, αξιολόγηση των Α139 και Blackhawk από την ΠΑ, για SAR κι «ολίγον(…)» CSAR. Όμως επισημαίνω πως τότε δεν είχατε εκφράσει αυτά τα ερωτήματα.

Προσωπικά, θα επαναλάβω για μια ακόμη φορά, πως τα γεγονότα αναδεικνύουν την ανάγκη,

(i) για μεγάλα ε/π, αλλά και

(ii) για ένα πλοίο σαν το RFA Argus για κεντρική διαχείριση διασωθέντων και τραυματιών.

Τα ίδια είχα αναφέρει και μετά την αποστολή της ΠΑ στο Σουδάν.

Είναι προφανές πως το Ελληνικό κράτος πρέπει «να τα βρει με τον εαυτό του» ΚΑΙ σε αυτό τον τομέα, δεν είναι δυνατό να βγάζουμε άχρηστα ε/π όπως τα ΑΒ212, Dauphin, Super Puma, A109, που τα χρησιμοποιεί όλος ο πλανήτης και να θέλουμε να αγοράσουμε κι άλλα που σχεδόν σίγουρα σε λίγα χρόνια θα απαξιωθούν κι αυτά γιατί έχουμε «αλλεργία» στις FOS.

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αντιστράτηγος ε.α. Ιπ. Δασκαλάκης: Περί συνθημάτων, ηθικού, παρελάσεων και προς πόλεμον προετοιμασίες

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών Η φετινή στρατιωτική παρέλαση της 25ης Μαρτίου προσέλκυσε τα φώτα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

2
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Απριλίου 1940: Επιχείρηση «Άσκηση στον Βέζερ», οι...

1
Ο Γερμανικός Στρατός εισβάλει και καταλαμβάνει ταυτόχρονα τη Δανία και τη Νορβηγία στην αρχή του Β' Παγκοσμίου πολέμου. Η επιχείρηση προετοιμάστηκε καθώς οι Βρετανοί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Publisher and journalist Kostas Kavvathas dies at 86

Publisher and journalist Kostas Kavvathas, known for creating the leading magazine for cars '4 Trochoi' and PTISI, died on Wednesday aged 86.Kavvathas was born...

Αντιστράτηγος ε.α. Ιπ. Δασκαλάκης: Περί συνθημάτων, ηθικού, παρελάσεων και προς πόλεμον προετοιμασίες

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών Η φετινή στρατιωτική παρέλαση της 25ης Μαρτίου προσέλκυσε τα φώτα...

ΕΑΒ: Ενισχύει τον στόλο της Π.Α. με την παράδοση ακόμη ενός C-130

Η ΕΑΒ παρέδωσε με επιτυχία στις 14.03.2025 ακόμη ένα μεταγωγικό Α/Φ C-130 έπειτα από πραγματοποίηση εργασιών εργοστασιακής συντήρησης (PDM), συμπεριλαμβανομένων και εκτεταμένων δομικών επισκευών.Το...