7.9 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗSavoia-Marchetti SM.91: To υπαρκτό-ανύπαρκτο μαχητικό της Regia Aeronautica

Savoia-Marchetti SM.91: To υπαρκτό-ανύπαρκτο μαχητικό της Regia Aeronautica

- Advertisement -

Ήταν πριν ακόμη από την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, το 1938, όταν η Ιταλική Βασιλική Αεροπορία (Regia Aeronautica) φιλοδοξούσε να εντάξει στο στόλο της ένα καινούριο βαρύ μαχητικό πολλαπλών ρόλων και συγκεκριμένως συνοδευτικού βομβαρδιστικών, αναχαιτιστικού, ελαφρού βομβαρδιστικού και γρήγορου αναγνωριστικού. Ανταπόκριση υπήρξε μόνο από ιταλικές αεροναυτικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και τη Savoia-Marchetti.

H πρόταση της τελευταίας αφορούσε ένα τριθέσιο αεροσκάφος με διπλή ουρά. Αυτό ήταν το SM.88, όπου θα τροφοδοτείτο από δύο γερμανικούς υδρόψυκτους Daimler-Benz DB 601 ανάστροφης διάταξης V12. Οι πρώτες δοκιμές είχε οριστεί για το επόμενο έτος, αλλά ούτε οι σύμμαχοι Γερμανοί ήταν πρόθυμοι να προσφέρουν τους κινητήρες τους (τους οποίους χρειάζονταν για δικά τους τρέχοντα προγράμματα), ούτε οι Ιταλοί επιθυμούσαν να παρεκκλίνουν από τη δέσμευσή τους να χρησιμοποιούν τα αντίστοιχα του είδους, Messerschmitt Bf 110.

Τρία χρόνια αργότερα, το 1941, η ιταλική φιλοδοξία επανήλθε στο θέμα με ανακοίνωση προδιαγραφών και επίσημη προκήρυξη διαγωνισμού. Οι ανάγκες όμως τώρα μεταβλήθηκαν, ζητώντας ένα δικινητήριο μαχητικό μακράς εμβελείας με βαρύ οπλισμό. Η Caproni Aeronautica Bergamasca ανταποκρίθηκε με το Ca-380 Corsaro, ενώ η Savoia-Marchetti με δύο projects, τα SM.91 και SM.92. Και τα δύο στηρίζονταν αρκετά στον αρχικό σχεδιασμό του SM.88, αλλά οι κινητήρες Fiat RA-1050 RC.58 Tifone προσαρμόστηκαν τώρα στις νέες απαιτήσεις (αυτοί αποτελούσαν την ιταλική έκδοση, κατόπιν γερμανικής αδείας, των δωδεκακύλινδρων Daimler-Benz DB 605Α, που χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον μεταξύ του 1942 και 1945 για τα Messerschmitt Bf 109, Bf 110 και 210C). Το προσωπικό μειώθηκε κατά ένα μέλος, ενώ για τον οπλισμό είχαν προταθεί έξι ρυγχαία πυροβόλα MG151 των 20 χιλιοστών και ένα μονό οπίσθιο πολυβόλο.

Η εμβέλεια θα άγγιζε τα 1.000 μίλια (με χωρητικότητα 1.600 λίτρων καυσίμου και δυνατότητα επιπροσθέτων διακοσίων με δύο συμπληρωματικές δεξαμενές στις πτέρυγες), ενώ η ταχύτητα υπολογιζόταν να έφτανε τα 395 μίλια την ώρα.

Χαρακτηριστικό του SM.92 που προτάθηκε από τη Savoia-Marchetti είναι η απουσία κεντρικής ατράκτου με το κόκπτιτ τοποθετημένο στον αριστερό βραχίονα της επίσης διπλής ουράς

Οι μηχανικοί της Savoia-Marchetti επέμειναν στον αρχικό σχεδιασμό με τα ατρακτίδια των κινητήρων να αποτελούν το μπροστινό τμήμα των δύο πλευρικών ατράκτων που κατέληγαν σε διπλό ουραίο και κοινό οριζόντιο σταθεροποιητή. Τα καθίσματα του πληρώματος ήταν με πλάτη το ένα προς το άλλο στη καμπίνα τοποθετημένη στο κέντρο της κοντής κεντρικής ατράκτου. Οι ευθείες πτέρυγες κατέληγαν σε στρογγυλεμένες άκρες και στηρίζονταν σε συμβατικό σύστημα προσγείωσης. Το αεροπλάνο ήταν εξ ολοκλήρου μεταλλικό για μέγιστες αποδόσεις ανεξαρτήτως κόστους.

Έφερε οπλισμό πέντε εμπρόσθιων γερμανικών πυροβόλων MG151 (τρία στο ρύγχος και από ένα κοντά στη βάση κάθε πτέρυγος) και ενός αμυντικού ιταλικού πολυβόλου Breda-SAFAT των 12,7 χιλιοστών. Είχε επίσης δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων βομβών, των 100 έως 160 κιλών εκάστη, ή μιας του μισού τόνου ή μιας τορπίλης. Οι υδρόψυκτοι Alfa Romeo των 1.475 ίππων προσέφεραν ταχύτητα των 363 μιλίων την ώρα και ανώτατο υψόμετρο τα 35.500 πόδια με ταχύτητα ανόδου τα 2.660 πόδια ανά λεπτό. Κάποια στιγμή οι Ιταλοί είχαν σκεφτεί και την τροφοδοσία του από τους Rolls-Royce Merlin της σειράς 620, που απέδιδαν 1.300 ίππους έκαστος, αλλά η πρόταση δεν κατέληξε πουθενά. Το αεροσκάφος είχε μήκος στα 13,25 ενώ το άνοιγμα πτερύγων έφτανε τα 19,7 μέτρα.

Πέταξε για πρώτη φορά στις 11 Μαρτίου του 1943 από το σμηναγό Aldo Moggi στο Vergiate της Βορείου Ιταλίας. Τα τεστς διήρκησαν περί τις 27 ώρες συνολικά κατά τους επόμενους μήνες. Οι επίσημες δοκιμές του όμως στην Guidonia, κοντά στη Ρώμη, δε ξεκίνησαν ποτέ, γιατί δεν είχαν ακόμη συμπληρωθεί τα προπαρασκευαστικά στάδια. Τα μοναδικά δύο πρωτότυπα έπεσαν στα χέρια των Γερμανών και εστάλησαν, τον Οκτώβριο του ιδίου έτους, στο κέντρο ερευνών της Luftwaffe. Του πρώτου οι τύχες αγνοούνται ολοσχερώς, αλλά οπωσδήποτε δεν επιβίωσε. Οι Γερμανοί ξεκίνησαν δοκιμές με το δεύτερο πρωτότυπο (το οποίο παρέλαβαν ημιτελές. Αυτό ήταν σχεδόν αντίγραφο του SM.88 με αρκετά περιορισμένες τροποποιήσεις), οι οποίες συνεχίστηκαν μέχρι τον Ιούλιο του 1944. Κατόπιν καταστράφηκε κατά τους βομβαρδισμούς της συμμαχικής αεροπορίας.

Το SM.91 με ναζιστικά διακριτικά επί Γερμανικού εδάφους

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

48
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιανουαρίου 1951: Μάχη του Βίνχ Γιέν, η...

0
Το 1951 ο πόλεμος στην γαλλική Ινδοκίνα βρισκόταν σε κρίσιμο σημείο. Παρά την φαινομενική αριθμητική επάρκεια του Γαλλικού Εκστρατευτικού Σώματος της Άπω Ανατολής (190.000,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Saab Project 2107, πως θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί το μαχητικό Gripen!

Το Saab Project 2107, αν και όχι ευρέως γνωστό ή επίσημα αναγνωρισμένο από τη σουηδική εταιρεία, έχει γίνει εδώ και αρκετά χρόνια αντικείμενο συζητήσεων...

Boeing Global Patrol Aircraft, ένα σχέδιο για ναυτική επιτήρηση από τη στρατόσφαιρα

Το Boeing Global Patrol Aircraft (GPX) ήταν ένα φιλόδοξο σχεδιο που χρηματοδοτήθηκε από το Γραφείο Ναυτικής Έρευνας (Office of Naval Research, ONR) των ΗΠΑ,...

Ka-50-2 Erdogan, όταν η Kamov διεκδίκησε τον τουρκικό διαγωνισμό για επιθετικό ελικόπτερο

Το Ka-50-2 Erdogan (Γεννημένος Μαχητής) ήταν ένα επιθετικό ελικόπτερο που αναπτύχθηκε από την ρωσική εταιρεία Kamov σε συνεργασία με την ισραηλινή IAI (Israel Aerospace...