23.1 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΆγιε μου Βασίλη, για φέτος φέρε μου μια Μοίρα F-35...

Άγιε μου Βασίλη, για φέτος φέρε μου μια Μοίρα F-35…

- Advertisement -

 
H πρόσφατη συνέντευξη Μητσοτάκη στο κυριακάτικο ΒΗΜΑ, επανέφερε στην αμυντική συζήτηση το θέμα των F-35
Στις 7 Ιανουαρίου θα επισκεφθείτε τον Λευκό Οίκο. Τι προσδοκάτε από αυτή την συνάντηση με τον Ντόναλντ Τραμπ;
«Η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Η Ελλάδα είναι αξιόπιστος σύμμαχος της Αμερικής και περιμένω αυτό να επιβεβαιωθεί όχι μόνο με λόγια, αλλά και με πράξεις. Μπορούμε να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο την αμυντική μας συνεργασία, παραδείγματος χάριν στον τομέα των drones. Και θα ξεκινήσουμε επίσης τη συζήτηση ώστε να αποκτήσουμε, σε βάθος χρόνου και όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, αεροσκάφη F-35.

ΑΠΟΨΗ: Απόκτηση F-35B και αλλαγή δόγματος η καλύτερη λύση για την Πολεμική Αεροπορία;


Προκαλεί εντύπωση η αναφορά του πρωθυπουργού σε ένα και μοναδικό οπλοσύστημα, ενόψει της επίσκεψής του στις ΗΠΑ σε λίγες μέρες, το F-35. Είναι κοινό μυστικό πως το ΓΕΑ και το ΓΕΕΘΑ έχουν ζητήσει, σαν προμήθεια υψηλής σπουδαιότητας, αν όχι και προτεραιότητας, το F-35. Τα Επιτελεία το έθεσαν στον Πρωθυπουργό στην πρώτη συνάντηση που είχαν μαζί του, λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Το θέμα των F-35 έχει ανακινηθεί πολλές φορές τους τελευταίους μήνες. Δεν είναι κρυφό πως η Ελλάδα θεωρεί το F-35 το Ιερό Δισκοπότηρο, το οπλοσύστημα που θα λύσει όλα τις τα στρατιωτικά προβλήματα, και θα επαναφέρει την Ισορροπία Δυνάμεων στην περιοχή. Βέβαια, αν ισχύει αυτό, θα πρέπει κάποιος να μας εξηγήσει γιατί κάποτε δεσμευτήκαμε σε μια φαραωνική αγορά 60+30 Eurofighter, όταν θα μπορούσαμε να είχαμε μπει στο JSF, όπως η Τουρκία. Και γιατί παραμείναμε δεσμευμένοι…

Να F-35 κανείς, ή να μην F-35; Ιδού η απορία…


Η αλήθεια είναι πως με την κατακόρυφη αύξηση των δυνατοτήτων της τουρκικής αεράμυνας, το F-35 είναι μονόδρομος. Δεν μιλάμε μόνο για τα non battle proven S-400, αλλά για την συνολική προσπάθεια που έχουν κάνει οι γείτονές μας να αντιμετωπίσουν τις τιμωρητικές δυνατότητες της ΠΑ. Είναι γνωστό πως σε περίπτωση που η Τουρκία περνούσε το Ρουβίκωνα, η ΠΑ θα ισοπέδωνε τις τουρικές αεροπορικές βάσεις που απειλούν το Αιγαίο. Αυτό από μόνο του έφτανε να σκεφτούν πολλές φορές να κάνουν Το Λάθος.
Η δυνατότητα αυτή συνεχίζει να υφίσταται, παρά την κατακόρυφη αύξηση των τουρκικών δυνατοτήτων. Μιλάμε περισσότερο για τα τουρκικά E-7 Wedgetail, παρά για τους S-400. Αν και οι Τούρκοι, με την βοήθεια των Ρώσων θα κάνουν προσπάθειες ολοκλήρωσής τους στο σύστημα αεράμυνας της Τουρκίας, εντούτοις, με τα δεδομένα που έχουμε μέχρι σήμερα πιστεύουμε πως τα τουρκικά S-400 θα καταρρίψουν περισσότερα F-16 της ΤΗΚ παρά της ΠΑ. Όλα αυτά, αν δεν προσέξουν οι Τούρκοι, θα κάνουν την ιστορία του Kocatepe να μοιάζει σαν παραμύθι…

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Αγορά F-35 ή Rafale για την αντιμετώπιση των τουρκικών S-400;


Βέβαια οι S-400 αποτελούν κίνδυνο, αλλά ο πραγματικός κίνδυνος είναι ο συνδυασμός των HAWK, HISAR, F-16C/D Block 50+Adv της γειτονικής χώρας, και μετά οι S-400. Επίσης, πάνω από τη θάλασσα, οι SM-1, ESSM, NSSM θα είναι επίσης κίνδυνος για τις αποστολές TASMO της ΠΑ. Σε όλα αυτά, λύση άνευ αντιμετώπισης μάλιστα, είναι το F-35, ένα όπλο που κατασκευάστηκε με μόνο σκοπό της ποιοτική υπεροχή της Δύσης απέναντι στα όποια ρωσικά και κινεζικά υπερόπλα.
Είναι προφανές πως το F-35 έχει να προσφέρει πολλά στην ΠΑ, ειδικά να συνδυαστεί με τα F-16V.  To θέμα είναι το κόστος αυτών των αεροσκαφών. Δεν μιλάμε μόνο για το fly-away cost, αλλά για το κόστος εισαγωγής σε υπηρεσία, το κόστος εκπαίδευσης, συντήρησης κοκ. Δεν θεωρούμε πως το κόστος συντήρησης θα μείνει σε υψηλά επίπεδα, και θα πέφτει συνεχώς προκειμένου να φτάσει τα επίπεδα του F-15E ή και χαμηλότερα. Αλλά όλα τα άλλα κόστη, πρέπει να μας κάνουν να σκεφτούμε λίγο σοβαρότερα το θέμα των F-35.

Εξελίξεις στα τουρκικά εγχώρια Α/Α προγράμματα


H χώρα μας, απέτυχε από το 2014 (που αποφασίσαμε για ένα μίνι ΕΜΠΑΕ με 42 υποπρογράμματα) μέχρι σήμερα, να αγοράσει τορπίλες για τα υποβρύχια, να εκσυγχρονίσει τις φρεγάτες, να προσφέρει την οποιαδήποτε ενίσχυση στο ΠΝ. Αυτό από μόνο του δείχνει το πόσο καθυστερημένες προτεραιότητες αποτελούν τα αμυντικά προγράμματα για την ελληνική κοινωνία. Και μετά από μια δεκαετία (περισσότερο) εξοπλιστικού… αφοπλισμού, έχει αρχίσει η συζήτηση για την αγορά F-35!
To έχουμε γράψει και το έχουμε ξαναγράψει. Με αυτόν τον αμυντικό Π/Υ δεν μπορούμε όχι F-35, αλλά ούτε F-5 να αγοράσουμε. Με το ζόρι καλύπτουμε βασικές υποχρεώσεις, και το ελπίζουμε σε ένα θαύμα για το ΠΝ. Βάζουμε σε υπηρεσία πυραυλακάτους με τεχνολογία 20ετίας παλιές και χαιρόμαστε. Και ελπίζουμε στο Θείο Σαμ, μπας και πάρουμε κανά αντιτορπιλλικό ή καταδρομικό, προκειμένου να αποκτήσουμε την αίγλη του παρελθόντος. Κι όσο δεν μας δίνουν οι ΗΠΑ, εμείς μιλάμε για τη βυθυκόρο…

Η Ελλάδα δυο βήματα «κοντύτερα» στην αγορά F-35!


Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι πως πριν τα F-35, θα πρέπει να γίνουν πολλά άλλα πράγματα. Ξαναλέμε πως δεν πρέπει να κοιτάμε την τιμή fly away ενός F-35, αλλά άλλα κόστη. Για παράδειγμα η Αυστραλία πλήρωσε 1 δις δολάρια Αυστραλίας προκειμένου να βελτιώσει τις υποδομές ασφαλείας στη βάση που θα φιλοξενηθούν τα F-35. Μόνο για ασφάλεια!
Συνεπώς, η Ελλάδα πρέπει να σκεφτεί δυο πράγματα πριν τα F-35. Καταρχάς, αν με τα χρήματα μιας Μοίρας F-35 αξίζει τον κόπο να κλείσουμε καμία άλλη “τρύπα”. Κατά δεύτερο, να αποδεχτούμε σα χώρα το γεγονός ότι λεφτόδενδρα δεν υπάρχουν, και πρέπει να βάλουμε το χέρι στην “τσέπη” και να πληρώσουμε για την Άμυνα της Πατρίδας μας. Όποιος θέλει Άμυνα, την πληρώνει. Και όποιος βαριέται να ζυμώσει, 10 μέρες κοσκινίζει… Και μετά ονειρεύεται και F-35!

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Μήπως η αγορά ολοκαίνουργιων F-16V είναι καλύτερη επιλογή από το F-35A για την ΠΑ;

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 2, Διαδικασίες Παρακολούθησης Πολλαπλών Στόχων

1
Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΣε ένα πυκνό περιβάλλον στόχων, όπου συνυπάρχουν δύο ή περισσότεροι αισθητήρες, δύο ή περισσότερες πλατφόρμες, η συνολική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Μαΐου 1982: Η βύθιση του καταδρομικού Belgrano...

7
Το βρετανικό υποβρύχιο HMS Conqueror βυθίζει το Αργεντινό καταδρομικό ARA General Belgrano, στην πρώτη τορπιλική επίθεση από πυρηνικό υποβρύχιο.Το Belgrano ήταν το πρώην αμερικανικό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 2, Διαδικασίες Παρακολούθησης Πολλαπλών Στόχων

Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΣε ένα πυκνό περιβάλλον στόχων, όπου συνυπάρχουν δύο ή περισσότεροι αισθητήρες, δύο ή περισσότερες πλατφόρμες, η συνολική...

Naval Group: Ψάχνει σε όλο τον κόσμο κι άλλες παραγγελίες για τα υποβρύχιά της

Η γαλλική Naval Group μετά την αποτυχία της να πάρει το μεγάλο αυστραλιανό συμβόλαιο για υποβρύχια Barracuda, έχει ανακάμψει στο συγκεκριμένο χώρο, κερδίζοντας νέες...

ΗΠΑ: Οι Πεζοναύτες παραγγέλνουν τους πρώτους εκτοξευτές NMESIS

Το πρόγραμμα εκτοξευτών NMESIS των Αμερικανών Πεζοναυτών εισέρχεται τελικά σε αρχική παραγωγή χαμηλού ρυθμού (LRIP), μετά την ανάθεση έργου 49,4 εκατ. δολαρίων στη Raytheon.Το...