Πανάκριβα, δύσκολα στην παραγωγή, χωρίς μεγάλο απόθεμα, με μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση. Αυτή είναι μια συνηθισμένη εικόνα για τα αεροπορικά ανταλλακτικά. Ενώ όσο περνούν τα χρόνια, ή το αεροσκάφος για το οποίο υπάρχει ανάγκη αρχίζει να αποσύρεται, η αναζήτηση ανταλλακτικών γίνεται αγωνιώδης ή καταλήγει σε γνωστές διεθνείς «μάντρες» που τα μεταπωλούν σε εξωφρενικές τιμές.
Το ζήτημα αυτό επιχειρεί να αντιμετωπίσει η Saab η οποία πριν λίγες μέρες δοκίμασε ένα Gripen που «φορούσε» ανταλλακτικό (μια εξωτερική θυρίδα της ατράκτου) η οποία είχε φτιαχτεί σε τρισδιάστατο εκτυπωτή. Το πολύ ενδιαφέρον είναι πως για το συγκεκριμένο ανταλλακτικό δεν υπήρχε ψηφιοποιημένο σχέδιο έτοιμο, οπότε απλώς θα έπρεπε να τροφοδοτηθεί ο εκτυπωτής με αυτό. Αντίθετα, μια θυρίδα αφαιρέθηκε, σκαναρίστηκε τρισδιάστατα, βγήκε το αντίστοιχο ψηφιακό μοντέλο και μετά αυτό έγινε νέα θυρίδα από τον εκτυπωτή.
Η εκτύπωση έγινε με χρήση ενός πολυμερούς με τον κωδικό PA2200, το οποίο δοκιμάστηκε αν αντέχει τους κραδασμούς και τις αλλαγές θερμοκρασίες σε πτήση.
Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου είναι προφανή: Τα περισσότερα ανταλλακτικά των αεροσκαφών μπορούν να παραχθούν έτσι άμεσα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης ή σε ένα προκεχωρημένο αεροδρόμιο στο οποίο θα υπάρχει ένα σύστημα εκτύπωσης, π.χ. ενσωματωμένο σε ένα container. Ακόμη και σε προγραμματισμένες επισκευές σε αεροπορικές βάσεις, πάρα πολλά ανταλλακτικά θα μπορούν να τυπώνονται χωρίς να χρειάζεται η πανάκριβη παραγγελία και αναμονή τους.
Η συγκεκριμένη ιδέα ήδη μελετάται σε όλο τον κόσμο, π.χ. πρόσφατα ένα σπάνιο ανταλλακτικό του αμερικανικού βομβαρδιστικού stealth B2 κατασκευάστηκε ακριβώς έτσι, γιατί δεν υπήρχαν πλέον τα αρχικά καλούπια.