17.2 C
Athens
Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΡΩΣΙΑS-70 Okhotnik-B, το ρωσικό μη επανδρωμένο που έπεσε στην Ουκρανία, έδειξε τη...

S-70 Okhotnik-B, το ρωσικό μη επανδρωμένο που έπεσε στην Ουκρανία, έδειξε τη δυτική τεχνολογία του

- Advertisement -

Ένα συμβάν φέτος στο μέτωπο της Ουκρανίας προκάλεσε πολλές συζητήσεις στη Δύση από πλευράς τεχνολογικών εξελίξεων. Αυτό ήταν στις 5 Οκτωβρίου, όταν ένα ζεύγος ρωσικών αεροσκαφών πετούσε κοντά στο μέτωπο, συγκεκριμένα ένα μαχητικό 5ης γενιάς Su-57, έχοντας ως “συνοδό” ένα μη επανδρωμένο S-70 Okhotnik-B, που εξελίσσεται σε ρόλο “πιστού ακολούθου” του (loyal wingman). Το S-70 όμως βγήκε εκτός ελέγχου, οπότε ο πιλότος του Su-57 αναγκάστηκε να το καταρρίψει, για να μην πέσει στα χέρια των Ουκρανών. Κάτι όμως που τελικά συνέβη, οπότε και ανακτήθηκαν τα συντρίμμια του.

Σύμφωνα με ανακοίνωση όμως της ουκρανικής υπηρεσίας πληροφοριών των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων (GUR), στο ρωσικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος βρέθηκαν πολλά δυτικής κατασκευής εξαρτήματα, κυρίως διαφόρων ειδών τσιπ, από γνωστές εταιρείες, όπως οι Analog Devices, Texas Instruments, Vishay, Fairchild Semiconductor και Xilinx από τις ΗΠΑ, η γερμανική Infineon Technologies και η ελβετική STMicroelectronics. Η ύπαρξη τους βέβαια στο συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν πρέπει να ξαφνιάζει, καθώς τα λίγα πρωτότυπα του, είχαν κατασκευαστεί πριν την έναρξη της ρωσικής εισβολής, οπότε είναι δεδομένο πως θα χρησιμοποιούνταν δυτικά εξαρτήματα.

Αντίστοιχα ευρήματα υπάρχουν και σε πολλά άλλα ρωσικά όπλα, και από εταιρείες ηλεκτρονικών της Ταϊβάν, της Κίνας, της Νότιας Κορέας, της Σουηδίας, της Σιγκαπούρης, της Ιταλίας, της Ισπανίας, και άλλων χωρών.

Τσιπ διαφόρων δυτικών κατασκευαστών που βρέθηκαν στα ηλεκτρονικά του ρωσικού S-70

Η επισήμανση αυτή της GUR γίνεται για δύο λόγους: αρχικά για να δείξει πόσο σημαντικό είναι για την Ουκρανία να ενταθούν τα μέτρα εμπάργκο κατά της Ρωσίας, ειδικά σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να “φρενάρει” η παραγωγή εξελιγμένων όπλων. Και μετά, για να αναδειχθεί η γενική υστέρηση των ρωσικών γραμμών παραγωγής σε κρίσιμα εξαρτήματα, τα οποία δεν παράγονται τοπικά, και απαιτείται η εισαγωγή τους.

Το πρόβλημα είναι βέβαια, πως πολλά από αυτά τα ηλεκτρονικά απάρτια, όπως και άλλα εξαρτήματα και μηχανήματα (π.χ. ρουλεμάν ελάχιστων ανοχών, μηχανήματα μετρήσεων και διαστασιολόγησης, τρισδιάστατοι εκτυπωτές, εξελιγμένες προγραμματιζόμενες εργαλειομηχανές, composites, εργοστασιακά ρομπότ), είναι “γενικής/διπλής” χρήσης, δηλαδή μπορεί να αξιοποιηθούν τόσο σε πολιτικές όσο και σε στρατιωτικές εφαρμογές. Οπότε είναι δύσκολο να υπάρξει ένα γενικό εμπάργκο σε κάθε τύπου βιομηχανικό εργαλείο και εξάρτημα.

Αλλά και εκεί, η Ρωσία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο παράλληλων αγορών, όπου πολλά τέτοια υλικά αγοράζονται από εταιρείες τρίτων χωρών, π.χ. με έδρα στην Τουρκία, στο Καζακστάν, στο Ουζμπεκιστάν, στο Τατζικιστάν, και μετά απλώς μεταφέρονται εντός Ρωσίας. Έτσι ένας συνδυασμός τέτοιων έμμεσων ροών, συν τα όποια στοκ υπήρχαν, μαζί με τις νόμιμες αγορές “γενικής φύσεως” προιόντων,  επιτρέπουν στη Ρωσία να συντηρεί την “πολεμική οικονομία” της, μαζί βέβαια με την αξιοποίηση του σοβιετικού αποθέματος όπλων και πυρομαχικών.

Διασυρμός για τη Ρωσία: κατέρριψε το δικό της μοναδικό εξοπλισμένο στελθ μη επανδρωμένο Sukhoi S-70

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, πάμε σε λύση “αυτεπιστασίας” από ένα Ναυτικό που χάνει στελέχη;

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης MEKO200HN του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) έχει υπάρξει αντικείμενο έντονων συζητήσεων και αλλαγών πορείας τα τελευταία χρόνια. Και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιάζεται να μείνει το Πολεμικό Ναυτικό με μόλις 8 φρεγάτες;

140
Πληροφορίες της σελίδας μας αναφέρουν πως ο νέος σχεδιασμός των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει τη μείωση των "οροφών" της Δομής Δυνάμεων όχι μόνο στην Πολεμική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 10 Δεκεμβρίου 1941: Αεροπλάνο εναντίον πλοίου, οι Ιάπωνες βυθίζουν...

2
Το θωρηκτό HMS Prince of Wales και το καταδρομικό HMS Repulse βυθίζονται από ιαπωνικά βομβαρδιστικά και τορπιλοπλάνα έξω από τη Μαλαισία, παρασύροντας στο θάνατο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Northrop YA-9A, o μεγάλος ανταγωνιστής του A-10A Thunderbolt

Το YA-9A, ήταν ένα πρωτότυπο επιθετικό αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης, που, αναπτύχθηκε από τη Northrop στα πλαίσια του προγράμματος A-X της Αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) κατά...

Ισραήλ: Έχουν Arrow 3 και David’s Sling αλλά επενδύουν σε startups

Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Αμυντικής Έρευνας (Defense Research & Development) στο Υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ, Ταξίαρχος (ε.α.) Δρ. Δανιήλ Γκολντ, μιλώντας στο συνέδριο DefenseTech,...

Τα ολλανδικά και αυστριακά C-390 θα έχουν σουίτα αυτοπροστασίας από την ELBIT

Η ισραηλινή Elbit Systems έχει αναλάβει συμβάσεις συνολικής αξίας 175 εκατ. δολαρίων για να προσφέρει εξοπλισμό αυτοπροστασίας στα μελλοντικά μεταγωγικά C-390 της Ολλανδίας και...