27.8 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024
ΝΕΑΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΒασιλικό Ναυτικό: «Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις...»

Βασιλικό Ναυτικό: «Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις…»

- Advertisement -

Μειώσεις προϋπολογισμού, απώλειες αποικιών, μείωση του γεωπολιτικού βάρους έχουν οδηγήσει το πάλαι ποτέ κραταιό βασιλικό Ναυτικό να είναι μία σκιά του εαυτού του με την μείωση του αριθμού των μάχιμων μονάδων επιφάνειάς του να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό.

Για μία περίοδο έξι ετών είχε μείνει χωρίς ούτε ένα αεροπλανοφόρο, η χώρα που κάποτε οδηγούσε τις τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο. Ακόμα και σήμερα που κατάφερε να αποκτήσει ένα, δεν έχει ακόμα αποκτήσει τα απαραίτητα αεροσκάφη για να επιχειρούν από αυτό. Για πρώτη φορά δε το κύριο και πλέον και μοναδικό αεροσκάφος αεροπλανοφόρων δεν είναι βρετανικής σχεδίασης και κατασκευής.
Η νέα του κλάση αντιτορπιλικών, τα Type 45 όταν μπήκαν σε υπηρεσία το 2009, δεν είχα ούτε ένα λειτουργικό κι επιχειρησιακό οπλικό σύστημα πέρα από το κύριο πρωραίο πυροβόλο των 4,5 ιντσών, δηλαδή ενώ θα έπρεπε να ήταν ένα πρώτης τάξης αντιτορπιλικό αεράμυνας περιοχής, για ένα μεγάλο διάστημα ήταν τίποτα περισσότερο από μία κανονιοφόρο 9.400 τόνων. Μάλιστα λόγω προβλημάτων των κινητήρων τους σε θερμά περιβάλλοντα, το 2018 πέρασαν το 80% του έτους στους ναυστάθμους τους.
Η δύναμη των φρεγατών της συρικνώνεται σταθερά με ελάχιστα πλοία να είναι πλέον επιχειρησιακά διαθέσιμα και τη νέα φρεγάτα κλάσης Type 26 να φιλοδοξεί αλλά απλώς να φιλοδοξεί, να είναι ένα πλοίο πιο προσιτό ώστε να μπορεί να αποκτηθεί σε μεγαλύτερους αριθμούς. 8 πλοία βέβαια δεν το λες και «μεγαλύτερους αριθμούς».
Τα αποβατικά του αποσύρονται χωρίς αντικατάσταση. Το μοναδικό του ελικοπτεροφόρο HMS Ocean αποσύρθηκε πρόωρα και πουλήθηκε στην Βραζιλία, ενώ η κλάση Albion αποτελείται από μόλις δυο σκάφη με περιορισμένες ικανότητες υποστήριξης αερομεταφορών. Δεν υπάρχουν σχέδια για προμήθεια νέων πλοίων.
(Ξε)Πούλησε εσπευσμένα την τελευταία κλάση ντηζελοκίνητων υποβρυχίων Upholder, χάνοντας οριστικά την συγκεκριμένη ικανότητα, τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε βιομηχανικό επίπεδο, αφού πλέον βασίζεται αποκλειστικά σε πολύ ακριβότερο σε κτήση και χρήση πυρηνοκίνητα υποβρύχια, ενώ τα ναυπηγεία της έχουν πια απωλέσει την τεχνογνωσία για την σχεδίαση νέων.
Κι όμως, υπήρξε περίοδος που το βασιλικό Ναυτικό ήταν ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των θαλασσών και των ωκεανών του πλανήτη, και ενδεικτικά το 1859 είχε φτάσει 1000 πλοία – ιστιοφόρα με εμπροσθογεμή κανόνια της εποχής, ενώ λίγο μετά τον Β’ ΠΠ η δύναμή του ξεπερνούσε τα 2.000 πλοία όλων των κατηγοριών.

Πηγή: historic-uk.com Μετάφραση Π&Δ

Ενδεικτικό της αλλαγής κλίματος και νοοτροπίας απέναντι στην επιθυμητή δύναμη του βασιλικού Ναυτικού ήταν η Πράξη Ναυτικής Άμυνας του 1889, που ψηφίστηκε από το κοινοβούλιο της χώρας. Η Πράξη αυτή που έγινε νόμος του κράτους κι επίσημη εθνική πολιτική δεν όριζε συγκεκριμένο αριθμό πολεμικών πλοίων που θα έπρεπε να διαθέτει το βασιλικό Ναυτικό.
Αντίθετα, όριζε ότι θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον ίσο αριθμό μάχιμων πλοίων (battleships) με τον συνδυαστικό αριθμό μάχιμων πλοίων που θα είχαν οι δυο επόμενες αριθμητικά μεγάλες ναυτικές δυνάμεις της εποχής.
Σήμερα πια, ο μέσος Άγγλος αναρωτιέται αν πραγματικά χρειάζονται τα ατελείωτα δισεκατομύρια στερλίνες για εξωτικά πυρηνοκίνητα υποβρύχια και φαραωνικά αεροπλανοφόρα, και με χαρά στηρίζει πολιτικούς που υπόσχονται την μείωσή τους.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΘΕΜΑ: Γιατί δεν αγοράσαμε τελικά τα αμφίβια AAV-7RAM/RS για τους Πεζοναύτες μας;

Το 2020 ήταν αναμφίβολα μια χρονιά με πολύ ειδικό βάρος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η Ελλάδα αντιμετώπισε τότε, επιτυχώς εκ τους αποτελέσματος, υβριδικές απειλές σε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Έκρηξη αμυντικών δαπανών στο ΝΑΤΟ – που “ξεχωρίζει” η Ελλάδα

4
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΝΑΤΟ καταγράφεται πλέον ευδιάκριτα η μεγάλη αύξηση αμυντικών δαπανών από σχεδόν όλα τα μέλη της συμμαχίας, καθώς το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιουνίου 1954: Μάχη του περάσματος Mang Yang,...

0
Μετά την καταστροφή του Ντιεν Μπιεν Φου, το γαλλικό Κινητό Απόσπασμα Αρ.100 (Groupement Mobile No. 100), ένα ισχυρό συγκρότημα δύναμης 2.500 ανδρών, αποσύρεται από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Έκρηξη αμυντικών δαπανών στο ΝΑΤΟ – που “ξεχωρίζει” η Ελλάδα

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΝΑΤΟ καταγράφεται πλέον ευδιάκριτα η μεγάλη αύξηση αμυντικών δαπανών από σχεδόν όλα τα μέλη της συμμαχίας, καθώς το...

ΗΠΑ για ουκρανική επίθεση στη Κριμαία: Το Κίεβο επιλέγει μόνο του τους στρατιωτικούς στόχους

Το αμερικανικό Πεντάγωνο ανέφερε σήμερα ότι η Ουκρανία λαμβάνει τις δικές της αποφάσεις στην επιλογή στρατιωτικών στόχων στον πόλεμο της κατά της Ρωσίας, αφού...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιουνίου 1954: Μάχη του περάσματος Mang Yang, το τέλος των Γάλλων στην Ινδοκίνα

Μετά την καταστροφή του Ντιεν Μπιεν Φου, το γαλλικό Κινητό Απόσπασμα Αρ.100 (Groupement Mobile No. 100), ένα ισχυρό συγκρότημα δύναμης 2.500 ανδρών, αποσύρεται από...