24.2 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝC-130J: Η… «σπορτίφ» προσγείωση κόστισε ακριβά

C-130J: Η… «σπορτίφ» προσγείωση κόστισε ακριβά

- Advertisement -

Σε σφάλμα χειριστού αποδίδει το πόρισμα της διερευνητικής επιτροπής την βαρειά προσγείωση αμερικανικού C-130J κατά την διάρκεια εκπαίδευσης πέρυσι τον Απρίλιο στην αεροπορική βάση Ramstein της Γερμανίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της USAF, ο πιλότος έφερνε το Super Hercules για ‘maximum effort landing’ σε μια προσομοίωση προσγείωσης σε πρόχειρο πεδίο αλλά στα 70 πόδια (21,3 μ) μείωσε την ισχύ των κινητήρων, φέροντας τις μανέτες σε θέση ‘idle’ στα 45 πόδια (13,7 μ) με συνέπεια χάνοντας ύψος πολύ γρήγορα το μεταγωγικό να «πιάσει βαρειά» διάδρομο.

Κανονικά, κατά την προσγείωση σε πρόχειρο διάδρομο ο χειριστής αρχίζει να «κόβει» κινητήρες σε ύψος περίπου 20 ποδών (6,9 μ) ώστε να βρεθεί στο κέντρο της ζώνης επαφής με τον διάδρομο. Όμως η πρόωρη μείωση ισχύος αύξησε υπερβολικά τον βαθμό βύθισης (834 ft/min με όριο τα 540 πόδια/λεπτό) και όταν το πλήρωμα έδωσε πάλι ισχύ σε ύψος περίπου 10 ποδών (3 μ) ήταν αργά. Η αδυναμία των ελίκων του C-130J να δημιουργήσουν επαρκή ροή αέρα στην επιφάνεια των πτερύγων έκανε το αεροπλάνο να «σκάσει» στον διάδρομο με 3,62 g –με όριο του αεροσκάφους τα 2,0 g– υφιστάμενο ζημιές ύψους 20,9 εκατ. δολαρίων.

Η επιθεώρηση που ακολούθησε αποκάλυψε ότι το C-130J-30 (s/n 11-5736) του 37th Airlift Sqn είχε σημαντικές ζημιές στο κεντρικό τμήμα της πτέρυγας και στα δύο απώτερα τμήματά της, σε αμφότερα τα συγκροτήματα των κυρίων σκελών προσγείωσης και στους κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των δομικών σημείων στήριξής τους. Επίσης, οι φωτογραφίες που περιελάμβανε η έκθεση των εμπειρογνωμόνων έδειχναν ορατές ζημιές στο κάτω μέρος της ατράκτου, βγαλμένα πριτσίνια και σπασμένα στεγανοποιητικά.

Η αποτυχία του πιλότου και του κυβερνήτη –ο οποίος ήταν και ο εκπαιδευτής στην συγκεκριμένη πτήση– να αντιληφθούν εγκαίρως τον υπερβολικό βαθμό βύθισης του αεροσκάφους και να τον ανακόψουν ή να εκτελέσουν επανακύκλωση (go around) υπήρξε κατά το πόρισμα ουσιαστικός παράγων στο ατύχημα. Σημειωτέον ότι αρχικώς το πλήρωμα νόμιζε πως η αύξηση του βαθμού βύθισης οφειλόταν σε ούριο άνεμο.

Αν και η επιτροπή διερεύνησης δεν βρήκε στοιχεία που να δείχνουν ότι ο ρυθμός επιχειρήσεων συνέβαλε στο ατύχημα, ο πιλότος επεσήμανε ότι δύο πτήσεις που είχε προγραμματίσει για να προετοιμασθεί εν όψει της αξιολόγησης της 23ης Απριλίου αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας. Στο πόρισμα αναφέρεται ωστόσο ότι ο αυξημένος ρυθμός αποστολών της Μοίρας για την υποστήριξη των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη και στην Αφρική αφήνει λιγότερο χρόνο για τοπικές εκπαιδευτικές πτήσεις οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για πληρώματα με μικρότερη πείρα.

«Η έλλειψη εκπαιδευτικών εξόδων, σε συνδυασμό με τους τοπικούς περιορισμούς, καθιστούν δυσχερή την εξάσκηση κρίσιμων δεξιοτήτων στις αερομεταφορές μάχης, συμπεριλαμβανομένων απογειώσεων, προσεγγίσεων και προσγειώσεων μεγίστης απόδοσης» σημειώνεται χαρακτηριστικά. Επιπροσθέτως η βάση του Ramstein δεν διαθέτει Ζώνη Προσγείωσης για εξάσκηση σε assault landings και χρησιμοποιεί μια οριοθετημένη «υποθετική» LZ η οποία όμως «δεν παρέχει ρεαλιστική εκπαίδευση».

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ελληνικός Στόλος με περισσότερες και φθηνότερες FDI Made in Greece

Το Πολεμικό Ναυτικό, αν όλα πάνε καλά, θα παραλάβει εντός του 2025 τις δυο πρώτες φρεγάτες κλάσης "Κίμων". Οι φρεγάτες αυτές μέχρι το 2028...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Απριλίου 1944: Η καταστολή της Στάσης του...

1
Σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά τη στάση στην ελληνική ναυτική μοίρα στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας, οργανωμένη επιχείρηση αφοπλισμού και καταστολής πραγματοποιείται στα καταληφθέντα από επιτροπές...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Nεκρός Επισμηνίας της Αεροπορίας στη βάση της Τανάγρας

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας εξέδωσε ανακοίνωση το πρωί της Τετάρτης, όπου επιβεβαιώνει τον θάνατο 45άχρονου Επισμηνία χθες, εντός της 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα....

Αυστραλία: Αντιτρομοκρατική επιχείρηση με 7 συλλήψεις ανηλίκων

Επτά πρόσωπα που αποτελούσαν «κίνδυνο και απαράδεκτη απειλή» για τους Αυστραλούς πολίτες συνελήφθησαν σήμερα στη διάρκεια αντιτρομοκρατικής επιχείρησης της αστυνομίας στην οποία συμμετείχαν 400...

ΕΕ και Κομισιόν στέλνουν ισχυρό μήνυμα κάνοντας έκκληση για ειρήνη στη Μ. Ανατολή

Ο ύπατος εκπρόσωπος της ΕΕ Ζοζέπ Μπορέλ τόνισε ακόμη μία φορά την ανάγκη αποκλιμάκωσης στην ομιλία του για τις επιθέσεις του Ιράν σε βάρος...