28.5 C
Athens
Πέμπτη, 4 Ιουλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΔηλώσεις Ράμα για ΑΟΖ: Μεσολάβηση «τρίτης χώρας» ή προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο

Δηλώσεις Ράμα για ΑΟΖ: Μεσολάβηση «τρίτης χώρας» ή προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο

- Advertisement -

ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Απολύτως συνεπή» με το Διεθνές Δίκαιο χαρακτήρισε την επέκταση, από την πλευρά της Ελλάδας, των χωρικών της υδάτων στα 12 μίλια στο Ιόνιο ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα, σε τηλεοπτικές του συνεντεύξεις με αφορμή τον θόρυβο που έχει εγερθεί στην αλβανική πολιτική ατμόσφαιρα για το θέμα αυτό.
«Αποτελεί κυριαρχικό δικαίωμά αναγνωρισμένο από το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας η επέκταση των χωρικών της υδάτων στα 12 μίλια σε κάθε χώρα με πρόσβαση στη θάλασσα όταν η επέκταση αυτή δεν παραβιάζει τα συμφέροντα μιας άλλη χώρας» είπε τονίζοντας πως «η επέκταση αυτή, δεν έχει καμιά σχέση με μας», για να προσθέσει ειρωνικά ότι «το Ιόνιο δεν λήγει στην Κονίσπολη» (νότιο όριο της Αλβανίας με την Ελλάδα).
Ο κ. Ράμα ανέφερε επίσης ότι η συγκεκριμένη ανακοίνωση της ελληνικής κυβέρνησης δεν αφορά σε καμιά περίπτωση τις διαπραγματεύσεις για την ΑΟΖ μεταξύ των δύο χωρών στα στενά της Κέρκυρας και κατηγόρησε «εκείνους που υπέγραψαν τη συμφωνία του 2009 για την ΑΟΖ και απέρριψε το Συνταγματικό Δικαστήριο» ότι προσπαθούν να δημιουργήσουν σύγχυση στους «πολίτες» εξάπτοντας τις εθνικές τους ευαισθησίες. Επιτέθηκε ταυτόχρονα στα ΜΜΕ της χώρας του λέγοντας ότι «για μια κουβέντα του Έλληνα πρωθυπουργού ξεσηκώσατε στην Αλβανία κουρνιαχτό».
Συνεχίζοντας επ’ αυτού, ο Αλβανός πρωθυπουργός τάχτηκε υπέρ της οριοθέτησης ΑΟΖ με την Ελλάδα και επανέλαβε ότι δεν υπάρχει συμφωνία στο θέμα αυτό μεταξύ των δύο χωρών διευκρινίζοντας πως οι διαπραγματεύσεις για τη νέα συμφωνία διακόπηκαν με την άνοδο στην εξουσία της νέας ελληνικής κυβέρνησης (σ.σ Μητσοτάκη). Ως εμπόδιο για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων αποτέλεσαν, κατά τον ίδιο, «τεχνικά προβλήματα», όπως η ανάγκη ανασυγκρότησης της αλβανικής ομάδας εμπειρογνωμόνων.
Εξέφρασε, ωστόσο την αισιοδοξία του ότι η νέα συμφωνία θα είναι περισσότερο επωφελής για την Αλβανία σε σχέση με εκείνη του 2009, την οποία χαρακτήρισε παράλογη.
Άφησε επίσης να εννοηθεί ότι σε κάθε περίπτωση η Αλβανία έχει στο θέμα αυτό συμβούλους από τρίτες χώρες, τις οποίες δεν κατονόμασε.
Ωστόσο, ισχυρίστηκε ότι ο ίδιος προσωπικά έχει προτείνει σε όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις, από εκείνη του πρωθυπουργού Σαμαρά μέχρι τη σημερινή, ότι στις συνθήκες που οι δύο πλευρές έχουν τις δικές τους αμετάβλητες διεκδικήσεις που δυσκολεύουν τις διαπραγματεύσεις, τότε να αποταθούν σε μια τρίτη πλευρά φιλικά προσκείμενη προς τις δύο χώρες, η οποία να αναλάβει ρόλο διαιτησίας για ένα αποδεχτό αποτέλεσμα, ή να υπάρξει, σε συνεννόηση, προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές δικαστήριο, κάτι που κατά τον Ράμα, η ελληνική πλευρά δεν αποδέχτηκε.
Επισήμανε πάντως ότι δεν πρόκειται να παραιτηθεί από τη θέση αυτή.
Αναφερόμενος γενικότερα στις διμερείς σχέσεις επισήμανε την ετοιμότητα του Έλληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Εξωτερικών κ. Δένδια για βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.
Όπως ισχυρίστηκε επ’ αυτού, «η ύψωση παλιότερα της φωνής στην Ελλάδα» (σ.σ. από την Αλβανία) ανάγκασε την Αθήνα να καθίσει στο τραπέζι των συνομιλιών για όλα τα θέματα που εκκρεμούν μεταξύ των δύο χωρών, με αποτέλεσμα να υπάρξει για πρώτη φορά μια χαρτογράφησή τους, ενώ λογικό είναι ώστε να μην είναι εφικτή η λύση πακέτο, όπως αρχικά προβλέπονταν.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αλβανικού Τύπου, ο κ. Ράμα θα βρεθεί τις επόμενες μέρες στην Αθήνα με την ιδιότητα του προεδρεύοντος του ΟΑΣΕ.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

19 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμική Αεροπορία: 13 φορές πάνω οι ώρες πυρόσβεσης από τον περσινό Ιούνιο, θα αντέξει ο στόλος;

Πολύ άσχημα ξεκίνησε το φετεινό καλοκαίρι από πλευράς πυρκαγιών και αναγκών πυρόσβεσης, όπου ειδικά στα εναέρια μέσα, ειδικά αυτά της Πολεμικής Αεροπορίας, έχουμε ήδη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παγώνει -ξανά- ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ;

168
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, φαίνεται πως "παγώνει" το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, με φόβο πως ίσως οδηγούμαστε και σε ακύρωση του....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Ιουνίου/4 Ιουλίου 1913: Μάχη του Κιλκίς-Λαχανά, τιτανομαχία...

0
Οι διαρκείς προστριβές μεταξύ των συμμάχων του Α΄Βαλκανικού Πολέμου, για τη διανομή των εδαφών της Μακεδονίας και Θράκης, που είχαν μείνει επίτηδες ασαφείς στις...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συνάντηση συμβούλου Μπάιντεν με Γάλλους αξιωματούχους για αποκατάσταση της ηρεμίας στη Μ. Ανατολή

Ο Άμος Χοχστάιν υψηλόβαθμος σύμβουλος του προέδρου Τζο Μπάιντεν συναντήθηκε χθες με Γάλλους αξιωματούχους και συζήτησε την αποκατάσταση της ηρεμίας στη Μέση Ανατολή, δήλωσε...

Μια «Πτήση» 1.392 σελίδων – όλα τα τεύχη του 2023 ηλεκτρονικά

Ένας χρόνος «ΠΤΗΣΗ», 12 τεύχη του 2023, 1.392 σελίδες σε ένα «πακέτο» σε ηλεκτρονική μορφή! Μια μοναδική προσφορά με κόστος μόλις 12 ευρώ! Για το αρχείο...

Πρόγραμμα F-16V: πόσο καθυστερημένο είναι το πρόγραμμα των Viper;

H  ανακοίνωση της Lockheed Martin και Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) χθες, περί της παράδοσης του εικοστού F-16 που αναβαθμίστηκε στη διαμόρφωση Viper (F-16V) για...