18.4 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΠιστοποίηση UGM-84 Sub Harpoon στα Type 214ΗΝ, 20 εκ. ευρώ για την...

Πιστοποίηση UGM-84 Sub Harpoon στα Type 214ΗΝ, 20 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων και διόρθωση βλαβών – Στη Βουλή Σχέδιο Νόμου

- Advertisement -

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα καταβάλει ακόμα €20,1 εκατ. στο πρόγραμμα των υποβρυχίων, ώστε να ολοκληρώσει τις δοκιμές και εργασίες αποκατάστασης.
Το επιπλέον ποσό κρίνεται απαραίτητο, αφού το υπολειπόμενο μέρος από τα συνολικά €197,45 εκατ. (αρχικό ποσό €75,5 εκατ. + πρόσθετες πιστώσεις €121,95 εκατ.) επαρκούσε έως τον Μάρτιο του 2020. Τα €20,1 εκατ. αφορούν το διάστημα Μαρτίου – Σεπτεμβρίου 2020 και θα διατεθούν από τον προϋπολογισμό του υπουργείου, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Όπως τονίζεται σε διάταξη νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με θέμα τα μέτρα αντιμετώπισης των συνεχιζόμενων συνεπειών του κορωνοϊού COVID-19, οι μέχρι τώρα δοκιμές πιστοποιούν με επιτυχία τα αντίστοιχα συστήματα των υποβρυχίων (Υ/Β), αποδεικνύοντας ότι αυτά μπορούν να καλύψουν σήμερα σημαντικό μέρος των επιχειρησιακών απαιτήσεων. Επισημαίνεται όμως πως χρειάζονται 6 επιπλέον μήνες για τις τελικές ρυθμίσεις και δοκιμές εν πλω (SAT), που γίνονται από προσωπικό του ΠΝ, με συνδρομή των εργαζομένων της ΕΝΑΕ, καθώς και των αναγκαίων υποκατασκευαστών. Για την πλήρη αξιοποίηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Υ/Β απαιτούνται δοκιμές και εργασίες που αφορούν:

  1. Στις τελικές ρυθμίσεις, δοκιμές και συντηρήσεις των κινητήρων προώσεως των Υ/Β.
  2. Στην ολοκλήρωση πιστοποίησης του συστήματος εκτόξευσης κατευθυνομένων βλημάτων SUBHARPOON καθώς και του συστήματος εκτόξευσης αντιμέτρων κατά τορπιλών (TCM).
  3. Στην ολοκλήρωση λοιπών εκκρεμοτήτων δοκιμών, εργασιών και ρυθμίσεων, που αφορούν στους ιστούς των Υ/Β (περισκόπια, ιστοί Ρ/Ε, ESM, αναπνευστήρας).
  4. Στην αποκατάσταση βλαβών που έχουν προκύψει από τις δοκιμές των Υ/Β, καθώς και απαιτήσεων αναβάθμισης λογισμικού πλήθους συστημάτων, λόγω εξέλιξης των αντίστοιχων εκδόσεων των υποκατασκευαστών.
  5. Στην ολοκλήρωση λοιπών εκκρεμοτήτων εργασιών, δοκιμών εν πλω και ρυθμίσεων.

Το κόστος των εργασιών, υλικών και δοκιμών εκτιμάται σε €6 εκατ., ενώ τα υπόλοιπα χρήματα διακρίνονται σε λειτουργικά έξοδα – συντήρηση των ναυπηγείων (€1,5 εκατ.) και τη μισθοδοσία – κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων (€12,6 εκατ.).

Σύμφωνα με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, οι αναγκαίες εργασίες αποκατάστασης των διαπιστωθέντων προβλημάτων στα 4 Υ/Β οφείλονται μερικώς στην έλλειψη επαρκούς συντήρησης, με αποκλειστική ευθύνη της ΕΝΑΕ, και είχαν ως αποτέλεσμα τη χρονική διολίσθηση του προγράμματος. Σε αυτό συνέτεινε και η αρχική άρνηση συμμετοχής στο πρόγραμμα ορισμένων κρίσιμων υποκατασκευαστών εξωτερικού, κυρίως όσον αφορά το Υ/Β «ΚΑΤΣΩΝΗΣ».
Με την προωθούμενη διάταξη είναι στόχος η ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών και δοκιμών στα Y/Β «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΩΚΕΑΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» και «ΚΑΤΣΩΝΗΣ», ώστε αυτά να αποδοθούν, το ταχύτερο δυνατό, στο ΠΝ για πλήρη επιχειρησιακή εκμετάλλευση.
Οι εργασίες, δοκιμές και ρυθμίσεις προτείνεται να γίνουν στο χώρο της ΕΝΑΕ, προκειμένου να αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία των εργαζομένων και να διασφαλιστεί το καλύτερο αποτέλεσμα στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Επιπλέον, κρίνεται απαραίτητη και η συντήρηση των συνοδών πλοίων που απαιτούνται στο πλαίσιο των εν πλω δοκιμών των Υ/Β, προκειμένου να υφίσταται άμεση διαθεσιμότητα χρήσης αυτών κατά τις δοκιμές.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

22 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

86
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1975: Operation “Frequent Wind”, η δραματική...

7
Λαμβάνει χώρα η τελική φάση εκκένωσης της Σαϊγκόν από αμερικανικό προσωπικό και Νοτιεβιετναμέζους πολίτες που κινδύνευαν από αντίποινα των Βορειοβιετναμέζων που έχουν εισβάλλει στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γαλλία και Ιταλία σε αμυντική συνεργασία με το βλέμμα στο νέο άρμα μάχης MGCS

Τη δημιουργία ενός κοινού βιομηχανικού κόμβου (hub) για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των αμυντικών βιομηχανιών της Γαλλίας και Ιταλίας αποφάσισαν οι δύο χώρες,...

Νέες πιέσεις στην Ελλάδα για αποστολή όπλων στο Κίεβο – τι μας ζητούν

Του Βασίλη Νέδου από την ΚαθημερινήΗ διαφαινόμενη παράταση του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και το σήμα που έστειλε πριν από λίγες ημέρες το Κογκρέσο επιβεβαιώνοντας...

Φωτό: η τριήρης «Ολυμπιάς» στις εκδηλώσεις για την Ολυμπιακή Φλόγα

Η τριήρης «Ολυμπιάς» του Πολεμικού Ναυτικού το Σάββατο στον Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την Ολυμπιακή Φλόγα: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 διοργανώνονται στο Παρίσι...