24.5 C
Athens
Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΔιεθνές πρόγραμμα αναβάθμισης των ΝΗ90, εμείς ακόμη παραλαμβάνουμε την παραγγελία του 2003

Διεθνές πρόγραμμα αναβάθμισης των ΝΗ90, εμείς ακόμη παραλαμβάνουμε την παραγγελία του 2003

- Advertisement -

Η κατασκευάστρια κοινοπραξία των ελικοπτέρων ΝΗ90, η NH Industries (NHI), με μετόχους την Airbus, τη Leonardo και τη Fokker, ανακοίνωσε πως ξεκινά το πρόγραμμα ανάπτυξης για αναβάθμιση σε διαμόρφωση Block 1. Η αναβάθμιση, όταν ολοκληρωθεί η εξέλιξη της,  θα εφαρμοστεί σε ελικόπτερα της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας και του Βελγίου, συνολικά 200, τόσο μεταγωγικά όσο και ανθυποβρυχιακά.

Το πακέτο των βελτιώσεων -που όταν είναι έτοιμο θα προσφερθεί και σε όποιον άλλο χρήστη το επιθυμεί-, επικεντρώνεται στο λογισμικό διαχείρισης και λειτουργίας του ελικοπτέρου για αυτό και αποκαλείται και Software Release 3 (SWR3). Περιλαμβάνει -ανάμεσα σε άλλα- ενσωμάτωση του πρωτοκόλλου τηλεπικοινωνιών Link 22, για επικοινωνία πέρα του ορίζοντα, το IFF Mod 5 level 2 (δηλαδή την τελευταία έκδοση του συστήματος αναγνώρισης φίλου/εχθρού) όπως και εξέλιξη των ηλεκτροοπτικών αισθητήρων. Ειδικά για την ανθυποβρυχιακή έκδοση, προβλέπεται νέο βυθιζόμενο σόναρ, όπως και ενσωμάτωση της ελαφριάς τορπίλης Mk54 και του αντιπλοϊκού πυραύλου Marte ER (βάρους 365 κιλών και εμβέλειας 100+ χιλιομέτρων). Ακόμη θα προστεθεί η δυνατότητα χρήσης και εμπορικών δορυφορικών υπηρεσιών πλοήγησης.

Το κόστος ανάπτυξης του προτύπου Block 1 φθάνει στα 600 εκατ. ευρώ και ήδη υπεγράφη η σχετική συμφωνία με την νατοϊκή υπηρεσία διαχείρισης NAHEMA, αλλά δεν είναι γνωστό πόσο θα κοστίσει σε επόμενη φάση η εφαρμογή του, σε υπάρχοντα ελικόπτερα. Πάντως η NHI υπόσχεται πως θα μετά το Block 1, σε περίπου μια δεκαπενταετία, θα ακολουθήσει και Block 2, ως νέο πακέτο βελτιώσεων, ώστε να διασφαλιστεί πως το ελικόπτερο θα παραμείνει αποδοτικό για συνολικά μια 50ετια.

Τα παραπάνω είναι μεν θετικά για τους βασικούς χρήστες του ΝΗ90, αλλά μάλλον ελάχιστα αφορούν εμάς, κάθως η δική μας προμήθεια τέτοιων ελικοπτέρων παραμένει βαλτωμένη, ελπίζοντας πως κάποια στιγμή θα παραλάβουμε το σύνολο των 20 που έχουμε παραγγείλει από το 2003 (!). Με την πιο πρόσφατη παραλαβή να είναι εκείνη του Μαρτίου φέτος, για το 16ο. Στον αέρα είναι και η σύμβαση “εν συνεχεία υποστήριξης” των ελικοπτέρων ώστε να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση περισσότερα από όσα είναι σήμερα λειτουργικά, ενώ ακόμη άγνωστο είναι τι θα γίνει με τα “πρώτα” που έχουν παραληφθεί, τα οποία χρειάζονται εργασίες ώστε να έρθουν στο ίδιο πρότυπο με τα επόμενα.

Γενικώς η αγορά αυτή καταγράφεται ως μια από τις πλέον αποτυχημένες για τις Ένοπλες Δυνάμεις μας, σε βαθμό σκανδάλου, με ένα -τουλάχιστον από πλευράς προδιαγραφών- σύγχρονο ελικόπτερο να μην έχει αποδώσει παρά ελάχιστα σε ελληνική χρήση.

Συνεκπαίδευση ειδικών δυνάμεων Ελλάδας & ΗΠΑ στην Αττική – ΝΗ90 σε δράση

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

15 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Μετατροπή C-130H σε Ναυτικής Επιτήρησης μετά την αποτυχία του προγράμματος των Ρ-3Β

Πρέπει να ξεκινήσουμε με το προφανές. Το ελληνικό πρόγραμμα περί αναβάθμισης των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Ρ-3Β, είναι μια κορυφαία αποτυχία αμυντικής προμήθειας και κόστους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι ισραηλινοί  PULS «σκοτώνουν»  τους MLRS/PrSM με εναλλακτική τους SCALP Naval;

60
Η είδηση (εδώ) περί ελληνικής δυνητικής αγοράς του ισραηλινού συστήματος ΠΕΠ (Πολλαπλών Εκτοξευτών) ισραηλινής προέλευσης PULS (Precise & Universal Launching System) είναι σίγουρα μια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Σεπτεμβρίου 1950: Ο Ελληνικός Στρατός στην Κορέα

6
Συγκροτείται στην περιοχή της Λαμίας κατόπιν διαταγής του ΓΕΣ, το «Εκστρατευτικό Σώμα Ελλάδος» (ΕΚΣΕ) για να συμμετάσχει στη σύγκρουση της Κορέας. Η συγκρότησή πραγματοποιήθηκε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ThinkOutOfTheBox: Μετατροπή C-130H σε Ναυτικής Επιτήρησης μετά την αποτυχία του προγράμματος των Ρ-3Β

Πρέπει να ξεκινήσουμε με το προφανές. Το ελληνικό πρόγραμμα περί αναβάθμισης των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Ρ-3Β, είναι μια κορυφαία αποτυχία αμυντικής προμήθειας και κόστους...

Εξοπλισμένα μη επανδρωμένα επιφανείας, Sea-Stalker, για το Αμερικανικό Ναυτικό

Στην απόκτηση μικρών μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας προχώρησε το υπουργείο Άμυνας των Η.Π.Α. ενισχύοντας έτσι τις δυνατότητες του Ναυτικού τους στον τομέα επιτήρησης αλλά...

Δυρράχιο-Βάρνα: Νέος στρατηγικός διάδρομος για το NATO στα Βαλκάνια

Τις προηγούμενες μέρες Βρετανοί στρατιώτες έγιναν οι πρώτοι του NATO που χρησιμοποίησαν μια νέα στρατηγική οδική αρτηρία, για να αναπτυχθούν με ταχύτητα στα Βαλκάνια.https://twitter.com/UKDefenceinALB/status/1839311860639604831Πρόκειται...