16.8 C
Athens
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗPolikarpov NB-T: το ελπιδοφόρο δικινητήριο νυχτερινό βομβαρδιστικό με το αδόκητο τέλος

Polikarpov NB-T: το ελπιδοφόρο δικινητήριο νυχτερινό βομβαρδιστικό με το αδόκητο τέλος

- Advertisement -

Το NB-T ήταν δημιούργημα του γνωστού σοβιετικού σχεδιαστή Nikolai Nikolaevich Polikarpov, που προέκυψε από την αναθεώρηση των απόψεων για τη χρήση βομβαρδιστικών: λόγω της γερμανικής αεροπορικής υπεροχής κατά τα δύο πρώτα έτη του πολέμου στο Ανατολικό Μέτωπο και της ελλείψεως ταχέων, βαριά οπλισμένων, σοβιετικών συνοδευτικών, αποφασίστηκε ο βομβαρδισμός του εχθρού να επιτελείται υπό το πέπλο της νυκτός, αφού και τα πεπαλαιωμένα διπλάνα Polikarpov P-5 και P-Z αποδείχτηκαν αποτελεσματικά σε τέτοιας φύσεως αποστολές.

Έτσι ζητήθηκε η κατασκευή ενός ευμεγέθους νυκτερινού βομβαρδιστικού με καταπακτή βομβών αρκετά μεγάλη, ώστε να χωράει βάρος τεσσάρων τόνων. Ταυτοχρόνως, το κόστος του έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο, αφού προορίζετο για χρήση μόνο κατά την περίοδο του πολέμου. Ο συνδυασμός τέτοιων απαιτήσεων (φτηνό αεροσκάφος αλλά υψηλών προδιαγραφών) δεν ήταν διόλου εύκολη υπόθεση. Όμως ο Polikarpov δέχτηκε να αναλάβει το project.

 

Έναρξη των εργασιών του νυκτερινού βομβαρδιστικού

Οι εργασίες ξεκίνησαν το Φθινόπωρο του 1941 στο Νovosibirsk, με τον προκαταρκτικό σχεδιασμό να ολοκληρώνεται τον Ιανουάριο του 1942. Θα ήταν ένα δικινητήριο αεροσκάφος με τις πτέρυγες στο επάνω τμήμα τμήμα της ατράκτου, η οποία είχε δυνατότητα μεταφοράς βομβών βάρους έως πέντε τόνων, ενώ οι κινητήρες θα ήταν Shvetsov ASh-82 ή Shvetsov M-71 ή Mikulin AM-39. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην βέλτιστη ορατότητα του πιλότου και του πλοηγού. Για το ενδεχόμενο της χρήσης του και κατά τη διάρκεια της ημέρας, απαιτήθηκε μεγάλη αυτονομία πτήσεως και αύξηση του οπλισμού του.

Στο σχεδιασμό του NB-T έπρεπε να ληφθεί υπόψιν και η σοβαρή έλλειψη πρώτων υλών, διότι τα περισσότερα από τα εργοστάσια παραγωγής αλουμινίου είχαν καταστραφεί. Διαπιστώθηκε πως η εμβέλεια και η ταχύτητα πτήσεως μπορούσαν να βελτιωθούν με τη χρήση των τετράφυλλων ελίκων SMV-14. (Στην πραγματικότητα όμως, οι συγκεκριμένες παρήχθησαν προς το τέλος του πολέμου, γιαυτό κατασκευάστηκε και δοκιμάστηκε με τρίφυλλες έλικες.) Απαιτήθηκαν επίσης νέα αμορτισέρ για το συμβατικό σύστημα προσγειώσεως, λόγω του αυξημένου βάρους του. Κατά τον ίδιον όμως τον Polikarpov, αυτό ήταν περιττό, αφού, κατά την κάθοδο και τροχοδρόμηση, το αεροσκάφος θα ήταν άδειο από βόμβες και καύσιμα. Προέκυψαν επίσης ζητήματα και με τις βάσεις στηρίξεως των βομβών, το φωτογραφικό εξοπλισμό, καθώς και με τα συστήματα επικοινωνίας και πλοηγήσεως.

Την Άνοιξη του 1942, έλαβαν χώρα διαβουλεύσεις μεταξύ τεχνικών, πιλότων, πλοηγών, μηχανικών και πυροβολητών για τις κατάλληλες επιλογές αφορούσες τον εξοπλισμό και την απλοποίηση της συντηρήσεώς του. Αυτές κατέληξαν στην ενίσχυση της δομής του, σε περίπτωση αναγκαστικής προσγειώσεως, την παρουσία συγκυβερνήτου στο πλήρωμα (όπου αυξήθηκε έτσι στα πέντε μέλη), τη θέρμανση του πιλοτηρίου και των υπολοίπων εσωτερικών χώρων, όπως και την εγκατάσταση αυτόματου πιλότου.

Γενικώς πάντως, έως το καλοκαίρι του 1942 δεν αναπτύχθηκε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το NB-T, αφού η βιομηχανία έριχνε το βάρος στην αύξηση της παραγωγής των υπαρχόντων αεροπλάνων για τις ανάγκες του Μετώπου, ενώ ταυτοχρόνως ετοιμάζονταν και άλλα καινούρια.

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Naval Group χτυπά ξανά την πόρτα για ακόμη 3 FDI με ελληνική ναυπήγηση

Η Naval Group, μέσω του CEO της, Pierre Éric Pommellet, ξαναφέρνει στο τραπέζι μια φιλόδοξη πρόταση: την κατασκευή τριών επιπλέον φρεγατών FDI για το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Στη Βουλή οι αγορές των PULS, των 52 RAM, των...

62
Το κυρίαρχο θέμα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλιστικών της Βουλής, στις 4 Δεκεμβρίου είναι η εισαγωγή προς ενημέρωση του μεγάλου προγράμματος προμήθειας των 36...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Νοεμβρίου/4 Δεκεμβρίου 1897: Ο επίλογος του Ελληνοτουρκικού...

2
Υπογράφεται στην Κωνσταντινούπολη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας που τερματίζει τον «ατυχή» πόλεμο του 1897, που κράτησε μόλις 30 ημέρες. Τοποθετημένος στο πλαίσιο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Dornier Do228, ένας φίλος από τα παλιά που θα πετά για πολύ ακόμη!

Το Dornier Do 228 είναι ένα δικινητήριο μεταφορικά αεροσκάφος, σχεδιασμένο πρωτίστως για μεταφορές μικρής εμβέλειας και επιχειρήσεις σε μάλλον δύσκολα περιβάλλοντα, εκεί που άλλα...

MiG-23MLD, η “απόλυτη” έκδοση του παλαίμαχου σοβιετικού μαχητικού

Το MiG-23MLD, γνωστό στη δυτική ορολογία ως Flogger-K, αποτελεί την κορυφαία και πιο εξελιγμένη έκδοση του θρυλικού σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους MiG-23, που σχεδιάστηκε από...