7.4 C
Athens
Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗPolikarpov NB-T: το ελπιδοφόρο δικινητήριο νυχτερινό βομβαρδιστικό με το αδόκητο τέλος

Polikarpov NB-T: το ελπιδοφόρο δικινητήριο νυχτερινό βομβαρδιστικό με το αδόκητο τέλος

- Advertisement -

Το NB-T ήταν δημιούργημα του γνωστού σοβιετικού σχεδιαστή Nikolai Nikolaevich Polikarpov, που προέκυψε από την αναθεώρηση των απόψεων για τη χρήση βομβαρδιστικών: λόγω της γερμανικής αεροπορικής υπεροχής κατά τα δύο πρώτα έτη του πολέμου στο Ανατολικό Μέτωπο και της ελλείψεως ταχέων, βαριά οπλισμένων, σοβιετικών συνοδευτικών, αποφασίστηκε ο βομβαρδισμός του εχθρού να επιτελείται υπό το πέπλο της νυκτός, αφού και τα πεπαλαιωμένα διπλάνα Polikarpov P-5 και P-Z αποδείχτηκαν αποτελεσματικά σε τέτοιας φύσεως αποστολές.

Έτσι ζητήθηκε η κατασκευή ενός ευμεγέθους νυκτερινού βομβαρδιστικού με καταπακτή βομβών αρκετά μεγάλη, ώστε να χωράει βάρος τεσσάρων τόνων. Ταυτοχρόνως, το κόστος του έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο, αφού προορίζετο για χρήση μόνο κατά την περίοδο του πολέμου. Ο συνδυασμός τέτοιων απαιτήσεων (φτηνό αεροσκάφος αλλά υψηλών προδιαγραφών) δεν ήταν διόλου εύκολη υπόθεση. Όμως ο Polikarpov δέχτηκε να αναλάβει το project.

 

Έναρξη των εργασιών του νυκτερινού βομβαρδιστικού

Οι εργασίες ξεκίνησαν το Φθινόπωρο του 1941 στο Νovosibirsk, με τον προκαταρκτικό σχεδιασμό να ολοκληρώνεται τον Ιανουάριο του 1942. Θα ήταν ένα δικινητήριο αεροσκάφος με τις πτέρυγες στο επάνω τμήμα τμήμα της ατράκτου, η οποία είχε δυνατότητα μεταφοράς βομβών βάρους έως πέντε τόνων, ενώ οι κινητήρες θα ήταν Shvetsov ASh-82 ή Shvetsov M-71 ή Mikulin AM-39. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην βέλτιστη ορατότητα του πιλότου και του πλοηγού. Για το ενδεχόμενο της χρήσης του και κατά τη διάρκεια της ημέρας, απαιτήθηκε μεγάλη αυτονομία πτήσεως και αύξηση του οπλισμού του.

Στο σχεδιασμό του NB-T έπρεπε να ληφθεί υπόψιν και η σοβαρή έλλειψη πρώτων υλών, διότι τα περισσότερα από τα εργοστάσια παραγωγής αλουμινίου είχαν καταστραφεί. Διαπιστώθηκε πως η εμβέλεια και η ταχύτητα πτήσεως μπορούσαν να βελτιωθούν με τη χρήση των τετράφυλλων ελίκων SMV-14. (Στην πραγματικότητα όμως, οι συγκεκριμένες παρήχθησαν προς το τέλος του πολέμου, γιαυτό κατασκευάστηκε και δοκιμάστηκε με τρίφυλλες έλικες.) Απαιτήθηκαν επίσης νέα αμορτισέρ για το συμβατικό σύστημα προσγειώσεως, λόγω του αυξημένου βάρους του. Κατά τον ίδιον όμως τον Polikarpov, αυτό ήταν περιττό, αφού, κατά την κάθοδο και τροχοδρόμηση, το αεροσκάφος θα ήταν άδειο από βόμβες και καύσιμα. Προέκυψαν επίσης ζητήματα και με τις βάσεις στηρίξεως των βομβών, το φωτογραφικό εξοπλισμό, καθώς και με τα συστήματα επικοινωνίας και πλοηγήσεως.

Την Άνοιξη του 1942, έλαβαν χώρα διαβουλεύσεις μεταξύ τεχνικών, πιλότων, πλοηγών, μηχανικών και πυροβολητών για τις κατάλληλες επιλογές αφορούσες τον εξοπλισμό και την απλοποίηση της συντηρήσεώς του. Αυτές κατέληξαν στην ενίσχυση της δομής του, σε περίπτωση αναγκαστικής προσγειώσεως, την παρουσία συγκυβερνήτου στο πλήρωμα (όπου αυξήθηκε έτσι στα πέντε μέλη), τη θέρμανση του πιλοτηρίου και των υπολοίπων εσωτερικών χώρων, όπως και την εγκατάσταση αυτόματου πιλότου.

Γενικώς πάντως, έως το καλοκαίρι του 1942 δεν αναπτύχθηκε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το NB-T, αφού η βιομηχανία έριχνε το βάρος στην αύξηση της παραγωγής των υπαρχόντων αεροπλάνων για τις ανάγκες του Μετώπου, ενώ ταυτοχρόνως ετοιμάζονταν και άλλα καινούρια.

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Προστασία του Αιγαίου με πυραύλους PrSM από MLRS A2

Στις 19 Νοεμβρίου 2024, η Lockheed Martin, σε συνεργασία με τον Στρατό των ΗΠΑ, ολοκλήρωσε με επιτυχία μια ακόμη δοκιμή για την πιστοποίηση έναρξης...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Chip με ΑΙ καταλήγουν στη Ρωσία και τους πυραύλους της...

12
Μια πρόσφατη δημοσίευση από τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, Ρώσου αντικαθεστωτικού, στο X αναδεικνύει την περίπλοκη διαδικασία παρακάμψης των δυτικών κυρώσεων από τη Ρωσία, χρησιμοποιώντας την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Νοεμβρίου 1944: Τα Β-29 πάνω από το...

0
Η ΧΧΙ Διοίκηση Βομβαρδισμού της Αμερικανικής Αεροπορίας ενεργοποιείται στις νήσους Μαριάννες, θέτοντας το Τόκιο υπό συστηματικό βομβαρδισμό. Πρόκειται για τον πρώτο στρατηγικό βομβαρδισμό της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Blast from the past: F-102 με πυραύλους AIM-4 σε εσωτερική αποθήκη

Αν κάποιοι νομίζουν πως οι εσωτερικές αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος, είναι μια "καινοτομία" των F-22 & F-35, πλανώνται!To Convair F-102 Delta Dagger ήταν ένα από...

To T-6 Harvard πετά ξανά με τα χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας!

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» είχαν προβεί στη σύναψη σύμβασης, βάσει της οποίας παραχωρείται σε αυτό αεροσκάφος T-6...