17.4 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΠαναγιωτόπουλος: Οι κορβέτες θα κριθούν στις λεπτομέρειες

Παναγιωτόπουλος: Οι κορβέτες θα κριθούν στις λεπτομέρειες

- Advertisement -

Η τελική απόφαση για τις κορβέτες θα κριθεί στις λεπτομέρειες, τονίζει μεταξύ άλλων ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σε συνέντευξη στην εφημερίδα Παραπολιτικά.

Ο ΥΕΘΑ επαναλαμβάνει πως οι προτάσεις Γάλλων και Ιταλών είναι περίπου ισοδύναμες και ικανοποιούν το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ σημειώνει πως επιδιώκεται η εμπλοκή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο πρόγραμμα F-35. Για την ανανέωση του στόλου μεταγωγικών δηλώνει ότι αναζητούνται λύσεις, κατά πάσα πιθανότητα με μεταχειρισμένα αεροσκάφη σε καλή κατάσταση. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας βλέπει ολοκλήρωση της ανταλλαγής 40 τεθωρακισμένων BMP-1 με Marder μέσα στο πρώτο εξάμηνο και επαναλαμβάνει ότι θα συνεχιστεί η στήριξη στην Ουκρανία στο μέτρο των δυνατοτήτων. Ακολουθούν τα σχετικά τμήματα της συνέντευξης:

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΛΙΜΙΤΖΟΣ: Η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει στρατιωτικά την Ουκρανία στον πόλεμο που διεξάγει μετά τη ρωσική εισβολή και με ποιο τρόπο; Δέχεστε πιέσεις από εταίρους μας στο ΝΑΤΟ για να στείλει η κυβέρνηση περισσότερο και πιο αναβαθμισμένο εξοπλισμό;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Με μία λέξη, ναι, η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει στρατιωτικά την Ουκρανία, στο μέτρο όμως των δυνατοτήτων να παρέχει αμυντικό εξοπλισμό που δεν αποδυναμώνει με κανένα τρόπο και καθ΄ οιαδήποτε περίπτωση την αμυντική μας διάταξη. Αυτό το έχουμε καταστήσει σαφές τόσο στους Ουκρανούς, όσο και τους συμμάχους μας σε Ευρώπη και ΝΑΤΟ και συνεχίζουμε την προσπάθεια η οποία άλλωστε βρίσκεται σε εξέλιξη. Θυμίζω ότι έχουμε παράσχει αμυντικό εξοπλισμό αλλά και ανθρωπιστική βοήθεια κυρίως σε επίπεδο πυρομαχικών, άλλωστε τα πυρομαχικά αποτελούν βασική ανάγκη των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων δεδομένου ότι ο πόλεμος συνεχίζεται και η προοπτική δυστυχώς είναι να υπάρξει συνέχεια και όσο μπαίνουμε στην άνοιξη και μάλιστα εντονότερη, με ανάληψη στρατιωτικών ενεργειών είτε από τους Ρώσους, είτε από τους Ουκρανούς όσο φεύγει ο χειμώνας. Θυμίζω ότι είναι σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση παράδοσης των τεθωρακισμένων οχημάτων παλαιάς σοβιετικής κατασκευής, των BMP δηλαδή, μένουν δέκα από αυτά να παραδοθούν στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις. Στο πλαίσιο της ανταλλαγής που κάναμε με τους Γερμανούς όπου ανταλλάσσοντας τα BMP, παίρνουμε τα πιο σύγχρονα και πιο κατάλληλα για τις δικές μας Ένοπλες Δυνάμεις Marder γερμανικής κατασκευής. Η πίεση θεωρείται δεδομένη και θα συνεχίσει να υπάρχει όσο υπάρχουν οι ανάγκες για τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις. Έχουμε καταστήσει όμως σαφές ότι υπάρχουν όρια σε αυτά που μπορούμε να δώσουμε.

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΛΙΜΙΤΖΟΣ: Πότε θα κλείσει αυτός ο κύκλος της ανταλλαγής δηλαδή;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι δεδομένο ότι οι Ουκρανοί και οι σύμμαχοι πιέζουν να παραδώσουν όσο συντομότερα γίνεται τα εναπομείναντα δέκα ΒMΡ. Θεωρώ ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 αναμένονται και τα υπόλοιπα δέκα “Marder” για να ολοκληρωθεί αυτή η ανταλλαγή.

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΛΙΜΙΤΖΟΣ: Πότε θα ληφθεί η απόφαση για τις τρεις νέες κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού και ποια κριτήρια θα «βαρύνουν» περισσότερο;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Όπως έγινε και με τις φρεγάτες, η τακτική του να περιμένουμε την καλύτερη πρόταση αποδίδει και στις κορβέτες. Εδώ υπάρχει ένας άτυπος ανταγωνισμός μεταξύ των δύο «φιναλίστ», των Γάλλων και των Ιταλών. Όσον αφορά τα πλοία, αυτά και οι δυο προτάσεις ανταποκρίνονται στις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού όπως αυτό τις προσδιορίζει. Προ ημερών βρέθηκε στην Αθήνα ο Γάλλος Υπουργός Άμυνας και συζητήσαμε για τη γαλλική πρόταση. Αναμένεται εντός των ημερών και ο Ιταλός ομόλογός μου προκειμένου να μας παραθέσει ίσως κάποια βελτιωμένη ιταλική πρόταση. Και οι δυο προτάσεις όπως διαμορφώνονται αυτή τη στιγμή είναι περίπου ισοδύναμες και ελκυστικές. Στην τελική απόφαση θα ληφθεί υπόψη αφενός το χρονοδιάγραμμα παράδοσης, αφετέρου η δυνατότητα ναυπήγησης πλοίων σε ελληνικό ναυπηγείο. Και οι δυο εταιρίες έχουν κάνει τη δική τους ειδική πρόταση όσον αφορά τη ναυπήγηση σε ελληνικά ναυπηγεία και η απόφαση θα έλεγα θα κριθεί στις λεπτομέρειες. Θεωρούμε όμως ότι αυτή τη στιγμή σε κάθε περίπτωση είναι μη διαπραγματεύσιμη η εμπλοκή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στη ναυπήγηση των κορβετών όχι μόνο μέσα από τα ναυπηγεία αλλά μέσα και από άλλες εταιρίες της αμυντικής βιομηχανίας.

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΛΙΜΙΤΖΟΣ: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ενίσχυση της Πολεμικής Αεροπορίας με “Rafale” και F-16 “Viper”; Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις σε σχέση με τα F-35 και σε τι βάθος χρόνου αναμένεται να παραλάβουμε τα πρώτα;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Τις επόμενες μέρες θα παραληφθούν άλλα δύο “Rafale”, έτσι ώστε να συμπληρωθούν δύο εξάδες. Θα έχουμε δηλαδή σύντομα δώδεκα και μέσα στο 2023 θα παραληφθεί και η 3η εξάδα ώστε να ανέβουμε στα δεκαοκτώ. Του χρόνου απομένει η παράδοση της 4ης εξάδας έτσι ώστε να φτάσουμε στον τελικό αριθμό των 24 “Rafale”. Όσον αφορά τα “Viper”, είναι ήδη σε εξέλιξη το πρόγραμμα της αναβάθμισης των πρώτων αεροσκαφών στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ. Ήδη έχουν παραδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία τέσσερα και το πρόγραμμα εξελίσσεται θα έλεγα με ομαλούς και ικανοποιητικούς ρυθμούς. Τα συνολικά 83 F-16 που θα έχουν αναβαθμιστεί στην εκδοχή “Viper”, θα έχουνε παραδοθεί μέχρι το 2028, όποτε αναμένεται η έναρξη υλοποίηση παράδοσης για τα F-35, που είναι το επόμενο μεγάλο πρόγραμμα της Πολεμικής Αεροπορίας. Για να έχουμε όμως αρχή παράδοσης των πρώτων τεσσάρων ή πέντε F-35 μέσα στο 2028, θα πρέπει βέβαια να απαντήσουν οι Αμερικανοί στη σχετική πρόταση της Πολεμικής Αεροπορίας, να διευθετηθούν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να σημαίνουν και εμπλοκή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στο πρόγραμμα. Ασφαλώς αυτό θα ήτανε δική μας επιδίωξη, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα καινούριο πρόγραμμα και ουσιαστικά το αεροσκάφος 5ης γενιάς για το οποίο απαιτούνται και υποδομές στην Ελλάδα προκειμένου να εισαχθεί στις διαθεσιμότητες της Πολεμικής Αεροπορίας και επιπλέον μετά την απάντηση των Αμερικανών, να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για την οριστική σύμβαση. Όλα αυτά θα υλοποιηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να είμαστε μέσα στο χρονοδιάγραμμα της απόδοσης των πρώτων F-35 το 2028.

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΛΙΜΙΤΖΟΣ: Αν κατάλαβα καλά, υπάρχει ένα περιθώριο να πει η Ελλάδα στην συμπαραγωγή των F-35.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Θεωρώ ότι οφείλουμε να το ζητήσουμε, αλλά είναι κάτι το οποίο πρέπει να διαπραγματευτούμε με την κατασκευάστρια εταιρεία και την αμερικανική κυβέρνηση ταυτόχρονα. Για ένα πρόγραμμα αυτής της εμβέλειας πάντως νομίζω ότι είναι υποχρέωσή μας να το κάνουμε. Σε κάθε περίπτωση απάντηση των Αμερικανών στο αίτημα της Πολεμικής Αεροπορίας διαπραγμάτευση για την οριστικοποίηση της σύμβασης, υπογραφή και υλοποίηση, αυτά είναι τα στάδια.

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΛΙΜΙΤΖΟΣ: Η πρόσφατη «περιπέτεια» με την αποστολή βοήθειας στην Τουρκία με C-130 δημιουργεί εύλογη ανησυχία. Υπάρχει σχέδιο ανανέωσης του μεταφορικού στόλου;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ο στόλος των μεταφορικών αεροσκαφών C-130 είναι, για να το πω πολύ σχηματικά, παλιός και υπερχρησιμοποιημένος. Επομένως όσο λιγότερα αεροσκάφη διαθέτεις τόσο συχνότερα χρησιμοποιείς αυτά που διαθέτεις και όσο συχνότερα χρησιμοποιείς αυτά που διαθέτεις τόσο συχνότερα παρουσιάζονται φθορές, μερικές φορές και έκτακτου χαρακτήρα, όπως η αβαρία που συνέβη στο C-130 που καθηλώθηκε καθ΄ οδόν για την Τουρκία. Ο στόχος μας είναι αφενός να βρούμε λύσεις στη συντήρηση του υπάρχοντος στόλου, αλλά και να αναζητήσουμε λύσεις για την ανανέωσή του κατά πάσα πιθανότητα με μεταχειρισμένα αεροσκάφη σε καλή κατάσταση. Προς αυτή την κατεύθυνση αναζητούμε εδώ και δύο χρόνια λύσεις από την αγορά, ενώ παράλληλα προσπαθούμε να εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο ώστε η συντήρηση του υπάρχοντος στόλου να είναι η βέλτιστη δυνατή. Καλώς ή κακώς αυτό το κομμάτι περνάει και από τις δυνατότητες της ΕΑΒ που συντηρεί σε βάση εργοστασιακής συντήρησης, προχωρημένου βαθμού δηλαδή συντήρησης, τα αεροσκάφη C-130. Αν η ΕΑΒ είχε δυνατότητες να αποδίδει εγκαίρως και σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που αυτή έχει θέσει κατά καιρούς ικανοποιητικό αριθμό αεροσκαφών, το πρόβλημα δε θα ήταν τόσο περίπλοκο και οξύ. Σε κάθε περίπτωση, εκτός της λύσης της ΕΑΒ έχουμε αεροσκάφη που είναι για συντήρηση και στην αντίστοιχη υπηρεσία του ΝΑΤΟ, όπου όμως εκεί η ουρά είναι μεγάλη γιατί έχουμε να κάνουμε με όλες τις χώρες-μέλη της συμμαχίας και τις δικές τους ανάγκες. Καθώς και την εναλλακτική να αναθέσουμε τη συντήρηση τριών αεροσκαφών στο Ισραήλ, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από τη Βουλή των Ελλήνων εις το παρελθόν και που έχουμε αποφασίσει να προχωρήσουμε στην υλοποίησή του, διότι πρέπει να βρούμε λύσεις από όπου αυτές μπορούν να έρθουν.

Σε κάθε περίπτωση, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν προστεθεί τρία C-130 στη συνολική διαθεσιμότητα της Π.Α.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

14 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1986: Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ

0
Ο αντιδραστήρας Νο 4 του πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνομπίλ στην Ουκρανία αστοχεί με αποτέλεσμα το χειρότερο πυρηνικό ατύχημα στην ιστορία. Αυτό συνέβη στη 01:23...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Ελληνικοί Patriot/S-300 για Ουκρανία: “Όχι” λέμε εμείς αλλά από ουσία τίποτα

"Θέμα γίναμε" διεθνώς, όχι κατ' ανάγκη αρνητικά, σχετικά με την άρνηση μας να στείλουμε πυροβολαρχίες αντιαεροπορικών πυραύλων Patriot στην Ουκρανία, καθώς η χώρα μας...

Ελληνικό: 314 βόμβες εντοπίστηκαν μέχρι τώρα στο παλιό αεροδρόμιο!

Συνολικά 314 βόμβες έχουν μέχρι σήμερα εντοπιστεί από το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) στον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, όπως ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης...