23.8 C
Athens
Κυριακή, 22 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗP.188: το πρώτο σχέδιο jet βομβαρδιστικού της Blohm & Voss

P.188: το πρώτο σχέδιο jet βομβαρδιστικού της Blohm & Voss

- Advertisement -

Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε προχωρήσει σε αρκετά φουτουριστικά σχέδια για το Υπουργείο Αεροπορίας του Ράϊχ κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά λίγα εξ αυτών τελικώς υλοποιήθηκαν. Τέτοια ήταν και η περίπτωση του P.188, το οποίο θα αντικαθιστούσε τον αναξιόπιστο «γρύφονα» Heinkel He 177. Η Luftwaffe, με μοναδική εξαίρεση τον τετρακινητήριο «κόνδορα» Focke Wulf  Fw 200, στερείτο βαρέων βομβαρδιστικών, όπως τα βρετανικά Avro Lancasters και Short Stirlings ή τα αμερικανικά B-24 Liberators και Boeing B-17 flying fortresses.

P.188.01

Η όλη σχεδίασή του έγινε με σκοπό τη μεταφορά μεγάλου αριθμού βομβών και μεγάλου φορτίου καυσίμων, ενώ στα μπροστινά και οπίσθια τμήματα της ατράκτου – κοντά στο κέντρο βάρους του – θα έφερε ένα νέο σύστημα προσγείωσης με δύο ζεύγη τροχών. Αξιοπρόσεκτο είναι και το καινοτόμο σχήμα διέδρων πτερύγων, με είκοσι μοίρες αρνητικής και είκοσι θετικής κλίσης για την απορρόφηση των υπερηχητικών κραδασμών και τη μείωση στρεπτικών δονήσεων, που θα του εξασφάλιζαν μια καλύτερη απόδοση τόσο σε χαμηλές όσο και υψηλές πτήσεις. Το μόνο μειονέκτημα ήταν η υπερβολική πίεση αέρα στις άκρες των πτερύγων, το οποίο διορθώθηκε αργότερα με ένα σύστημα μεταβλητής συχνότητας ρυθμιζόμενο στις δώδεκα μοίρες.

P.188.02 Cutaway

Συμπιεζόμενο cockpit δύο ατόμων προσωπικού και ευρείας οπτικής γωνίας θα προσαρμοζόταν στην κυλινδρική άτρακτο χωρίς να εξείχε από αυτήν, ενώ στις πτέρυγες θα υπήρχαν τέσσερις turbojet κινητήρες Jumo 004C. Το αεροσκάφος θα διέθετε και βοηθητικά στυλίδια προσγείωσης – αρκετά έξω από τα τέσσερα ατρακτίδια κινητήρων – τα οποία θα εξυπηρετούσαν τη σταθεροποίησή του, χωρίς όμως οι τροχοί του να αγγίζουν το έδαφος. Το ουραίο τμήμα της ατράκτου, με μονό κάθετο πηδάλιο ελέγχου, θα έφερε νέο τύπο κώνου εφοδιασμένου με πλέγμα αερόφρενων που θα άνοιγαν σαν oμπρέλα για τη μείωση ταχύτητας κατά τις κάθετες βυθίσεις.

Κατόψεις των P.188.01, 02 και 04

Tο πρώτο πρωτότυπο (P.188.01) θα δοκιμαζόταν χωρίς οπλισμό. Το P.188.02 θα ήταν ελαφρώς μικρότερο με διπλά ουραία κάθετα πηδάλια ελέγχου προς αντικατάσταση του μονού. Επίσης, το cockpit θα ήταν υπερυψωμένο για καλύτερη ορατότητα. Το τελευταίο P.188.04 ήταν σχεδιασμένο με λεπτότερη άτρακτο και διπλά ατρακτίδια κινητήρων. Τα πτερύγια θα έφεραν βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων, όπου το μεσαίο τμήμα τους θα ήταν χαλύβδινο, ενώ το υπόλοιπο θα κατασκευαζόταν από ντουραλουμίνιο. Οι δε επιφάνειες ελέγχου θα ήταν από ξύλο. Αυτή η έκδοση θα έφερε δύο διπλά ουραία πυροβόλα MG131 των 30 χιλιοστών ενεργοποιούμενα από το θάλαμο διακυβέρνησης. Η μέγιστη ταχύτητα υπολογιζόταν στα 820 χλμ/ω, και θα μετέφερε ανώτατο φορτίο ενός τόνου βομβών. Το μήκος του θα ήταν 17,45, ενώ το άνοιγμα πτερύγων θα έφτανε τα 27 μέτρα. Τελικά το σχέδιο δεν επελέγη από το Υπουργείο Αεροπορίας για περαιτέρω δοκιμές και το όλο project έμεινε μόνο στα χαρτιά. Το δεύτερο μοντέλο, P.188.02, παράγεται σε κλίμακα 1/72 από τη Unicraft Models.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

“Αναβάθμιση” φρεγατών ΜΕΚΟ, μια ακόμη ελληνική εφεύρεση ισάξια του Μπέβατρον

Το μακρινό 2020, εδώ στην ΠΤΗΣΗ, γράφτηκε το παρακάτω άρθρο, παρουσιάζοντας τότε την είδηση, πως για την πολύπαθη αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

57
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Ιουνίου 1942: Ο Ρόμελ καταλαμβάνει το Τομπρούκ

1
Η μικρή παράλια πόλη του Τομπρούκ, στην ανατολική Λιβύη απέκτησε μεγάλη στρατηγική σημασία κατά τη μάχη της ερήμου στον Β' Παγκόσμιο. Αρχικά υπό ιταλική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Convair XB-46, ο ξεχασμένος εκπρόσωπος των πρώτων τζετ βομβαρδιστικών

Η ανάπτυξη του XB-46 ξεκίνησε το 1944, όταν το Υπουργείο Πολέμου των ΗΠΑ, εντυπωσιασμένο από τις εξελίξεις στην αεροπορική τεχνολογία της ναζιστικής Γερμανίας, εξέδωσε...

Martin XB-68, μια άγνωστη πρόταση για υπερηχητικό βομβαρδιστικό

Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η ανάγκη για προηγμένα στρατιωτικά αεροσκάφη οδήγησε σε πολλά προγράμματα ανάπτυξης, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιδιώκουν την...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...