Η Βρετανία μπορεί να αποσύρει τέσσερις φρεγάτες Type 23 (HMS Argyll, HMS Lancaster, HMS Iron Duke, HMS Monmouth) νωρίτερα από το προγραμματισμένο, αν αυτό αποφασιστεί από το Λονδίνο τον επόμενο μήνα.
Τα τέσσερα πλοία εισήλθαν σε υπηρεσία από το 1991 ως το 1993 και υπό φυσιολογικές συνθήκες αναμένεται να παροπλιστούν με αφετηρία το 2023. Πρώτη θεωρείται ότι θα αποσυρθεί η HMS Argyll, για να ακολουθήσουν η HMS Lancaster το 2024, η HMS Iron Duke το 2025 και η HMS Monmouth το 2026. Πρόκειται για τις τέσσερις παλαιότερες Type 23 σε βρετανική χρήση και μόνο νεότερες σε ηλικία από δύο χιλιανές φρεγάτες του τύπου, που αγοράστηκαν μεταχειρισμένες στο παρελθόν από τη Χιλή (μαζί με μία τρίτη) και εκσυγχρονίζονται, ώστε να παραμείνουν σε υπηρεσία για πολλά, πολλά χρόνια ακόμα.
Παραδόθηκε στην Χιλή η πρώτη εκσυγχρονισμένη φρεγάτα πρώην Type 23
Θα μπορούσαν αυτά τα τέσσερα πλοία να εξεταστούν από την Ελλάδα; Φυσικά. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σε υπηρεσία συνολικά 13 φρεγάτες – 4 MEKO 200 και 9 Kortenaer – με τις περισσότερες να χρήζουν αντικατάστασης, ειδικά οι 3 μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer. Επιπλέον, έχει αποφασιστεί οι 4 MEKO 200 να δεχθούν εργασίες εκτεταμένου εκσυγχρονισμού, έτσι, πλοία που μπορούν να ενταχθούν άμεσα στο ΠΝ έχουν πάντα ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Στην περίπτωση των Type 23 οι ελπίδες θα μπορούσαν να αυξηθούν κυρίως σε δύο περιπτώσεις: Αν επιλεγεί σα νέα φρεγάτα η βρετανική Arrowhead 140 ή αν ακυρωθεί η διαδικασία. Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση οι Type 23 αποτελούν ίσως την πλέον σοβαρή λύση μεταχειρισμένων φρεγατών στη διεθνή αγορά, από κοινού με τις αυστραλιανές MΕΚΟ 200 και τις βέλγο-ολλανδικές M. Αλλά οι δύο τελευταίοι τύποι θα γίνουν διαθέσιμοι (όπως φαίνεται) στο β’ μισό της τρέχουσας δεκαετίας. Να σημειωθεί, η δεξαμενή των βρετανικών Type 23 φθάνει τα 13 πλοία. Επομένως, ακόμη και αν κάποια από τις 4 φρεγάτες είναι σε κακή κατάσταση, θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή ανταλλακτικών και ταυτόχρονα ο αριθμός των ενεργών πλοίων να αυξηθεί μεταγενέστερα με μεταβίβαση περισσοτέρων πλοίων από τη Βρετανία.
Όμως σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση είναι πιθανότερο να καταλήξουν κάποιες από τις Type 23 στη Χιλή παρά στην Ελλάδα.