35.3 C
Athens
Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑ«Οι Έλληνες είναι πραγματικά πολύ καλοί χειριστές», λέει ο Γάλλος «δάσκαλος» των…...

«Οι Έλληνες είναι πραγματικά πολύ καλοί χειριστές», λέει ο Γάλλος «δάσκαλος» των… δασκάλων στον χειρισμό του Rafale

- Advertisement -

Ο «James», όπως είναι το επιχειρησιακό προσωνύμιο του πιλότου για λόγους ασφαλείας, κατεβαίνει από το πίσω κάθισμα του διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους Rafale της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, που μερικές στιγμές πριν «ακούμπησε» για πρώτη φορά σε ελληνικό έδαφος. Για τον 42χρονο Γάλλο πιλότο μαχητικών, το να κατεβαίνει από μια ειδική πτήση με ένα γαλλικής κατασκευής Rafale, την ημέρα που αλλάζει «σελίδα» η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, είναι μια ακόμη ξεχωριστή στιγμή.

Εκπαιδευτής των εκπαιδευτών, «δάσκαλος» των… δασκάλων των χειριστών του μαχητικού της 4.5ης γενιάς που απέκτησε η Ελλάδα, ο χαμογελαστός Γάλλος πιλότος μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM» για την εμπειρία του από την εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων, οι οποίοι τους περασμένους μήνες πέρασαν από μια απαιτητική διαδικασία εκμάθησης, ενώ μετέφερε και τις εντυπώσεις του από τις ικανότητες τους.

«Οι Έλληνες πιλότοι είναι πολύ καλοί, πραγματικά πολύ καλοί χειριστές!», σχολίασε ο 42χρονος πιλότος, τον οποίο επέλεξε να εντάξει στις τάξεις της η γαλλική εταιρία Dassault Aviation ώστε να εργαστεί ως εκπαιδευτής των «instructors» κάθε πολεμικής αεροπορίας που θα επιλέξει τον συγκεκριμένο τύπο μαχητικού.

Ο άσος των αιθέρων, ο οποίος μεταπήδησε στη συγκεκριμένη -κρίσιμη για τις αεροπορίες που εντάσσουν το ψηφιακής τεχνολογίας μαχητικό στον στόλο τους- θέση, ύστερα από μια μακρά περίοδο στην υπηρεσία των γαλλικών Ενόπλων Δυνάμεων, εξήρε το επίπεδο της «αεροπορικής ευφυίας» των Ελλήνων χειριστών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «η συνεργασία μας στον τρόπο δουλειάς είναι ΝΑΤΟϊκού επιπέδου, “καταλαβαίνουμε” ο ένας τον άλλον πολύ γρήγορα και δουλεύουμε για τη διαδικασία (σ.σ του βέλτιστου χειρισμού των μαχητικών)».

 

Επάγγελμα: ειδικός πιλότος εκπαίδευσης χειριστών

Ο «James», στο μπράτσο της στολής του, φέρει το ειδικό σήμα που έφεραν κι όλοι οι Έλληνες πιλότοι την ημέρα της άφιξης της πρώτης εξάδας των Dassault Rafale F3-R Standard, ένα aviation patch, όπως ονομάζονται τα σήματα του είδους, που απεικονίζει το σχέδιο ενός μαχητικού με τα εθνόσημα της Ελλάδας, το οποίο μάλιστα δηλώνει πως δεν… αποχωρίζεται, αφού αποτελεί κι ένα σήμα- σύμβολο της πολύμηνης συνεργασίας του με τους Έλληνες πιλότους.

«Το διάστημα για το οποίο συνήθως εκπαιδεύουμε έναν χειριστή είναι κάτι που εξαρτάται από το, τι θα απαιτηθεί. Εκπαιδεύουμε πιλότους που είναι ήδη έμπειροι, οπότε ο στόχος είναι να μάθουν το Rafale, συνεπώς το σύνηθες διάστημα είναι από τέσσερις έως και οκτώ μήνες. Το διάστημα βέβαια είναι και κάτι που εξαρτάται και από το πώς ακριβώς θα χρησιμοποιούν (σ.σ. οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι) το μαχητικό Rafale», εξήγησε ο ειδικός πιλότος εκπαίδευσης, όταν ρωτήθηκε για τον χρόνο μέσα στον οποίο ένας χειριστής μπορεί να «κατακτήσει» τα μυστικά ενός τέτοιου μαχητικού.

«Στην πραγματικότητα υπάρχει ένας καθορισμός των πτήσεων με βάση συμβόλαιο, οπότε δεν τίθεται θέμα περισσότερων ή λιγότερων πτήσεων», σημείωσε, εξηγώντας πως στην περίπτωση των Ελλήνων πιλότων «η εκπαίδευση ήταν κάτι πολύ εύκολο» καθώς «ο τρόπος σκέψης και λειτουργίας (σ.σ «mindset») και ο τρόπος δουλειάς των Ελλήνων ήταν πολύ κοντά στον γαλλικό, οπότε η εκπαίδευση ήταν πολύ εύκολη»

Ο Γάλλος χειριστής, ο οποίος έχει γράψει «4000 ώρες πτήσης μόνο σε μαχητικά αεροσκάφη», εξήγησε ακόμη πως η εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων έγινε κυρίως «πάνω στη βάση χρήσης του μαχητικού», με σημείο εκκίνησης ακόμη και τα πιο βασικά, όπως το πώς ενεργοποιείται το αεροσκάφος, πώς το χρησιμοποιεί ένας πιλότος και, κυρίως, πώς το χρησιμοποιεί με ασφάλεια. «Η δουλειά μας είναι να δείξουμε πώς το χρησιμοποιούμε, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, σε όλο το φάσμα του Rafale αλλά με ασφάλεια», σημείωσε με έμφαση ο «James” που τόνισε πως από εδώ και πέρα οι Έλληνες πιλότοι είναι έτοιμοι να εκπαιδεύσουν τους συναδέλφους τους πάνω στις υπερσύγχρονες «Ριπές».

Μια «first shot – first kill» φιλοσοφία με «σύντηξη δεδομένων» στην πτήση

Με την άφιξη των Ελλήνων πιλότων στην εκπαίδευση των οποίων συμμετείχε ο Γάλλος πιλότος το σημαντικότερο που, όπως εκτιμά, θα φέρει το αεροσκάφος στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία είναι το πώς η σχεδίαση του, ειδικότερα η υψηλής τεχνολογίας διαχείριση των δεδομένων ‘ελαφραίνει’ το φορτίο των Ελλήνων χειριστών, το «…σημαντικότερο πλέον χαρακτηριστικό ενός μαχητικού».

«Το μεγαλύτερο ‘ατού’ του Rafale ως μαχητικού κατά την άποψή μου, είναι το ότι έχει δυνατότητα “σύντηξης των πληροφοριών” ΄ήτοι sensor fusion, που λαμβάνει ο πιλότος. Αυτό σημαίνει πως έχουμε πολλούς αισθητήρες, αισθητήρες ιδιαίτερα υψηλής τεχνολογίας που συλλέγουν πολλές πληροφορίες και μπορούμε να τις απεικονίσουμε στον πιλότο. Αυτό είναι το καλύτερο, το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του Rafale. Όλα τα πιο προηγμένα μαχητικά πλέον εργάζονται στο να παρέχουν αυτό στους πιλότους, την σύντηξη αυτή των πληροφοριών που συλλέγουν. Πρόκειται για δεδομένα από πολλούς αισθητήρες, δεδομένα που βρίσκουμε τους βέλτιστους τρόπους να τα δείξουμε στους πιλότους… με αποδοτικό τρόπο. Και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά (σ.σ με τα άλλα μαχητικά), αυτό είναι που δίνει την τεχνολογική ‘απόσταση’…», εξηγεί ο ειδικός πιλότος της Dassault Aviation.

Όσο για την πλέον σημαντική προσθήκη που θα έχουν στις δυνατότητες του οπλοστασίου τους οι Έλληνες πιλότοι και, κατ’επέκταση, οι Έλληνες επιτελείς, ο 42χρονος εκπαιδευτής απαντά πως αυτή είναι ένας first shot, first kill τύπος όπλου καθώς «ειδικά τώρα που υπάρχει ο πύραυλος αέρος- αέρος μακρού πλήγματος, ο Meteor το συγκεκριμένο είναι πολύ ισχυρό μαχητικό…»

Ερωτηθείς τέλος ο “James” για το συνέβη και πήρε τη συγκεκριμένη θέση και το πώς ανταποκρίθηκε όταν του ζητήθηκε να γίνει ειδικός χειριστής-εκπαιδευτής στο μαχητικό, με το οποίο πετά εδώ και 12 χρόνια και έτσι να ‘περνούν’ από τα χέρια του πιλότοι της Ινδίας, του Κατάρ και τελευταία της Ελλάδας, ο Γάλλος πιλότος δεν δίστασε να διηγηθεί πως η θετική του απάντηση στην πρόταση να γίνει εκπαιδευτής ήταν άμεση, αφού έτσι μπορεί να δραστηριοποιείται σε ένα από τα πλέον συναρπαστικά επαγγέλματα και να κάνει μια «…διαφορετική, σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά…!»

Σωτήρης Κυριακίδης
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
(ΑΠΕ-ΜΠΕ) και Πρακτορείο 104.9FM

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

30 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutofTheBox: Αγορά νέων F-35A αντί του εκσυγχρονισμού των 38 F-16 Block 50

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία παραμένει σε τροχιά κρίσιμων αποφάσεων ώστε να μπορέσει να διατηρήσει την αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΠΙΣΤΗΜΗ: Πυρηνική ενέργεια, από την ειρηνική χρήση στα όπλα μαζικής καταστροφής

25
Του Γιώργου Λώλου, επίτιμου καθηγητή πυρηνικής και σωματιδιακής φυσικής, University of Regina, ΚαναδάΟ Δημόκριτος, γύρω στα 340 με 350 π.Χ., χρησιμοποίησε μια απλή λογική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Ιουνίου 1934: η «Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών»...

8
Έχοντας αναλάβει νόμιμα από το 1933 την εξουσία στη Γερμανία, ο Χίτλερ ήθελε να περιορίσει τις πιο ανεξέλεγκτες συνιστώσες του ναζιστικού κόμματος, που είχαν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέο μπαράζ δηλώσεων για “τουρκικά Eurofighter και F-35” από Βρετανία και ΗΠΑ

Τον Τούρκο Πρόεδρο συνάντησε στην Άγκυρα χθες ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας, David Lammy, όπως και τον ομόλογο του Χακάν Φιντάν, όπου και εκθείασε...

Ν. Δένδιας: Αλλαγή δόγματος στο Πολεμικό Ναυτικό – Constellation, Ευρωκορβέτα, “εθνικό πλοίο”, νέα υποβρύχια στα σχέδια

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, παρέστη χθες, Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, στην Επιθεώρηση του Στόλου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τασούλα, τον...

H Ιταλία σκέφτεται να δηλώσει γέφυρα προς τη… Σικελία ως αμυντική δαπάνη για να πιάσει το νέο όριο του ΝΑΤΟ

Είχαμε γράψει πως το νέο όριο των αμυντικών δαπανών των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ, που εγκρίθηκε πριν λίγες ημέρες στην ετήσια σύνολο της Συμμαχίας θα...