Η Αμερικανική Αεροπορία τερμάτισε το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών που βρισκόνταν σε εξέλιξη στα πλαίσια αξιολόγησης για την προμήθεια ελαφρών ελικοφόρων επιθετικών αεροσκαφών.
Πρόκειται για άμεση συνέπεια μετά το θανατηφόρο ατύχημα στις 22 Ιουνίου όπου ένα αεροσκάφος Α-29 συνετρίβει με αποτέλεσμα τον θάνατο του χειριστή του, πιλότο δοκιμών του αμερικανικού Ναυτικού.
Ωστόσο, ο υποπτέραρχος Arnold Bunch, ανώτατο στέλεχος της αρμόδιας επιτροπής της συγκεκριμένης προμήθειας δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι το συνολικό πείραμα, το οποίο συνέλεξε στοιχεία από δυο προτεινόμενα αεροσκάφη δεν έχει τερματιστεί.
Επιπλέον διευκρίνισε ότι η απόφαση να τερματιστούν οι υπόλοιπες πτητικές δοκιμές δεν θα αλλάξει το χρονοδιάγραμμα για πιθανή απόκτηση καθώς υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να βοηθήσουν τον κλάδο να αποφασίσει εάν θέλει να ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα προμήθειας στα πλαίσια του προγράμματος OA-X.
Οι πτητικές δοκιμές ξεκίνησαν στις 7 Μαΐου και επρόκειτο να διαρκέσουν τρεις μήνες και συμμετείχε το A-29, προϊόν της κοινοπραξίας Sierra Nevada Corp και Embraer, καθώς και το Beechcraft AT-6B Wolverine της Textron Aviation.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Bunch, «Κάθε φορά που χάνεται ένας αεροπόρος, πρέπει να κάνουμε παύση. Και πρέπει να χρησιμοποιούμε αυτήν την παύση για να σκεφτούμε λίγο.»
Το ελαφρύ αεροσκάφος θα χρησιμοποιηθεί σε σε επιχειρήσεις αντι-τρομοκρατίας και εγγύς υποστήριξης στη θέση ακριβότερων αεροπλάνων όπως το F/A-18 ή το F-35 σε αποστολές στη Μέση Ανατολή.
Η αιτία της συντριβής του Α-29 είναι ακόμη υπό διερεύνηση.