12.7 C
Athens
Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗRafale δύο ταχυτήτων για το μέλλον - το δίλημμα για τους ήδη...

Rafale δύο ταχυτήτων για το μέλλον – το δίλημμα για τους ήδη χρήστες

- Advertisement -

Αρχίζει να ξεκαθαρίζει λίγο το τοπίο γύρω από την εξέλιξη του γαλλικού μαχητικού Rafale και τις δυνατότητες που θα αποκτήσει μέσω προγραμμάτων αναβάθμισης, σύμφωνα με άρθρο του Fabrice Wolf στο Meta-defense. 

Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο, το δημοφιλές αεροσκάφος, αναμένεται να λάβει περισσότερες της μίας αναβαθμίσεις, που θα το οδηγήσουν στο τελικό εξελικτικό πρότυπο Rafale F6 ή άτυπα Super Rafale, με εκτενείς δικτυοκεντρικές ικανότητες διαχείρισης drones και διασύνδεση με το μελλοντικό πρόγραμμα FCAS και των συστημάτων που θα προκύψουν από αυτό. 

Rafale F5, “διαστημικό” και στα βήματα της 6ης γενιάς μαχητικών

Τα καλά νέα όμως μάλλον σταματούν εδώ, καθώς η διαδικασία αυτή δεν απευθύνεται στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου των Rafale, αλλά σε συγκεκριμένα αεροσκάφη. Έτσι τα αεροσκάφη κατασκευής μέχρι και το πρότυπο F3R (όπως τα ελληνικά), δεν αναμένεται να αναβαθμιστούν πέραν από μια τελική έκδοση F4 (ήδη είμαστε στην 4.1). Η έκδοση τέτοιου επιπέδου -και όλων των παραλλαγών της- έχει ως πυρήνα της σημαντικές βελτιώσεις στο ραντάρ, στο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου καθώς και στην προσθήκη νέων όπλων, οπότε με την οριστικοποίηση τους, θα υπάρξει μια σχετική παγίωση ικανοτήτων. 

Το πρώτο Rafale F4.1 παραδόθηκε σε κέντρο αξιολόγησης της Γαλλικής Αεροπορίας – και ελληνικό ενδιαφέρον

Για τα αεροσκάφη όμως νέας κατασκευής, κατευθείαν σε πρότυπο F4, αναμένεται να ακολουθηθεί μια διαφορετική και εκτενέστερη εξελικτική διαδικασία, που θα τα φθάσει σε F5 ή και F6. Έτσι ο στόλος των Rafale αναμένεται να γίνει δύο ταχυτήτων, ακόμη και εντός της ίδιας αεροπορικής δύναμης. 

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; 

Κύριος λόγος αυτής της εξέλιξης, φαίνεται να είναι η αλλαγή στην κατασκευή των νέων αεροσκαφών και των υλικών που χρησιμοποιούνται. Έτσι πέραν των όποιων δομικών αλλαγών και ενισχύσεων που θα περιλαμβάνονται στα νέα Rafale F4, σημαντική θα είναι και η παρέμβαση στο ”νευρικό σύστημα” του αεροσκάφους, δηλαδή στις καλωδιώσεις και στα δίκτυα μεταφοράς δεδομένων. Η χρήση των οπτικών ινών θα είναι εκτεταμένη, για μεταφορά υψηλού όγκου πληροφοριών και εφαρμογή πρακτικών τεχνητής νοημοσύνης. Επομένως οι ενδιαφερόμενοι για τη μεγίστη δυνατή εξέλιξη του όπλου θα πρέπει να προμηθευτούν εξαρχής Rafale νέας παραγωγής.

Πόσο επηρεάζει αυτό τους ήδη υπάρχοντες χρήστες; 

Εξαρτάται. Από τη στιγμή που θεωρείται δεδομένη η παραμονή σε υπηρεσία των παλαιότερων εκδόσεων του μαχητικού με τη Γαλλική Αεροπορία, αυτό μπορεί να ικανοποιήσει όσες χώρες θέλουν διασφάλιση ότι το δικό τους αεροσκάφος θα συνεχίσει να έχει υποστήριξη και εξέλιξη έως F4. Δεν θα πρέπει όμως να παραβλεφθεί, όπως τονίζεται και στο άρθρο, το γεγονός πως η Γαλλική Αεροπορία είναι ένθερμος υποστηρικτής των πωλήσεων μεταχειρισμένων αεροσκαφών της και αντικατάσταση τους με νέα F4, όπως έγινε πρόσφατα στην περίπτωση της Κροατίας.

Φυσικά κάτι τέτοιο δημιουργεί και “πίεση” στις αεροπορίες που είναι ήδη πελάτες, να διαλέξουν διαδρομή: Φθηνότερα γαλλικά μεταχειρισμένα με όριο εξέλιξης, ή νέα που να ακολουθήσουν για πολλές δεκαετίες τις επόμενες αναβαθμίσεις. Όπου βέβαια θα πρέπει να εκτιμηθεί αν το κόστος μετάβασης σε αυτές, F5 και F6, θα αξίζει την επένδυση και θα παρέχει ικανοποιητική απόδοση σε ένα νέο πεδίο τεχνολογιών.

Tο συμπέρασμα πάντως είναι πως η Dassault δείχνει να απομακρύνεται από τη φιλοσοφία εγκατάλειψης των μαχητικών της για λογαριασμό νέων προγραμμάτων, όπως έχει πράξει στο παρελθόν και θα επιμείνει στο Rafale ως σημαντικό στοιχείο στο δικτυοκεντρικό πεδίο επιχειρήσεων του μέλλοντος. 

Rafale F5, nEUROn, F-35, ένα μεγάλο ευρωπαϊκό ανακάτωμα με την Ελλάδα μέσα

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

39 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
39 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επιβατικά αεροπλάνα στο στόχαστρο! – μια καταγραφή δεκαετιών

Αν και το περιστατικό ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2024 με το Embraer E-190 («4K-AZ65») των Azerbaijan Airlines, να συντρίβεται στην απόπειρα προσγείωσης ανάγκης, ως...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

24
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Δεκεμβρίου 1940: Βύθιση του «Πρωτεύς», η πρώτη...

3
Το υποβρύχιο «Πρωτεύς» Υ-3 τορπιλίζει και βυθίζει το ιταλικό μεταγωγικό “Sardegna” αλλά μηχανική βλάβη το κάνει να αναδυθεί. Γενόμενο αντιληπτό από το συνοδό τορπιλοβόλο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ανταλλαγή αιχμαλώτων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας παραμονές του 2025

Ρωσία και Ουκρανία πραγματοποίησαν σήμερα ανταλλαγή αιχμαλώτων πολέμου, με την κάθε πλευρά να απελευθερώνει 150 αιχμαλώτους, αναφέρεται σε ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Άμυνας.Στην ίδια...

Lavochkin La-250 Anakonda, o παραλίγο “φονιάς” των αμερικανικών B-52

Στην ιστορία της σοβιετικής Aεροπορίας, το Lavochkin La-250 Anakonda αποτελεί ένα τόσο άγνωστο, όσο και ενδιαφέρον κεφάλαιο της ανάπτυξης αναχαιτιστικών κατά τη διάρκεια του...

Το Ιράκ αγοράζει ελικόπτερα Surion από τη Νότια Κορέα – πρώτη εξαγωγή του τύπου

Στα 94 εκατ. δολάρια εκτιμάται η αξία των μεταγωγικών ελικοπτέρων KUH-1 Surion, που συμφώνησε να αγοράσει το Ιράκ από την Νότια Κορέα. Η συμφωνία,...