17.8 C
Athens
Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗRafale δύο ταχυτήτων για το μέλλον - το δίλημμα για τους ήδη...

Rafale δύο ταχυτήτων για το μέλλον – το δίλημμα για τους ήδη χρήστες

- Advertisement -

Αρχίζει να ξεκαθαρίζει λίγο το τοπίο γύρω από την εξέλιξη του γαλλικού μαχητικού Rafale και τις δυνατότητες που θα αποκτήσει μέσω προγραμμάτων αναβάθμισης, σύμφωνα με άρθρο του Fabrice Wolf στο Meta-defense. 

Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο, το δημοφιλές αεροσκάφος, αναμένεται να λάβει περισσότερες της μίας αναβαθμίσεις, που θα το οδηγήσουν στο τελικό εξελικτικό πρότυπο Rafale F6 ή άτυπα Super Rafale, με εκτενείς δικτυοκεντρικές ικανότητες διαχείρισης drones και διασύνδεση με το μελλοντικό πρόγραμμα FCAS και των συστημάτων που θα προκύψουν από αυτό. 

Rafale F5, “διαστημικό” και στα βήματα της 6ης γενιάς μαχητικών

Τα καλά νέα όμως μάλλον σταματούν εδώ, καθώς η διαδικασία αυτή δεν απευθύνεται στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου των Rafale, αλλά σε συγκεκριμένα αεροσκάφη. Έτσι τα αεροσκάφη κατασκευής μέχρι και το πρότυπο F3R (όπως τα ελληνικά), δεν αναμένεται να αναβαθμιστούν πέραν από μια τελική έκδοση F4 (ήδη είμαστε στην 4.1). Η έκδοση τέτοιου επιπέδου -και όλων των παραλλαγών της- έχει ως πυρήνα της σημαντικές βελτιώσεις στο ραντάρ, στο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου καθώς και στην προσθήκη νέων όπλων, οπότε με την οριστικοποίηση τους, θα υπάρξει μια σχετική παγίωση ικανοτήτων. 

Το πρώτο Rafale F4.1 παραδόθηκε σε κέντρο αξιολόγησης της Γαλλικής Αεροπορίας – και ελληνικό ενδιαφέρον

Για τα αεροσκάφη όμως νέας κατασκευής, κατευθείαν σε πρότυπο F4, αναμένεται να ακολουθηθεί μια διαφορετική και εκτενέστερη εξελικτική διαδικασία, που θα τα φθάσει σε F5 ή και F6. Έτσι ο στόλος των Rafale αναμένεται να γίνει δύο ταχυτήτων, ακόμη και εντός της ίδιας αεροπορικής δύναμης. 

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; 

Κύριος λόγος αυτής της εξέλιξης, φαίνεται να είναι η αλλαγή στην κατασκευή των νέων αεροσκαφών και των υλικών που χρησιμοποιούνται. Έτσι πέραν των όποιων δομικών αλλαγών και ενισχύσεων που θα περιλαμβάνονται στα νέα Rafale F4, σημαντική θα είναι και η παρέμβαση στο ”νευρικό σύστημα” του αεροσκάφους, δηλαδή στις καλωδιώσεις και στα δίκτυα μεταφοράς δεδομένων. Η χρήση των οπτικών ινών θα είναι εκτεταμένη, για μεταφορά υψηλού όγκου πληροφοριών και εφαρμογή πρακτικών τεχνητής νοημοσύνης. Επομένως οι ενδιαφερόμενοι για τη μεγίστη δυνατή εξέλιξη του όπλου θα πρέπει να προμηθευτούν εξαρχής Rafale νέας παραγωγής.

Πόσο επηρεάζει αυτό τους ήδη υπάρχοντες χρήστες; 

Εξαρτάται. Από τη στιγμή που θεωρείται δεδομένη η παραμονή σε υπηρεσία των παλαιότερων εκδόσεων του μαχητικού με τη Γαλλική Αεροπορία, αυτό μπορεί να ικανοποιήσει όσες χώρες θέλουν διασφάλιση ότι το δικό τους αεροσκάφος θα συνεχίσει να έχει υποστήριξη και εξέλιξη έως F4. Δεν θα πρέπει όμως να παραβλεφθεί, όπως τονίζεται και στο άρθρο, το γεγονός πως η Γαλλική Αεροπορία είναι ένθερμος υποστηρικτής των πωλήσεων μεταχειρισμένων αεροσκαφών της και αντικατάσταση τους με νέα F4, όπως έγινε πρόσφατα στην περίπτωση της Κροατίας.

Φυσικά κάτι τέτοιο δημιουργεί και “πίεση” στις αεροπορίες που είναι ήδη πελάτες, να διαλέξουν διαδρομή: Φθηνότερα γαλλικά μεταχειρισμένα με όριο εξέλιξης, ή νέα που να ακολουθήσουν για πολλές δεκαετίες τις επόμενες αναβαθμίσεις. Όπου βέβαια θα πρέπει να εκτιμηθεί αν το κόστος μετάβασης σε αυτές, F5 και F6, θα αξίζει την επένδυση και θα παρέχει ικανοποιητική απόδοση σε ένα νέο πεδίο τεχνολογιών.

Tο συμπέρασμα πάντως είναι πως η Dassault δείχνει να απομακρύνεται από τη φιλοσοφία εγκατάλειψης των μαχητικών της για λογαριασμό νέων προγραμμάτων, όπως έχει πράξει στο παρελθόν και θα επιμείνει στο Rafale ως σημαντικό στοιχείο στο δικτυοκεντρικό πεδίο επιχειρήσεων του μέλλοντος. 

Rafale F5, nEUROn, F-35, ένα μεγάλο ευρωπαϊκό ανακάτωμα με την Ελλάδα μέσα

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

39 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
39 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι φρεγάτες Bergamini στο Πολεμικό Ναυτικό

Η κλάση FREMM, γνωστή και ως Bergamini στην ιταλική έκδοση, αποτελεί μια σειρά φρεγατών πολλαπλών ρόλων που αναπτύχθηκε από κοινού από τις εταιρείες Naval...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η ιστορική πρόσκληση Μητσοτάκη στη Διάσκεψη για τη Γάζα: Γεωπολιτική Αναβάθμιση...

18
Σε μια κίνηση που χαρακτηρίστηκε ως "ιστορική", ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσκλήθηκε να συμμετάσχει στη Διεθνή Διάσκεψη για την Ειρήνη και την Ανοικοδόμηση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Οκτωβρίου 1949: “Το όπλο παρά πόδα”

9
Ο Νίκος Ζαχαριάδης, γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (ΚΚΕ), ανακοινώνει από ραδιοφώνου τον τερματισμό των εχθροπραξιών του Εμφυλίου Πολέμου. Με τα στελέχη του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αργεντινή: Παραλαβή δεύτερου P-3C, μεταχειρισμένου από Νορβηγία

Το Ναυτικό της Αργεντινής παρέλαβε το δεύτερο μεταχειρισμένο αεροσκάφος ναυτικών επιχειρήσεων (ΑΦΝΕ) P-3C, από τη Νορβηγία, στις 14 Οκτωβρίου.Η Αργεντινή αποκτά συνολικά 4 μεταχειρισμένα...

Η Ινδονησία «πλησιάζει» στο μαχητικό J-10

Η Ινδονησία παρουσιάζεται να πλησιάζει εγγύτερα στην απόκτηση 42 μαχητικών J-10 από την Κίνα.Σε συζήτηση με δημοσιογράφους στις 15 Οκτωβρίου ο Ινδονήσιος υπουργός Άμυνας,...

ICEYE και IHI υπογράφουν συμφωνία για ανάπτυξη αστερισμού δορυφόρων παρατήρησης

Η ICEYE, παγκόσμιος ηγέτης στις δορυφορικές λειτουργίες ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR), και η IHI Corporation (IHI), ο ιαπωνικός ηγέτης στους τομείς της αεροδιαστημικής και...