Ο χειμώνας που έρχεται θα δυσκολέψει τους Νορβηγούς χειριστές που πετούν με τα καινούργια μαχητικά 5ης γενιάς της Luftforsvaret. Αυτοί μπορεί να είναι εξοικειωμένοι με τις επιχειρήσεις υπό τις απαιτητικές συνθήκες του σκανδιναβικού χειμώνα αλλά τα αεροπλάνα τους όπως φαίνεται όχι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αλεξιπροχώριο από Kevlar που φέρουν τα νορβηγικά F-35Α για να επιβραδύνουν κατά την προσγείωσή τους στους βραχείς, παγωμένους διαδρόμους των αεροπορικών βάσεων της χώρας, δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Popular Mechanics, το αλεξιπροχώριο, το οποίο αναπτύσσεται από ειδικά σχεδιασμένο ατρακτίδιο ώστε να μην διακυβεύεται το stealth προφίλ του αεροπλάνου, υποτίθεται ότι έχει όριο τις 10.000 προσγειώσεις πριν αστοχήσει ωστόσο στην πράξη αστοχεί νωρίτερα απ’ ότι προβλέπεται.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμη χειρότερο καθώς μια πιθανή λύση δεν αναμένεται νωρίτερα από τον… επόμενο χειμώνα. Αυτό σημαίνει ότι οι Νορβηγοί πιλότοι θα πρέπει να προσγειώνονται «σφικτά» καταναλώνοντας όσο το δυνατόν μικρότερο μήκος διαδρόμου. Σημειωτέον ότι το Drag Chute System είχε δοκιμαστεί αρχικά από την USAF στην αεροπορική βάση Eielson, στην Αλάσκα, πριν αρχίσουν οι Νορβηγοί τα δικά τους τεστ τον Φεβρουάριο του 2018 στην βάση Ørland.
Α και η Lockheed Martin επεξεργάζεται ήδη τροποποιήσεις που θα επιλύσουν το πρόβλημα, το θέμα δεν αφορά μόνο τα νορβηγικά F-35 καθώς άλλες χώρες που πετούν τον τύπο θα μπορούσαν να προμηθευτούν το σύστημα προκειμένου τα τζετ να προσγειώνονται με ασφάλεια σε διαδρόμους που έχουν υποστεί ζημιές κατά την διάρκεια πολεμικών επιχειρήσεων ή σε βραχείς διαδρόμους μικρών νησιών. Υπενθυμίζεται ότι η Βασιλική Νορβηγική Αεροπορία πρόκειται να παραλάβει συνολικά 52 αεροσκάφη F-35 εις αντικατάσταση των 55 μαχητικών F-16 που διαθέτει σήμερα (46 μονοθέσια F-16A MLU και 9 διθέσια F-16B) κατανεμημένα σε δύο Μοίρες, την 331 στο Bodø και την 338 στο Ørland.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Τα ολοκαίνουργια νορβηγικά F-35 έχουν ένα… θεματάκι
- Advertisement -
![RNoAF F-35A](https://flight.com.gr/wp-content/uploads/2019/10/RNoAF-F-35A.jpg)
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!
Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisement -
![Card image](https://d2beuh40lcdzfb.cloudfront.net/products/233074/350x350/038 cover.jpg)
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/27 Ιουλίου 1913: Η απελευθέρωση της Κομοτηνής
Με προπομπό το 1ο τάγμα Κρητών (με διοικητή το συνταγματάρχη Γεώργιο Καναβατζόγλου) και την ημιλαρχία αναγνωρίσεως της VIII Μεραρχίας Πεζικού (με επικεφαλής το λοχαγό...
- Advertisement -
![Card image](https://d2beuh40lcdzfb.cloudfront.net/products/232577/350x350/Ptisi-034-March-2023F.jpg)
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
![Card image](https://d2beuh40lcdzfb.cloudfront.net/products/232540/350x350/037_1.jpg)
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...