Ο χειμώνας που έρχεται θα δυσκολέψει τους Νορβηγούς χειριστές που πετούν με τα καινούργια μαχητικά 5ης γενιάς της Luftforsvaret. Αυτοί μπορεί να είναι εξοικειωμένοι με τις επιχειρήσεις υπό τις απαιτητικές συνθήκες του σκανδιναβικού χειμώνα αλλά τα αεροπλάνα τους όπως φαίνεται όχι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αλεξιπροχώριο από Kevlar που φέρουν τα νορβηγικά F-35Α για να επιβραδύνουν κατά την προσγείωσή τους στους βραχείς, παγωμένους διαδρόμους των αεροπορικών βάσεων της χώρας, δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Popular Mechanics, το αλεξιπροχώριο, το οποίο αναπτύσσεται από ειδικά σχεδιασμένο ατρακτίδιο ώστε να μην διακυβεύεται το stealth προφίλ του αεροπλάνου, υποτίθεται ότι έχει όριο τις 10.000 προσγειώσεις πριν αστοχήσει ωστόσο στην πράξη αστοχεί νωρίτερα απ’ ότι προβλέπεται.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμη χειρότερο καθώς μια πιθανή λύση δεν αναμένεται νωρίτερα από τον… επόμενο χειμώνα. Αυτό σημαίνει ότι οι Νορβηγοί πιλότοι θα πρέπει να προσγειώνονται «σφικτά» καταναλώνοντας όσο το δυνατόν μικρότερο μήκος διαδρόμου. Σημειωτέον ότι το Drag Chute System είχε δοκιμαστεί αρχικά από την USAF στην αεροπορική βάση Eielson, στην Αλάσκα, πριν αρχίσουν οι Νορβηγοί τα δικά τους τεστ τον Φεβρουάριο του 2018 στην βάση Ørland.
Α και η Lockheed Martin επεξεργάζεται ήδη τροποποιήσεις που θα επιλύσουν το πρόβλημα, το θέμα δεν αφορά μόνο τα νορβηγικά F-35 καθώς άλλες χώρες που πετούν τον τύπο θα μπορούσαν να προμηθευτούν το σύστημα προκειμένου τα τζετ να προσγειώνονται με ασφάλεια σε διαδρόμους που έχουν υποστεί ζημιές κατά την διάρκεια πολεμικών επιχειρήσεων ή σε βραχείς διαδρόμους μικρών νησιών. Υπενθυμίζεται ότι η Βασιλική Νορβηγική Αεροπορία πρόκειται να παραλάβει συνολικά 52 αεροσκάφη F-35 εις αντικατάσταση των 55 μαχητικών F-16 που διαθέτει σήμερα (46 μονοθέσια F-16A MLU και 9 διθέσια F-16B) κατανεμημένα σε δύο Μοίρες, την 331 στο Bodø και την 338 στο Ørland.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Τα ολοκαίνουργια νορβηγικά F-35 έχουν ένα… θεματάκι
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Απριλίου 1941: O μεγάλος βομβαρδισμός του Πειραιά...
Λίγο πριν συμπληρωθούν 24 ώρες από την προηγούμενη γερμανική επίθεση στις 6 Απριλίου, λίγο μετά της 21:00 της 7ης Απριλίου, ξεκίνησε σφοδρός βομβαρδισμός και...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...
Θα νευριασουν τα αδερφια απο το Πακισταν αραγε;
Και μπράβο σας!
εμείς το πολύ πολύ κανένα φουσκωτό και άμα είναι για κανένα πολεμικό τότε θα είναι η χειρότερη παπατζα μόνο και μόνο να δουλεύουν τα ναυπηγία…..
1. Μου φαίνεται περίεργο να χτίζονται πλοία της Ινδίας στην Τουρκία, αφού το χτίσιμο πλοίων είναι σε σημεντικό βαθμό εντάσεως εργασίας και οι Ινδοί είναι πολύ φτηνοί
2. Μου φαίνεται περίεργα υψηλό το τίμημα για 5 τάνκερ 45.000 τόνων. Ακόμη και στρατιωτικές προδιαγραφές να έχει, φαίνονται πολύ ακριβά ανά κομμάτι…
Με το Πακιστάν έχουν εμπορικές και στρατιωτικές σχέσεις, με την Ινδία επίσης.
Ενδιαφέρον.
Μπράβο στους γείτονες. Εμείς παγκόσμιοι πρωταθλητές στο φραπεδάκι, καναπέ και στο “φταίνε οι άλλοι”. Και κάθε 4 χρόνια ψηφίζουμε άλλη κυβέρνηση για να τους βρίζουμε μετά. Σε 4 χρόνια ΔΕΝ γίνετε κράτος. Είματε περίφανοι – και δικαίως- για τους Έλληνες και την Ιστορία μας πριν 2.500 χρόνια και όλλα δικά μας και Ελληνικά, αλλά τώρα τι κάνουμε;; Οι αρχαίοι Έλληνες τουλάχιστον κάτι έκαναν και κορυφαίοι στο κόσμο, εμείς καταντήσαμε μίζεροι και τεμπέληδες.
Και πολύ καλά θα κάνουν…
Σε περιπτωση παντως που ενδιαφερεται καποια χωρα, παραγουμε εξαιρετικους συνδικαλιστες κ ειναι διαθεσιμοι προς εξαγωγη!
Όχι τέτοιες ειδήσεις παρακαλώ! Συμβάλλουν περαιτέρω στην εθνική κατάθλιψη!
Κανονικά η Ελλάδα θα έπρεπε να είχε εκμεταλλευτεί την αμυντική συμμαχία Τουρκίας-Πακιστάν με συμφωνίες σε κάποιους τομείς της άμυνας με την Ινδία.
Tanker ships are very strategic ships however they are not strategic enough to disturb the strategic relation between Pakistan and Turkey. 2.3 billion USD is good money, a few more of these and the economy will get better. Also happy to see the Turkish ship building capabilities being recognized around the world
Όταν έχουμε,
– Μια μοχθηρή Αριστερά,
– Μια ενοχική Δεξιά
– «Αγωνιστές της δημοκρατίας», όπως ο Ε. Γιαννόπουλος, ο κάποιος Μήχας, ο Άκης να «χαράσουν» στην ναυπηγική πολιτική της χώρας
Θα καθόμαστε και θα βλέπουμε τις εξελίξεις να μας προσπερνούν.
Βέβαια, μην τα βλέπουμε όλα μαύρα. Βλέποντας πρόσφατα την φωτο με τον κο Υπουργό δίπλα στο Υ/Β που βρισκόταν σε συντήρηση, διαπιστώνω ότι τα μέτρα Υγιεινής και
Ασφάλειας είναι άγνωστα όπως και στην Τουρκία… Μάλλον το να φοράει κανείς κράνος και ειδικά άρβυλα όταν μάλιστα περνούν από ένα κάρο σκαλωσιές με εργασίες σε ύψος είναι καταπίεση των εργαζομένων από τους «μανατζαρέους»…