12.2 C
Athens
Κυριακή, 3 Μαρτίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΝορβηγική ελεγκτική αρχή επικρίνει τη διαδικασία προμηθειών NH90

Νορβηγική ελεγκτική αρχή επικρίνει τη διαδικασία προμηθειών NH90

- Advertisement -

Ο Γενικός Ελεγκτής της Νορβηγίας επέκρινε έντονα την προμήθεια του ελικοπτέρου NH90 της πολυεθνικής εταιρείας NH Industries, αναφέροντας ότι το υπουργείο Άμυνας δεν έλαβε σοβαρά υπόψη τους κινδύνους που συνδέονται με το εν λόγω πολυεθνικό πρόγραμμα.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα του Jane’s, στην έκθεσή της αρχής που δημοσιεύθηκε στις 25 Οκτωβρίου, το Γραφείο του Γενικού Ελεγκτή αποδίδει τα προβλήματα που εμφανίζονται συνεχώς στο πρόγραμμα προμήθειας αυτών των ελικοπτέρων τόσο εξ αιτίας του κατασκευαστή του αρχικού εξοπλισμού (NHIndustries) όσο και του υπουργείου Άμυνας της χώρας.
Στα πλαίσια αυτά, ο γενικός ελεγκτής Per-Kristian Foss δήλωσε τα εξής: «Η NHI έχει προφανώς μεγάλη μέρος της ευθύνης για τις καθυστερήσεις. Ταυτόχρονα, σημαντικές απαραίτητες προϋποθέσεις για την προμήθεια δεν έχουν εκτελεστεί επαρκώς από τη νορβηγική πλευρά. Το Υπουργείο Άμυνας και οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν μπήκαν αρκετά σοβαρά στη βάση της επιλογής του ΝΗ90, ούτε έλαβαν αρκετά σοβαρά υπ’ όψιν τους κινδύνους της προμήθειας».
Υπενθυμίζεται ότι οι τρεις σκανδιναβικές χώρες (Φινλανδία, Νορβηγία και Σουηδία) επέλεξαν το NH90 το 2001 για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του Προγράμματος Τυποποιημένου Σκανδιναβικού Ελικόπτερου [NH90 Tactical Troop Transport (TTT)]. Η Νορβηγία παρήγγειλε 14 ελικόπτερα της ναυτικής έκδοσης NFH90, τα οποία υποτίθεται ότι έπρεπε να είχαν παραληφθεί μέχρι το 2008, αλλά μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει συμβεί.
Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί μόνο έξι ελικόπτερα της ενδιάμεσης λύσης με διαμόρφωση «Α’ Βήμα» (χωρίς όπλα και αισθητήρες για ανθυποβρυχιακή ή αντιπλοϊκή χρήση) και δύο ελικόπτερα της τελικής λύσης με διαμόρφωση «B’ Βήμα».
Τα ελικόπτερα της ενδιάμεσης λύσης πρόκειται να μετασκευαστούν στην τελική διαμόρφωση παράλληλα με τις παραδόσεις των υπόλοιπων ελικοπτέρων της τελικής διαμόρφωσης. Αναμένεται δε να κηρυχθούν πλήρως επιχειρησιακά το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί δε ότι η βασιλική νορβηγική Αεροπορία (RoNAF) επιχειρεί κατά περίπτωσή με τα δικά της ΝΗ90 από μεγάλα πλοία της ακτοφυλακής ήδη από 2015, το βασιλικό νορβηγικό Ναυτικό όμως δεν τα πηγαίνει και τόσο καλά με την δικιά του ναυτική έκδοση (NFH-90).
Τα ελικόπτερα του Ναυτικού δεν έχουν επιτύχει ακόμα καμία πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα από τις φρεγάτες του στόλου και συγκεκριμένα τις φρεγάτες κλάσης Fridtjof Nansen που σημειωτέον σχεδιάστηκαν και αποκτήθηκαν ακριβώς ειδικά για να μπορούν να επιχειρούν με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα.
Είναι πιθανό τα ναυτικά NH90 να αρχίσουν να επιχειρούν από τις νορβηγικές φρεγάτες γύρω στο 2020 και μέχρι τα νέα ελικόπτερα που θα παραληφθούν να πετύχουν πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα (Full Operational Capability – FOC) το νορβηγικό Ναυτικό θα έχει αναμενόμενα περιορισμένη ικανότητα εκτέλεσης περιπολιών και ανθυποβρυχιακών αποστολών.
Πρέπει να επισημάνουμε βέβαια ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα, όπως δυστυχώς και σχεδόν το σύνολο όλων των πολυεθνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων στην Ευρώπη, έχει παρουσιάσει πολλά προβλήματα με όλους τους χρήστες του μέχρι στιγμής. Κάποια προβλήματα λύθηκαν, κάποια άλλα προβλέπεται να λυθούν, κάποια δεν θα λυθούν ποτέ.
Το ΝΗ90 στην θεωρία τουλάχιστον είναι ένα εξαιρετικό και υπερσύγχρονο ελικόπτερο, σχεδιασμένο για το μέλλον. Το πρόβλημα φαίνεται ότι αυτό είναι κι η «αχίλλειος πτέρνα» του. Όταν υπερβολικά πολλά πράγματα μπορούν να πάνε στραβά, συνήθως πηγαίνουν.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Μαρτίου 1991: Μάχη της Rumaila, η τελευταία...

1
Στην τελευταία σύγκρουση του πολέμου του Κόλπου το 1991, μονάδες της αμερικανικής 24ης Μεραρχίας Πεζικού και της 101ης Αερομεταφερόμενης ενεπλάκησαν με προπορευόμενη φάλαγγα της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Γαλλία παρήγγειλε 2.000 “καμικάζι” drone – μέρος τους θα σταλεί στην Ουκρανία

Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας, Sébastien Lecornu ανακοίνωσε την παραγγελία 2.000 "καμικάζι" drone για τις ένοπλες δυνάμεις, με 100 από αυτά να παραχωρούνται ωστόσο στην...

Σεργκέι Λαβρόφ: Δεν νομίζω ότι ο Μακρόν είπε κάτι κατά λάθος για αποστολή στρατιωτών στην Ουκρανία

Ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ απάντησε σε ερωτήσεις Τούρκου δημοσιογράφου, σε πάνελ στο πλαίσιο του Διπλωματικού Φόρουμ της Αττάλειας στην Τουρκία, όπου...

«Πτήση» Nο 45, Φεβρουάριος 2024 κυκλοφορεί!

Το  καινούργιο μας Τεύχος Φεβρουαρίου 2024 κυκλοφορεί από το Σάββατο 03-02-2024 και πανελαδικά από τη Δευτέρα 05-02-2024 με πλούσια, άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα,...