22.2 C
Athens
Σάββατο, 22 Νοεμβρίου, 2025
ΝΕΑΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΟικονομικό και αξιόπιστο χωρίς εξωτικά συστήματα το νέο προτεινόμενο ρωσικό αεροπλανοφόρο

Οικονομικό και αξιόπιστο χωρίς εξωτικά συστήματα το νέο προτεινόμενο ρωσικό αεροπλανοφόρο

- Advertisement -

Πέρυσι τον Αύγουστο είχε παρουσιαστεί το «νέο» Project 23000 Shtorm, ένα νέο σχέδιο πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου, με υλοποίηση διπλής νησίδας και εκτόπισμα περί τους 90.000 τόνους. Τότε είχε εκφραστεί η άποψη για εισαγωγή σε υπηρεσία τουλάχιστον 4 αεροπλανοφόρων ενώ την προηγούμενη δεκαετία τουλάχιστον 6.

«Η Ρωσία χρειάζεται 4 αεροπλανοφόρα…»


Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε το νέο σχέδιο Project 11430E Lamantin παρουσιάστηκε στη Διεθνή Ναυτικό Αμυντική Έκθεση στην Αγία Πετρούπολη νωρίτερα τον Ιούλιο αλλά και πιο πριν στην Διεθνή Αμυντική Έκθεση Army Forum στη Μόσχα.
Το προηγούμενο προτεινόμενο σχέδιο αεροπλανοφόρου ήταν προϊόν του κρατικού επιστημονικού κέντρου Krylov, ένα ίδρυμα που ειδικεύεται σε προτεινόμενες σχεδιάσεις (concepts). Το νέο σχέδιο όμως είναι προϊόν του Σχεδιαστικού Γραφείου Nevskoye (NPKB), έναν από τους παλαιότερους ναυπηγικούς οργανισμούς της Ρωσίας.

Η Ρωσία παρουσιάζει νέο σχέδιο αεροπλανοφόρου στο Διεθνές Φόρουμ για την άμυνα «Army 2019»


Επί ΕΣΣΔ το NPKB ήταν υπεύθυνο για την ανάπτυξη όλων των μεγάλων πλοίων μεταφοράς αεροσκαφών κι ελικοπτέρων για το σοβιετικό Ναυτικό μεταξύ των οποίων και το Σχέδιο 1143 (κλάση Kiev) STOBAR.
Το NPKB χρησιμοποίησε την λύση STOBAR (βραχεία απονήωση αλλά προσνήωση με άγκιστρο) στο Admiral Kuznetsov (Σχέδιο 1143.5), που είναι και το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας αυτή τη στιγμή, αλλά και μετασκευασμένο ινδικό αεροπλανοφόρο INS Vikramaditya (R33) με βάση το πρώην Admiral Gorshkov (Σχέδιο 11430).
Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιαστή του NPKB, Αλεξέι Γιουχίν, «Αυτό που θέτει την πρότασή μας σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο από τις άλλες γνωστές προτάσεις [από το Κέντρο Krylov] είναι ότι προτείνουμε να παραμείνουμε στην τεκμηρίωση και την εμπειρία που αποκτήθηκε κατά την ανάπτυξη και τη ναυπήγηση του αεροπλανοφόρου Ulyanovsk (Σχέδιο 1143.7). Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει όχι εξωτικές λύσεις: αντίθετα, όλες οι λύσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό το σχέδιο είναι σαφείς και απλές στην κατανόηση και υλοποίηση.»
Το Ulyanovsk ξεκίνησε να ναυπηγείται στα ναυπηγεία Νικολάγιεφ της Ουκρανίας το 1988 και επρόκειτο να είναι το πρώτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο της Σοβιετικής Ένωσης πλην όμως το πρόλαβε η κατάρρευση του υπαρκτού κομμουνισμού και της ΕΣΣΔ και έμεινε ημιτελές με τη ναυπήγησή του να έχει φτάσει στο 60% με αποτέλεσμα να πουληθεί για παλιοσίδερα.
Το νέο προτεινόμενο αεροπλανοφόρο θα έχει εκτόπισμα κι αυτό 80.000 τόνους και θα έχει ένα υπόστεγο επιφάνειας άνω των 44.000 τετραγωνικών μέτρων. Κι ενώ ο αριθμός των πυρηνικών αντιδραστήρων θα εξακολουθήσει να είναι 4, θα είναι νεότερης σχεδίασης καθώς ο αρχικός KN-3 που θα εγκαθίστοτο στο Ulyanovsk δεν κατασκευάζεται πλέον.
Το μοντέλο υπό κλίμακα που παρουσιάστηκε στην Αγία Πετρούπολη έφερε πάνω από 30 αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας στο κατάστρωμα, ένα μείγμα Su-33 και MiG-29, καθώς και υποθετικά αεροσκάφη ΑΣΕΠΕ. Στη σύνθεση αναμένεται να περιλαμβάνονται και 6 με 10 μη επανδρωμένα αεροχήματα μάχης.

Βέβαια όλα αυτά έχουν αποκλειστικά θεωρητική αξία στην σφαίρα του υποθετικού, καθώς χρήματα για την υλοποίηση όλων αυτών των σχεδίων απλά δεν υπάρχουν στην Ρωσία σήμερα.
Εξάλλου ο Γιούρι Μπόρισοφ, αναπληρωτής πρωθυπουργός αρμόδιος για το στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα, εξήγησε ότι το τρέχον πρόγραμμα εξοπλισμών δεν περιλαμβάνει χρηματοδότηση τέτοιων πολεμικών πλοίων, αλλά “αυτό δεν σημαίνει απαγόρευση της ανάπτυξής τους”.
Εκτός της Γαλλίας και βέβαια και των ΗΠΑ πάντως, καμία άλλη χώρα δεν έχει ναυπηγήσει πυρηνοκίνητα αεροπλανφόρα. Ακόμα και το Ηνωμένο Βασίλειο που θα είχε τα φόντα για να κάνει κάτι τέτοιο, προτίμησε συμβατικά προωστήρια σκεύη για τα νέα του αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth.

10 λόγοι γιατί τα αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth δεν είναι πυρηνοκίνητα

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η ΕΣΣΔ στον Β’ Παγκόσμιο, η δράση των Δυτικών Συμμάχων – Mέρος 2ο

Στο δεύτερο μέρος της σειράς άρθρων μας, για το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο θα ασχοληθούμε, συνοπτικά, με τρεις παραγνωρισμένες...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

A26 Blekinge, η πρόταση από τη Σουηδία για νέο ελληνικό υποβρύχιο

10
Το σουηδικό υποβρύχιο τύπου A26, κλάσης Blekinge (υπό κατασκευή) αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και τεχνολογικά προηγμένες προσεγγίσεις στη σύγχρονη σχεδίαση συμβατικών υποβρυχίων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9/21 Νοεμβρίου 1866: Το ολοκαύτωμα της μονής Αρκαδίου

1
Ζωντανό μέλος του Ελληνισμού, η Κρήτη είχε δώσει το «παρών» σε κάθε εθνεγερσία αλλά η γεωστρατηγική της θέση την είχε προδώσει. Καμία Μεγάλη Δύναμη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 65, Νοέμβριος 2025 κυκλοφορεί!

Το τεύχος μας Νοεμβρίου 2025 είναι στα περίπτερα  με επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και αναλύσεις. Είναι όμως ήδη διαθέσιμο ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική χαμηλή...

A26 Blekinge, η πρόταση από τη Σουηδία για νέο ελληνικό υποβρύχιο

Το σουηδικό υποβρύχιο τύπου A26, κλάσης Blekinge (υπό κατασκευή) αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και τεχνολογικά προηγμένες προσεγγίσεις στη σύγχρονη σχεδίαση συμβατικών υποβρυχίων...

Σχεδόν έτοιμη η ελληνική λίστα για το SAFE – Τα εξοπλιστικά που ζητάμε χρηματοδότηση

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΣχεδόν έτοιμη είναι η λίστα με την οποία η Αθήνα δύναται να διεκδικήσει πόρους μέσω του κανονισμού SAFE για την...