23.1 C
Athens
Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤι σημαίνει η απόφαση της Κίνας να επιλέξει το J-20 για τον...

Τι σημαίνει η απόφαση της Κίνας να επιλέξει το J-20 για τον εξοπλισμό των αεροπλανοφόρων της;

- Advertisement -

Η απόφαση του κινέζικου Ναυτικού να επιλέξει το J-20 για τον εξοπλισμό των μελλοντικών του αεροπλανοφόρων θα επηρεάσει σημαντικά τις εξελίξεις και τις προοπτικές στην εγχώρια αεροναυπηγική βιομηχανία, αφού επηρεάζεται άμεσα το πρόγραμμα ανάπτυξης του έτερου μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς της Κίνας, του FC-31.

Η Κίνα ξεκινάει (επίσημα) τη ναυπήγηση του τρίτου της αεροπλανοφόρου


Το J-20 έχει ήδη παραδοθεί στην Αεροπορία της χώρας κι έχει υποτίθεται κηρυχθεί κι επιχειρησιακό από το 2017, ενώ η μαζική του παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους. Προφανώς το πρόγραμμα ανάπτυξής του προηγείται σημαντικά από αυτό του FC-31.
Εάν επιβεβαιωθεί η επιλογή του J-20, αυτό θα σημάνει το τέλος πρακτικά του προγράμματος του FC-31 αφού δύσκολα θα μπορέσει να εξασφαλίσει κάποιον πελάτη στην συνέχεια, ώστε από τα κέρδη των πωλήσεων να συνεχιστεί το πρόγραμμα ανάπτυξής του.
Επιπλέον, η επιλογή του J-20 συνεπάγεται την ταχύτερη ένταξη σε υπηρεσία ως αεροσκάφους αεροπλανοφόρων, κι επομένως και την ταχύτερη επιχειρησιακή αξιοποίηση των νέων αεροπλανοφόρων που ναυπηγεί με πυρετώδεις ρυθμούς η Κίνα.

Αμερικανική εκτίμηση: Μέχρι το 2022 η Κίνα θα διαθέτει τρία αεροπλανοφόρα


Αν και σχεδιαστικά, τόσο το J-20 όσο και το FC-31 έχουν τα πλεονεκτήματά τους, η επιλογή του J-20 συνεπάγεται προμήθεια ενός σημαντικά ισχυρότερου αεροσκάφους με μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και μεταφορική ικανότητα οπλικού φορτίου, αλλά με το τίμημα των μικρότερων αριθμών.
Το FC-31 ως μικρότερο αεροσκάφος θα μπορούσε να συμπληρώσει μελλοντικά το J-20 στα καταστρώματα των κινεζικών αεροπλανοφόρων, αλλά θα είναι δύσκολο αν όχι απίθανο να ολοκληρωθεί η ανάπτυξή του και κατ’ επέκταση να ξεκινήσει να λειτουργεί γραμμή παραγωγής χωρίς άλλον πελάτη.
Δεδομένης δε της οικονομικής ύφεσης καθώς και του εμπορικού πόλεμο που έχει ξεσπάσει με τις ΗΠΑ, οι προοπτικές για το μέλλον δεν δείχνουν καλύτερες αλλά χειρότερες.

H Κίνα ένα βήμα πριν την ναυπήγηση και πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου


Τέλος, μία ακόμα συνέπεια είναι ότι η Κίνα θα δυσκολευτεί με τις εξαγωγές της εγχώριων μαχητικών αεροσκαφών. Καθώς το J-20 θεωρείται ό,τι πιο ισχυρό και σύγχρονο διαθέτει, δύσκολα θα εγκρίνει την εξαγωγή του, έστω και σε υποβαθμισμένη εξαγωγική έκδοση.
Αντίθετα το FC-31 θα μπορούσε να λειτουργήσει για την Κίνα όπως το F-35 για τις ΗΠΑ σε σχέση με το ανώτερο, βαρύτερο κι ακριβότερο F-22A που δεν εξήχθη τελικά πουθενά.
Επιπλέον, το J-20 δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι θα μπορέσει να αξιοποιηθεί απροβλημάτιστα από τα νέα κινέζικα αεροπλανοφόρα, που προβλέπεται να ολοκληρώνουν συστήματα καταπέλτη (και μάλιστα ηλεκτρομαγνητικού) για την εξαπόλυση των μαχητικών τους.

Το ιδιαίτερα μεγάλο του μήκος πιθανόν θα καταστήσει κάτι τέτοιο επικίνδυνο και δύσκολο, ενώ το FC-31 εξ αρχής σχεδιάστηκε με αυτήν την παράμετρο υπ’ όψιν. Υποτίθεται ότι J-20 που θα κατασκευαστούν για χρήση σε αεροπλανοφόρα θα τροποποιηθούν ώστε να έχουν μικρότερο μήκος, αλλά τότε θα αλλάξουν τα πάντα στην αεροδυναμική του και την μεταφορική του ικανότητα, γεγονός που θα απαιτήσει νέα περίοδο δοκιμών χωρίς καμία εγγύηση επιτυχίας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΣ και Ελληνικός Στρατός: Αλήθειες και ψέματα για τα πυρομαχικά των 155 mm

Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΤον τελευταίο χρόνο, όλοι ασχολούνται, τοποθετούμενοι κυρίως αρνητικά, για τo σχεδιαζόμενο και τελικά συμφωνηθέν σχέδιο σύστασης κοινοπραξίας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αεροπορικό ισοζύγιο μετά το 2030

62
Αφορμή για τα όσα ακολουθούν είναι τα όσα είπε ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, στην συνέντευξη που του πήρε ο Σωτήρης Κυριακίδης του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Σεπτεμβρίου 1943: H σφαγή της Βιάννου

12
Γερμανικά στρατεύματα κατοχής πραγματοποιούν τιμωρητική επιχείρηση στην επαρχία Βιάννου Κρήτης. Ως αντίδραση στην εκτέλεση των σκοπών ενός μικρού φυλακίου από ομάδα ανταρτών στην Κάτω...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Στόλτενμπεργκ: Το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να είχε αποτρέψει τον πόλεμο στην Ουκρανία

Το NATO θα μπορούσε να είχε κάνει περισσότερα για να εξοπλίσει την Ουκρανία για να προσπαθήσει να αποτρέψει τη ρωσική εισβολή το 2022, δήλωσε...

Περιστατικό με χιλιανό F-16

F-16D Block 50 της Χιλιανής Αεροπορίας-FΑCh (Fuerza Aérea de Chile) είχε περιστατικό βαριάς προσγείωσης στο Αεροδρόμιο Diego Aracena της πόλης Iquique, στα βόρεια της...

Οι ΗΠΑ εγκρίνουν αρχικά την πώληση F-35 στη Ρουμανία

Η αρμόδια για τη διαχείριση εξαγωγικών πωλήσεων αμερικανική υπηρεσία DSCA ανακοίνωσε ότι γνωστοποίησε χθες στο Κογκρέσογια έγκριση , όπως προβλέπεται από την νομοθεσία των...