14 C
Athens
Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤι σημαίνει η απόφαση της Κίνας να επιλέξει το J-20 για τον...

Τι σημαίνει η απόφαση της Κίνας να επιλέξει το J-20 για τον εξοπλισμό των αεροπλανοφόρων της;

- Advertisement -

Η απόφαση του κινέζικου Ναυτικού να επιλέξει το J-20 για τον εξοπλισμό των μελλοντικών του αεροπλανοφόρων θα επηρεάσει σημαντικά τις εξελίξεις και τις προοπτικές στην εγχώρια αεροναυπηγική βιομηχανία, αφού επηρεάζεται άμεσα το πρόγραμμα ανάπτυξης του έτερου μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς της Κίνας, του FC-31.

Η Κίνα ξεκινάει (επίσημα) τη ναυπήγηση του τρίτου της αεροπλανοφόρου


Το J-20 έχει ήδη παραδοθεί στην Αεροπορία της χώρας κι έχει υποτίθεται κηρυχθεί κι επιχειρησιακό από το 2017, ενώ η μαζική του παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους. Προφανώς το πρόγραμμα ανάπτυξής του προηγείται σημαντικά από αυτό του FC-31.
Εάν επιβεβαιωθεί η επιλογή του J-20, αυτό θα σημάνει το τέλος πρακτικά του προγράμματος του FC-31 αφού δύσκολα θα μπορέσει να εξασφαλίσει κάποιον πελάτη στην συνέχεια, ώστε από τα κέρδη των πωλήσεων να συνεχιστεί το πρόγραμμα ανάπτυξής του.
Επιπλέον, η επιλογή του J-20 συνεπάγεται την ταχύτερη ένταξη σε υπηρεσία ως αεροσκάφους αεροπλανοφόρων, κι επομένως και την ταχύτερη επιχειρησιακή αξιοποίηση των νέων αεροπλανοφόρων που ναυπηγεί με πυρετώδεις ρυθμούς η Κίνα.

Αμερικανική εκτίμηση: Μέχρι το 2022 η Κίνα θα διαθέτει τρία αεροπλανοφόρα


Αν και σχεδιαστικά, τόσο το J-20 όσο και το FC-31 έχουν τα πλεονεκτήματά τους, η επιλογή του J-20 συνεπάγεται προμήθεια ενός σημαντικά ισχυρότερου αεροσκάφους με μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και μεταφορική ικανότητα οπλικού φορτίου, αλλά με το τίμημα των μικρότερων αριθμών.
Το FC-31 ως μικρότερο αεροσκάφος θα μπορούσε να συμπληρώσει μελλοντικά το J-20 στα καταστρώματα των κινεζικών αεροπλανοφόρων, αλλά θα είναι δύσκολο αν όχι απίθανο να ολοκληρωθεί η ανάπτυξή του και κατ’ επέκταση να ξεκινήσει να λειτουργεί γραμμή παραγωγής χωρίς άλλον πελάτη.
Δεδομένης δε της οικονομικής ύφεσης καθώς και του εμπορικού πόλεμο που έχει ξεσπάσει με τις ΗΠΑ, οι προοπτικές για το μέλλον δεν δείχνουν καλύτερες αλλά χειρότερες.

H Κίνα ένα βήμα πριν την ναυπήγηση και πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου


Τέλος, μία ακόμα συνέπεια είναι ότι η Κίνα θα δυσκολευτεί με τις εξαγωγές της εγχώριων μαχητικών αεροσκαφών. Καθώς το J-20 θεωρείται ό,τι πιο ισχυρό και σύγχρονο διαθέτει, δύσκολα θα εγκρίνει την εξαγωγή του, έστω και σε υποβαθμισμένη εξαγωγική έκδοση.
Αντίθετα το FC-31 θα μπορούσε να λειτουργήσει για την Κίνα όπως το F-35 για τις ΗΠΑ σε σχέση με το ανώτερο, βαρύτερο κι ακριβότερο F-22A που δεν εξήχθη τελικά πουθενά.
Επιπλέον, το J-20 δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι θα μπορέσει να αξιοποιηθεί απροβλημάτιστα από τα νέα κινέζικα αεροπλανοφόρα, που προβλέπεται να ολοκληρώνουν συστήματα καταπέλτη (και μάλιστα ηλεκτρομαγνητικού) για την εξαπόλυση των μαχητικών τους.

Το ιδιαίτερα μεγάλο του μήκος πιθανόν θα καταστήσει κάτι τέτοιο επικίνδυνο και δύσκολο, ενώ το FC-31 εξ αρχής σχεδιάστηκε με αυτήν την παράμετρο υπ’ όψιν. Υποτίθεται ότι J-20 που θα κατασκευαστούν για χρήση σε αεροπλανοφόρα θα τροποποιηθούν ώστε να έχουν μικρότερο μήκος, αλλά τότε θα αλλάξουν τα πάντα στην αεροδυναμική του και την μεταφορική του ικανότητα, γεγονός που θα απαιτήσει νέα περίοδο δοκιμών χωρίς καμία εγγύηση επιτυχίας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

8
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Ιανουαρίου 1996: Η κρίση στα Ίμια κορυφώνεται

9
Τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 31ης Ιανουαρίου, Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη μικρή Ίμια, που έχει μείνει αφύλακτη και υψώνουν την τουρκική σημαία.https://military-history.gr/1995-12-25-figen-akat/Στις 05:30 το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Η Βρετανία “σκοτώνει” 2 πλοία υποστήριξης αποβάσεων – πιθανός πελάτης η Βραζιλία

Τα δύο μεγάλα πλοία υποστήριξης αποβάσεων, HMS Albion και HMS Bulwark, που θα αποσύρει το Βρετανικό Ναυτικό σε λίγες εβδομάδες, είναι προς πώληση. Μιλάμε...

Ξεκίνησε δοκιμές εδάφους το Black Hawk με 50% ισχυρότερο κινητήρα

Όπως ανακοίνωσε η Sikorsky, έγινε η πρώτη δοκιμή εδάφους ελικοπτέρου UH-60M Black Hawk το οποίο έχει τους νέους κινητήρες GE T901 ITE. O συγκεκριμένος...