18 C
Athens
Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤι σημαίνει η απόφαση της Κίνας να επιλέξει το J-20 για τον...

Τι σημαίνει η απόφαση της Κίνας να επιλέξει το J-20 για τον εξοπλισμό των αεροπλανοφόρων της;

- Advertisement -

Η απόφαση του κινέζικου Ναυτικού να επιλέξει το J-20 για τον εξοπλισμό των μελλοντικών του αεροπλανοφόρων θα επηρεάσει σημαντικά τις εξελίξεις και τις προοπτικές στην εγχώρια αεροναυπηγική βιομηχανία, αφού επηρεάζεται άμεσα το πρόγραμμα ανάπτυξης του έτερου μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς της Κίνας, του FC-31.

Η Κίνα ξεκινάει (επίσημα) τη ναυπήγηση του τρίτου της αεροπλανοφόρου


Το J-20 έχει ήδη παραδοθεί στην Αεροπορία της χώρας κι έχει υποτίθεται κηρυχθεί κι επιχειρησιακό από το 2017, ενώ η μαζική του παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους. Προφανώς το πρόγραμμα ανάπτυξής του προηγείται σημαντικά από αυτό του FC-31.
Εάν επιβεβαιωθεί η επιλογή του J-20, αυτό θα σημάνει το τέλος πρακτικά του προγράμματος του FC-31 αφού δύσκολα θα μπορέσει να εξασφαλίσει κάποιον πελάτη στην συνέχεια, ώστε από τα κέρδη των πωλήσεων να συνεχιστεί το πρόγραμμα ανάπτυξής του.
Επιπλέον, η επιλογή του J-20 συνεπάγεται την ταχύτερη ένταξη σε υπηρεσία ως αεροσκάφους αεροπλανοφόρων, κι επομένως και την ταχύτερη επιχειρησιακή αξιοποίηση των νέων αεροπλανοφόρων που ναυπηγεί με πυρετώδεις ρυθμούς η Κίνα.

Αμερικανική εκτίμηση: Μέχρι το 2022 η Κίνα θα διαθέτει τρία αεροπλανοφόρα


Αν και σχεδιαστικά, τόσο το J-20 όσο και το FC-31 έχουν τα πλεονεκτήματά τους, η επιλογή του J-20 συνεπάγεται προμήθεια ενός σημαντικά ισχυρότερου αεροσκάφους με μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και μεταφορική ικανότητα οπλικού φορτίου, αλλά με το τίμημα των μικρότερων αριθμών.
Το FC-31 ως μικρότερο αεροσκάφος θα μπορούσε να συμπληρώσει μελλοντικά το J-20 στα καταστρώματα των κινεζικών αεροπλανοφόρων, αλλά θα είναι δύσκολο αν όχι απίθανο να ολοκληρωθεί η ανάπτυξή του και κατ’ επέκταση να ξεκινήσει να λειτουργεί γραμμή παραγωγής χωρίς άλλον πελάτη.
Δεδομένης δε της οικονομικής ύφεσης καθώς και του εμπορικού πόλεμο που έχει ξεσπάσει με τις ΗΠΑ, οι προοπτικές για το μέλλον δεν δείχνουν καλύτερες αλλά χειρότερες.

H Κίνα ένα βήμα πριν την ναυπήγηση και πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου


Τέλος, μία ακόμα συνέπεια είναι ότι η Κίνα θα δυσκολευτεί με τις εξαγωγές της εγχώριων μαχητικών αεροσκαφών. Καθώς το J-20 θεωρείται ό,τι πιο ισχυρό και σύγχρονο διαθέτει, δύσκολα θα εγκρίνει την εξαγωγή του, έστω και σε υποβαθμισμένη εξαγωγική έκδοση.
Αντίθετα το FC-31 θα μπορούσε να λειτουργήσει για την Κίνα όπως το F-35 για τις ΗΠΑ σε σχέση με το ανώτερο, βαρύτερο κι ακριβότερο F-22A που δεν εξήχθη τελικά πουθενά.
Επιπλέον, το J-20 δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι θα μπορέσει να αξιοποιηθεί απροβλημάτιστα από τα νέα κινέζικα αεροπλανοφόρα, που προβλέπεται να ολοκληρώνουν συστήματα καταπέλτη (και μάλιστα ηλεκτρομαγνητικού) για την εξαπόλυση των μαχητικών τους.

Το ιδιαίτερα μεγάλο του μήκος πιθανόν θα καταστήσει κάτι τέτοιο επικίνδυνο και δύσκολο, ενώ το FC-31 εξ αρχής σχεδιάστηκε με αυτήν την παράμετρο υπ’ όψιν. Υποτίθεται ότι J-20 που θα κατασκευαστούν για χρήση σε αεροπλανοφόρα θα τροποποιηθούν ώστε να έχουν μικρότερο μήκος, αλλά τότε θα αλλάξουν τα πάντα στην αεροδυναμική του και την μεταφορική του ικανότητα, γεγονός που θα απαιτήσει νέα περίοδο δοκιμών χωρίς καμία εγγύηση επιτυχίας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αξιοποίηση T-6A Texan για αναχαίτιση Bayraktar ΤΒ2 και ATR-72

Σε μια εποχή όπου οι ελληνοτουρκικές σχέσεις φαίνονται να διανύουν μια φάση "σχετικής" ηρεμίας, η τουρκική αεροπορία έχει υιοθετήσει μια πιο "διακριτική" προσέγγιση στις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι ΗΠΑ εκτός από ΑΗ-64D, προσφέρουν Μ1Α2 Abrams, M2A3...

92
Σε μια σημαντική εξέλιξη για την Ελλάδα, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν προτείνει ήδη από το περασμένο καλοκαίρι, την παραχώρηση μεταχειρισμένου στρατιωτικού υλικού στην χώρα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Οκτωβρίου 1908: Antoinette IV – Ένα μονοπλάνο...

0
Πραγματοποιείται στο χώρο του κάστρου Château de Bagatelle, έξω από το Παρίσι, η πρώτη πτήση του πρωτοποριακού μονοπλάνου "Antoinette IV".Δημιούργημα της Société d’aviation Antoinette,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Και το Βέλγιο προτιμά τα αντιαεροπορικά NASAMS – επένδυση 2,5 δις ευρώ

Συνολικά 10 συστήματα αντιαεροπορικών NASAMS θα προμηθευθεί το Βέλγιο, με τα 9 να εγκαθίστανται στο έδαφος του και ένα στο γειτονικό Λουξεμβούργο. Η συμφωνία...

Πάει για περισσότερα F-35 η Γερμανία, θα φθάσει τα 50

Σε εξτρά παραγγελία ακόμη 15 μαχητικών F-35 προσανατολίζεται η Γερμανία σύμφωνα με πληροφορίες του Spiegel, με εκτιμώμενο κόστος τα 2,5 δις ευρώ.Το Βερολίνο έχει...

Ζελένσκι: Ετοιμαζόμαστε για εισαγωγές αερίου ρεκόρ μετά τις ρωσικές επιθέσεις

Η Ουκρανία, οι υποδομές αερίου της οποίας έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές από ρωσικά πλήγματα, ενδέχεται να εισαγάγει φέτος αέριο αξίας περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων,...